וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תכנית לנדאו להתמודדות עם משבר החשמל

טל שלו

13.5.2012 / 13:07

על פי התכנית, יוכל שר האנרגיה והמים להורות על העברת גז טבעי לספקי חשמל פרטיים במקרה הצורך, על מנת להתמודד עם המחסור הצפוי בחשמל בחודשי הקיץ

שרי הממשלה אישרו היום (ראשון) את הצעת ההחלטה של משרד האנרגיה והמים, להתמודדות עם בצורת החשמל הצפויה בקיץ הקרוב, שבגינו קיים חשש למצב שבו חברת החשמל לא תוכל לספק חשמל לכל אוכלוסיית הארץ וייגרמו הפסקות ממושכות. בין היתר, על פי ההצעה, שר האנרגיה, עוזי לנדאו, ינחה להעביר גז טבעי מספקי שירות חיוני לתחנות כוח פרטיות, שהושבתו בגלל המחסור בגז להנעתן, ויקדם פעילות הסברה לציבור כדי לעודד חיסכון בחשמל.

"הממשלה קיבלה היום החלטה חשובה, שתאפשר למדינה להיערך טוב יותר לבצורת החשמל הצפויה בקיץ הקרוב", אמר השר לנדאו, לאחר אישור ההחלטה. "שיתוף הפעולה בין המשרדים לביצוע ההחלטה חיוני, על מנת למנוע הפסקות חשמל".

תקופת ההיערכות למחסור בחשמל תהייה, על פי ההצעה, בין החודשים יוני לספטמבר 2012, ושר האנרגיה והמים יוסמך, בהודעה לממשלה, להאריך את התקופה בשלושה חודשים נוספים. שעת מחסור, במסגרת אותה תקופה, תוגדר כפרק הזמן שבו ההפרש בין כושר ייצור החשמל הצפוי לבין שיא הביקוש לא יעלה על 600 מגה ואט.

לקריאה נוספת:

הצעת ארדן למחסור בחשמל: "לנתק קודם את עזה"
מחלוקת בממשלה: בידי מי תהייה סמכות לנתק חשמל?
חברת החשמל מזהירה מהפסקות חשמל בקיץ


לפניות לטל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully