וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור מתאוששת? רווח של 410 מיליון שקל ברבעון

ערן אזרן

13.5.2012 / 12:32

כור דיווחה על גידול של 63% ברווח לעמות הרבעון הראשון של השנה שעברה - רווח שמחק את ההפסדים של הרבעון הקודם בעקבות התאוששות קרדיט סוויס

כור מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, דיווחה היום על התאוששות בתוצאותיה הרבעוניות לאחר הפסד הענק שנרשם ב-2011. החברה, שמחזיקה כיום כ-2.5% ממניות הבנק השווייצי קרדיט סוויס , רשמה במהלך הרבעון הראשון של 2012 רווח של 410 מיליון שקל - גידול של 63% לעומת הרבעון במקביל שנה שעברה.

הרווח הוא תוצאה של ההתאוששות שנרשמה ברבעון הראשון של 2012 במניית קרדיט סוויס, הנחשבת לאחזקה מהותית של כור (2.48%). כתוצאה מהעלייה במחיר המניה, רשמה כור רווחי שערוך של 491 מיליון שקל. אולם, ההתאוששות שנרשמה במניית קרדיט סוויס נמחקה במהלך השבועות האחרונים, לאחר מועד הדו"ח הרבעוני. כרגע, מניית קרדיט סוויס נמצאת ברמה הנמוכה יותר מהשפל של 2008. השפל במניה יתבטא בדו"חת הרבעון השני של כור.

מה שיקזז את הירידות בערך המניה ברבעון השני הוא מהלך של חלוקת דיווידנד, אשר צפוי לבצע בנק קרדיט סוויס בחודש מאי. הבנק יחלק דיווידנד במזומן של 0.75 פרנק למניה (או חלוקת מניות הטבה על פי בחירת החברה), כאשר כור צפויה לקבל כ-100 מיליון שקל מתוך הדיווידנד, אשר יירשמו כרווח ברבעון השני.

כור הינה אחת מחברות המטה של קבוצת אי.די.בי. החזקתה העיקרית היא מניית הבנק השווייצי קרדיט סוויס. אולם החברה, שנרכשה על ידי הקבוצה ב-2006, מחזיקה בנוסף ב-40% ממכתשים אגן ושולטת בבית ההשקעות אפסילון. מכתשים דיווחה מוקדם יותר היום על הכנסות שיא עם עלייה של כ-12% ברווח התפעולי ל-112 מיליון דולר.

למרות המעבר לרווח, יתרת הרווחים של כור עדיין שלילית - בהיקף של 2.36 מיליארד שקל. כלומר, החברה תתקשה לחלק דיווידנדים בתקופה הקרובה. לחברה יש כעת יתרות מזומנים בהיקף של 2.5 מיליארד שקל.

בימים אלה נערכת כור למיזוג עם החברה האם דיסקונט השקעות (דסק"ש). הדירקטוריונים של כור ודסק"ש צפויים להתכנס בקרוב לדיון בתנאי העסקה, שלאחריו יזומנו אסיפות כלליות לאישור המיזוג. במסגרת העסקה, כל נכסיה והתחייבויותיה של כור יועברו לדסק"ש וכל בעלי מניותיה (שאינם דסק"ש) יקבלו תשלום במזומן חלף מניותיהם. "המיזוג יצור חברה ממוזגת אחת בעלת נזילות גבוהה, מאזן חזק ויציב ופיזור רחב של אחזקות בחברות מובילות בתחומן שפועלות במגוון תחומים בישראל ובחו"ל", שבו וציינו היום בחברה.

במסגרת דו"ח הדירקטוריון, מציינת כור כי ערכה פגישות עם גופים מוסדיים לקראת המיזוג. החברה מציינת עוד כי במטרה לקבל את תמיכתם של הגופים המוסדיים במיזוג, היא שוקלת בין השאר, רכישה של חלק קטן מאיגרות החוב שלה לפי ערך הפארי שלהן וכן להטיל על עצמה מגבלות שונות לחלוקת דיבידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully