וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט התאוששה משפל של חודשיים; שווי סיסקו נחתך ב-10 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן, רם עוזרי

10.5.2012 / 23:13

דאו ג'ונס קטע את רצף הירידות הארוך מאז אוגוסט. התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב התאוששה משפל של 3 חודשים. ניוז קורפ עלתה ב-5% לאחר שהיכתה את התחזיות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת על רקע נתוני מקרו שפורסמו בארה"ב והמשך חששות משבר החוב באירופה. מדד דאו ג'ונס עלה לראשונה זה שבעה ימי מסחר, ומדד S&P 500 התאושש משפל של חודשיים, אולם מניות הטכנולוגיה נסגרו בירידות בעקבות תחזית מאכזבת של ענקית ציוד התקשורת סיסקו.

מדד דאו ג'ונס , אשר ירד בשישה ימי המסחר הקודמים בדרכו לרצף הירידות היומי הארוך ביותר מאז ב-2 באוגוסט 2011, עלה ב-0.2%. מדד S&P 500 , אשר נסגר אתמול בשפל של חודשיים, טיפס ב-0.3%; מדד נאסד"ק נסגר בירידות קלות של פחות מ-0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים התאוששה משפל של שלושה חודשים, ועלתה ב-0.05% לרמה של 1.88%.

ברננקי: המערכת הבנקאית מתחזקת

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, אמר כי המערכת הבנקאית בארה"ב חזקה ועמידה יותר משהיתה, אולם עודנה עומדת בפני אתגרים בתחומי איכות האשראי והנזילות, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

"הבנקים עדיין נדרשים לעשות יותר כדי לשקם את חוסנם ולהתאים את עצמם לאקלים הרגולטורי והכלכלי בעידן שאחרי המשבר", אמר היום ברננקי בנאום בכנס של הבנק הפדרלי של שיקגו. בעוד התאוששות הכלכלה נמשכת, "מערכת בנקאית איתנה יותר מבחינה פיננסית תוכל להיות ממוצבת היטב להרחבת היקף ההלוואות", הוסיף.

עם זאת, חלק מהבנקים הגדולים עדיין מתמודדים עם "אתגרים בחזית הנזילות", שכן חלקם תלויים מאוד במימון סיטונאי לטווח הקצר בשל סיום תקופת הערבות הממשלתית לחלק מחבויותיהם, אמר ברננקי. שיעור ההלוואות בתחומי הדיור והנדל"ן המסחרי שאינן נפרעות "ממשיך להיות גבוה".

לדברי ברננקי, כלכלת ארה"ב כבר מתחילה ליהנות מהשיפור בחוסנה של המערכת הפיננסית. "תנאי האשראי בארה"ב השתפרו באופן משמעותי במספר תחומים", אמר ברננקי. "עסקים ומשקי בית רבים, אם כי בוודאי לא כולם, מגלים כי קל יותר לקבל הלוואות משהיה לפני מספר שנים", אמר יו"ר הבנק הפדרלי. תחום המשכנתאות הוא החריג, הוסיף ברננקי, אשר ציין כי "יהיה קשה לגרום לשינוי מהיר של מצב זה".

החזית המקרו כלכלית

מחירי היבוא לארה"ב ירדו בשיעור חד מהצפוי, הגירעון במאזן הסחר התרחב בשיעור חד מהתחזיות, ומספר תביעות האבטלה הראשונות ירד לשפל של חודש, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב. בה בעת, משרד האוצר האמריקאי רשם עודף תקציבי חודשי ראשון מאז שנת 2008.

הממשל האמריקאי רשם באפריל את העודף התקציבי החודשי הראשון זה למעלה משלוש שנים, לאחר שהכנסותיו ממסים גדלו וההוצאות הצטמצמו. העודף בתקציב האוצר בארה"ב הסתכם בחודש שעבר ב-59.1 מיליארד דולר לעומת גירעון של 40.4 מיליארד דולר באפריל 2011, מסר היום משרד האוצר האמריקאי. היה זה העודף התקציבי הראשון מאז ספטמבר 2008, והעודף הגדול ביותר מאז אפריל 2008. תחזית הכלכלנים היתה לעודף תקציבי נמוך יותר של 35 מיליארד דולר.

מחירי היבוא לארה"ב ירדו באפריל ב-0.5% לאחר זינוק של 1.5% במארס, בעקבות ירידה במחיר הנפט, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 0.2%. בניכוי מחירי הדלק, עלו מחירי היבוא לארה"ב בחודש שעבר ב-0.1% לאחר שמחירי כלי הרכב המיובאים עלו ב-0.4% - הזינוק החד ביותר מאז יוני 2011. במהלך 12 החודשים האחרונים עלו מחירי היבוא בארה"ב ב-0.5%. מחירי היצוא עלו באפריל ב-0.4% לעומת החודש הקודם, לאחר עלייה של 0.8% במארס.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב בחודש מארס ב-14.1% ל-51.8 מיליארד דולר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון קטן יותר של 50 מיליארד דולר. היבוא גדל בחודש מארס ב-5.2% ואילו היצוא גדל ב-2.9%. הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב עם סין התרחב במארס ל-21.7 מיליארד דולר לעומת 18.1 מיליארד דולר במארס 2011 וגירעון של 19.4 מיליארד דולר בפברואר 2012.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ל-367 אלף - שפל של חודש - לעומת 368 אלף בשבוע הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 3,000 תביעות. נתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה מ-365 אלף תביעות ל-368 אלף תביעות.

נתוני המקרו הכלכליים המעורבים שפורסמו היום בארה"ב הצטרפו לנתונים מאכזבים שפורסמו מוקדם יותר היום בסין. היצוא מסין גדל בחודש שעבר ב-4.9% והיבוא למדינה רשם עלייה קלה של 0.3%, לפי נתונים רשמיים שפורסמו היום בסין. אנליסטים צפו זינוק של 8.5% ביצוא וקפיצה של 10% ביבוא. העודף במאזן הסחר של סין המשיך להתרחב, וגדל באפריל ל-18.4 מיליארד דולר לעומת 5.4 מיליארד דולר במארס. אנליסטים צפו עודף סחר של 10.4 מיליארד דולר.

חששות משבר החוב באירופה אף הם אינם מתפוגגים. המגעים להקמת הקואלציה ביוון נכשלו היום פעם נוספת מאז הבחירות ביום ראשון בהן לא זכתה אף מפלגה ברוב מספק. למרות הבעיות בשלטון היווני, אישרה אתמול קרן החילוץ האירופית (EFSF) כי יוון תקבל את התשלום הבא של כספי הסיוע שלה. הקרן אישרה תשלום של 5.2 מיליארד יורו, כאשר 4.2 מיליארד יורו מתוכו יועברו כבר עכשיו ומיליארד יורו נוספים יועברו כנראה ביוני, לפי הצרכים באתונה

עונת הדו"חות הרבעוניים

סיסקו, יצרנית ציוד רשתות המחשבים הגדולה בעולם, סיפקה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט תחזיות מכירות ורווח מאכזבות לרבעון הנוכחי. החברה העריכה כי מכירותיה ברבעון הנוכחי יהיו בטווח של 11.4-11.8 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 12 מיליארד דולר. בשורה התחתונה צופה החברה לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 44-46 סנט למניה - פחות מתחזית האנליסטים לרווח של 48 סנט למניה.

סיסקו דיווחה כי רווחיה ברבעון הכספים שהסתיים בסוף אפריל הסתכמו ב-2.17 מיליארד דולר, או 40 סנט למניה, גידול של 20% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 48 סנט למניה – סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-11.6 מיליארד דולר, צמיחה של 6.6% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ובהתאם לתחזיות האנליסטים.

ניוז קורפ, אימפריית המדיה שבראשה עומד רופרט מרדוק העומדת במרכזה של שערוריית האזנות סתר, דיווחה היום על זינוק חד מהצפוי של 46% ברווחיה הרבעוניים הודות לצמיחה מפתיעה בהכנסות שנרשמה הודות לצמיחה חזקה בתחום רשתות הטלוויזיה בכבלים. החברה גם הודיעה על הכפלת היקף תוכנית הקנייה החוזרת של מניות החברה מ-5 מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר.

ניוז קורפ, שבבעלותה תחנות טלוויזיה ועיתונים ברחבי תבל בהם העיתונים "טיימס" הלונדוני ו"וול סטריט ג'ורנל" ורשת הטלוויזיה פוקס, רשמה ברבעון רווח של 937 מיליון דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 639 מיליון דולר, או 24 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 37 סנט למניה - שישה סנט יותר מתחזיות האנליסטים.

החברה רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 8.4 מיליארד דולר, צמיחה של 1.7% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2011 ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 8.26 מיליארד דולר - ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל. ניוז קורפ ייחסה את הצמיחה בהכנסות לצמיחה דו ספרתית בהכנסותיה בתחומי תוכניות הטלוויזיה בכבלים ואולפני הקולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully