וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיקה תיפתח מחדש במתכונת של "שלם וקח"

עדי דברת-מזריץ

13.5.2012 / 8:16

אם תתקבל בקשת קיקה להקפאת הליכים מתכוונת החברה לפתוח מחדש את החנות במתכונת של אספקה מיידית. בעלת המבנה מתכוונת להסב אותו לחנות כלבו

האם נמצא פתרון למצבה הקשה של סניף קיקה בנתניה, שנסגרה בשבוע שעבר לאחר שנקלעה לקשיים? ל-TheMarker נודע כי בכוונת חברת קיקה ישראל להפעיל את הסניף אם הבקשה להקפאת הליכים שהגישה תאושר, וכי העובדים יקבלו את משכורות אפריל בהתאם לסכומים שיעבירו הבנקים ואשטרום נכסים, המחזיקה ב-15% מהחברה, כפי שעולה מבקשת ההקפאה.

ככל הנראה, הסניף יפעל בינתיים במתכונת של "שלם וקח" - לא עוד הזמנות מיוחדות עם זמן אספקה של כמה שבועות או חודשים, אלא מכירת המלאי הקיים במחירים אטרקטיביים. זאת, מתוך הבנה שלקוחות לא יסכימו לסכן את כספם על מוצרים שאולי לא יסופקו. במקביל, תנסה החברה למצוא קונה ואם לא תמצא אחד כזה תערוך מכירת חיסול.

עובדי קיקה מתבצרים מחוץ לחנות, מאי 2012. שלומי גבאי
העובדים יקבלו את משכורות אפריל בהתאם לסכומים שיעבירו הבנקים ואשטרום נכסים/שלומי גבאי

היום בבוקר ידון בית המשפט המחוזי בפתח תקוה בבקשת הקפאת ההליכים לפעילותה בישראל של רשת הרהיטים האוסטרית קיקה, שהוגשה על ידי קיקה ישראל ביום חמישי וכן בבקשת הפירוק שהגישו כמה עובדים בקיקה. זאת, לאחר שהשופט אילן שילה הוציא צו ארעי להקפאת הליכים לקיקה עד לדיון בבקשות.

בסביבת קיקה ישראל חשים שמי שאחראי למצבה הנוכחי הוא בנק לאומי, שחילט בתחילת מאי יותר מ-2 מיליון שקל, שהועברו על ידי חברות האשראי לחשבונות הבנק של החברה. בנק הפועלים החליט אף הוא לאחר כמה ימים לחלט יותר ממיליון שקל שהועברו, וביחד חילטו שני הבנקים כ-3.5 מיליון שקל.

ככל הנראה, בנק הפועלים הסכים להסדר לשחרור הכספים, אך בנק לאומי התנגד. כתוצאה מכך, טוענים בקיקה, החברה לא יכלה לשלם לעובדים ולספקים. בלאומי כנראה הבינו כי קיקה העולמית החליטה שלא להשקיע בחברה אחרי משא ומתן שהתקיים בין הצדדים. מבנק הפועלים ובנק לאומי לא נמסרה תגובה.

עוד נודע כי אשטרום נכסים, בעלת המבנה של קיקה, צפויה להסב את החנות הענקית לבית כלבו, שבו יפעלו במתכונת של "חנות בתוך חנות" מותגי חשמל וריהוט. מאשטרום סירבו להגיב.

העובדים: "המנכ"ל ביקש שנימנע מפרובוקציות"

ביום חמישי בערב, אחרי שהתגודדו כל היום מחוץ לסניף, קיימו עובדי קיקה הפגנה נגד החברה בדרישה לקבל את משכורות אפריל, שלא שולמו להם. העובדים הניפו שלטים עם סיסמאות, כמו "אזל מלאי המשכורות" או "משכורת. אספקה תוך 90 יום אולי", ואף תלו את חלקם על הסניף. כעבור 20 דקות כובו האורות בחניון והעובדים נאלצו לסיים את ההפגנה.

חלק מהעובדים אף תיכננו להישאר בסוף השבוע באוהלים מחוץ לסניף, אך נסוגו מכך לאור בקשת המנכ"ל, צביקה גולדנברג. "הקמתי אוהל ופירקתי אותו אחרי שדיברתי עמו", סיפר רפאל לוגסי, מנהל מחלקת ריהוט ומערכות ישיבה בסניף. "ניהלתי אתו שיחות במשך הלילה והוא ביקש שנימנע מפרובוקציות עד הדיון ביום ראשון בבוקר. אם היום לא תתקבל הבקשה להקפאת הליכים, נפנה לבית המשפט העליון. אנחנו רוצים לקום בבוקר לעבודה ולא לחפש עבודה אחרת. יש לנו סימפטיה למקום". בסוף השבוע הוצבה שמירה על הסניף מפני ספקים ולקוחות מתוסכלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חובות קיקה. TheMarker
חובות קיקה/TheMarker

לפי בקשת הקפאת ההליכים שהגישה קיקה לבית המשפט, על ידי עו"ד רון בר-ניר, חדוה כהן הרמתי ושי בר-ניר ממשרד מ. פירון ושות', חובותיה של קיקה מסתכמים ב-177 מיליון שקל. לקיקה חוב של כ-27.2 מיליון שקל לבנק לאומי, חוב של 42.7 מיליון שקל לבנק הפועלים, חוב עבור משכורות בסך 1.8 מיליון שקל, חוב לספקים בסך 30 מיליון שקל, התחייבויות כלפי לקוחות בסך כ-4 מיליון שקל והתחייבות כלפי בעלי מניות בסך 72 מיליון שקל, מתוכם 47 מיליון שקל כלפי אשטרום נכסים.

קיקה ישראל מתייחסת בבקשה גם לנתוניה הכספיים, שנחשפו בדו"חות של אשטרום נכסים, שלפיהם סיימה את 2011 עם הפסד של 44.5 מיליון שקל. בעקבות הפסדיה, סובלת קיקה ישראל מגירעון של 58 מיליון שקל בהון העצמי. החברה דיווחה כי רואי החשבון שלה הצביעו על כך שקיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כעסק חי.

דו"חות החברה ל-2011 אף מגלים את תנאי השכר של מנכ"ל קיקה ישראל. לפי הדו"ח, שכרו החודשי של גולדנברג הוא 50 אלף שקל, בנוסף לבונוס שנתי בסך 2% מרווחי החברה לפני מס או בגובה חמש משכורות, לפי הגבוה מביניהם. עוד נכתב כי מנכ"ל קיקה יקבל מענק הקמה חד-פעמי על הסניף הראשון בסך 4 מיליון שקל. בנוסף, נכתב, יזכה למענק התמדה ביחס למספר שנות העבודה.

מבול של תביעות והליכי הוצאה לפועל

בתשעת החודשים שעברו מאז שנפתחה, ספגה קיקה תלונות רבות של לקוחות בנוגע לליקויים באספקת מוצרים, שחלקן אף מוזכרות בתזכיר הבקשה.

החברה כתבה בבקשה כי עוד קודם לפתיחת הסניף, הושקעו בהקמה ובמלאים כ-65 מיליון שקל. ואולם, "המציאות טפחה על פניה של החברה ולמרות המאמצים והמשאבים העצומים שהושקעו, ואף שהיתה תנועת קונים רבה בחנות, מחזורי המכירות נשארו נמוכים ביותר, החנות סבלה מהפסדים משמעותיים ונקלעה למצוקה תזרימית". עוד נכתב בבקשה כי אשטרום נאלצה להזרים בחודשים האחרונים 27 מיליון שקל לחברה. גם משאים ומתנים שניהלה קיקה ישראל להכנסת משקיע נוסף, ובראשם החברה העולמית, לא התקדמו לדבריה.

החברה הוסיפה כי הגישה את הבקשה כדי שתוכל להגיש הסדר נושים וכי הנושים המובטחים, בנק הפועלים ובנק לאומי, נתנו את הסכמתם לצו בכפוף לסייגים שצורפו. לדבריה, בשל המצוקה התזרימית שנקלעה אליה אין ביכולתה לבצע כל תשלום, והיא צפויה למצוא עצמה בימים הקרובים תחת מבול של תביעות והליכי הוצאה לפועל.

לטענת קיקה ישראל, רק המשך פעילותה תחת פיקוח בית משפט יאפשר מיצוי הבדיקות למציאת משקיע ומימוש מלאי בשווי 19 מיליון שקל. עוד נמסר כי אשטרום תהיה מוכנה להעמיד לטובת הנאמנים בתקופת הקפאת ההליכים 750 אלף שקל בכפוף למימון זהה על ידי כל אחד מהבנקים.

  • עוד באותו נושא:
  • קיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully