וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים העסקיים תוכל לקנוס מפירי חוק

אורה קורן

10.5.2012 / 16:06

הרשות תוכל להטיל קנסות מנהליים על מפירי חוק בגובה של עד 24 מיליון שקל. עד כה ניתן היה לנקוט צעדים נגד מפירי חוק ההגבלים העסקיים רק באמצעות הליך פלילי מורכב וארוך

הכנסת אישרה השבוע בקריאה שנייה ושלישית את תיקון חוק ההגבלים העסקיים, אשר מאפשר לרשות ההגבלים להטיל קנסות מינהליים על מפירי חוק עד לגובה של 24 מיליון שקל להפרה. הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה אמר, כי "תוספת מנגנון העיצומים הכספיים לחוק ההגבלים העסקיים היא פריצת דרך של ממש ביכולת האכיפה של חוק ההגבלים העסקיים. למנגנון העיצומים תהיה חשיבות רבה להרתעה אפקטיבית ולמניעת מגוון הפרות של החוק, במטרה להגן על התחרות, לשפר את רווחת ציבור הצרכנים בישראל, ולהילחם בבעיית יוקר המחיה".

לפני תיקון החוק, הסנקציה המשמעותית היחידה על הפרת חוק ההגבלים העסקיים הייתה במסגרת הליכים פליליים, אלא שהליך פלילי הינו מורכב וארוך, ונותן מענה חלקי למגוון הפרות החוק. מנגנון העיצומים המנהליים נועד להתמודד עם קשיים אלו ולמנוע מחסור באכיפה והרתעה מספיקים. על קידום תיקון לחוק המוסיף עיצומים מנהליים המליצו גם ועדת טרכטנברג, ועדת שני ("ועדת הריכוזיות"), מבקר המדינה וועדת התחרות של ארגון המדינות המפותחות (OECD).

התיקון לחוק כולל הוראות הקובעות, בין היתר, את סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים להטיל על חברות שמפרות הוראות שונות בחוק (כגון עשיית הסדר כובל ללא אישור או פטור, ניצול מעמד לרעה של בעל מונופולין, הפרת תנאים והוראות של הממונה על הגבלים עסקיים ושל בית הדין להגבלים עסקיים) עיצום כספי בגובה של עד 8% ממחזור המכירות של החברה, ובלבד שסכום זה לא יעלה על 24 מיליון שקל.

החוק קובע שיקולים שיש לשקול בקביעת גובהו של עיצום ומסדיר בהליך מוגדר, הכולל שימוע, את הטלת העיצום על ידי הממונה ואת הביקורת השיפוטית על החלטתו, הן לגבי הטלת העיצום והן לגבי גובה העיצום, על ידי הגשת ערר לבית הדין להגבלים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully