וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי די. בי. רוכשת אג"ח של עצמה ב-100 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי, מיכאל רוכוורגר, אורן פרוינד

10.5.2012 / 10:59

אי. די. בי. אחזקות מגיבה למפולת המתמשכת באגרות החוב שלה ומבצעת רכישה עצמית בתשואות לפדיון זבל של עד 70%. אתמול רכש דנקנר 59 אלף מניות של החברה

המפולת הבלתי נגמרת באיגרות החוב של קבוצת אי.די.בי אחזקות , שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, מאלצת את אי.די.בי להגיב להתפתחויות. אי.די.בי אחזקות , המנוהלת ע"י חיים גבריאלי, דיווחה הבוקר על הפעלת תוכנית לרכישה עצמית של איגרות החוב מסדרות ג' , ד' , ה' , הנסחרות בתשואות לפדיון זבל של עד 70%, בהיקף כולל של עד 100 מיליון שקל.

בקופתה של אי.די.בי אחזקות יש כיום מעל 500 מיליון שקל שיאפשרו לחברה לעמוד בתשלום הקרוב למחזיקי האג"ח ביוני הקרוב ולהפעיל תוכנית לרכישה עצמית. מהלך זה נועד לאותת לשוק כי החברה מאמינה כי תעמוד במלוא התחייבויותיה וכי בבמחירים נוכחיים מדובר בהזדמנות קנייה שצפויה להניב הכנסות מימון.

אי.די.בי גם עידכנה הבוקר כי חברת הדירוג מעלות S&P בוחנת בוחנת בימים אלה את דירוג האג"ח של אי.די.בי אחזקות, אי.די.בי פיתוח (ושלושת חברות המטה האחרות - דיסקונט השקעות ו כור תעשיות) העומד כיום ברמה של A- אך אינו תואם את הדירוג לפי מחירי השוק שבהן נסחרות האג"ח.

בנוסף, פירסמה אי.די.בי אחזקות דיווח על זימון לכינוס אסיפה כללית של בעלי מניותיה ב-29 במאי 2011 לצורך אישור הגדלת ההון. זאת בכדי שתהיה לה גמישות בעתיד לבצע הנפקת זכויות לבעלי המניות, הזרמת כסף ע"י הבעלים ופעולות הוניות נוספות שהיקפן ומועד ביצוען לא ידועים בשלב זה.

בעל השליטה ויו"ר דירקטוריון, נוחי דנקנר, רכש אתמול מניות אי.די.בי אחזקות בעסקה מחוץ לבורסה במחיר של 23.45 שקל ליחידה. דנקנר רכש כ-59 אלף מניות, כך שבסך הכול הוציא כ-1.4 מיליון שקל מכיסו. דנקנר הגדיל את אחזקותיו בחברה לאחר שהמניה איבדה כ-76% מערכה במהלך השנה האחרונה. מתחילת מאי, סבלה המניה מירידה של 11%.

בנוסף, מתברר כי העסקה למכירת השליטה בחברת משאב (בעלת השליטה במונופול המלט נשר ותעבורה) ע"י כלל תעשיות לידי משפחת לבנת (שותפתה לגרעין שליטה באי.די.בי) תמורת כ-1.3 מיליארד שקל נדחית מסוף מאי בחודש וחצי. זאת לאחר שעדיין לא התקבלו האישורים הרגולטוריים הנחוצים מידי הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, לצורך השלמת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully