וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: תוספת שכר למנכ"ל - רק כשהחברה ריווחית

צבי זרחיה

13.5.2012 / 9:23

ועדת השרים תדון בהצעת חוק שהגיש ח"כ מאיר שטרית לפיה יעמוד שכרו המקסימלי של מנכ"ל בחברה ציבורית על 41 אלף שקלים והוא יקבל תוספת רק כאשר החברה מחלקת דיבידנדים

לפי הצעת חוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה), שכרו החודשי של מנכ"ל בחברה ציבורית לא יעלה על כ-41 אלף שקלים בחודש. ההצעה תעלה היום לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. מליאת הכנסת דחתה באוקטובר 2010 הצעת חוק זהה שהגיש שטרית.

הצעת החוק קובעת עוד כי במקרה שלחברה יש רווחים, והיא מחליטה לחלק דיווידנד, יוכל המנהל לקבל תוספת שכר שנתית, בתנאי שהסכום לא יעלה על 96 אלף שקל. בנוסף אפשר יהיה להעלות את שכרו השנתי של המנהל בסכום נוסף שלא יעלה על סכום השווה לשיעור הדיווידנד שקיבל מי שמחזיק 1% מהמניות.

ועדת השרים לחקיקה אמורה לדון היום גם בהצעה שלפיה יוגבל השכר המרבי בעמותה ציבורית הנתמכת על ידי המדינה. את ההצעה הגישו חברי הכנסת מיכאל בן ארי, אריה אלדד ואורי אריאל (האיחוד הלאומי), נסים זאב (ש"ס), ורונית תירוש (קדימה).

לפי ההצעה, השכר המרבי של בעל תפקיד בעמותה יהיה 90% משכר של מנכ"ל משרד ממשלתי שהוא כ-33.7 אלף שקל. שכרו של הבכיר הבא אחריו בעמותה לא יעלה על 80% מהשכר של מנכ"ל משרד ממשלתי, כלומר 29.9 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully