וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יציבות במחירי הדירות - עלייה במספר העסקות"

נמרוד בוסו

13.5.2012 / 13:36

מסקירה שערך השמאי הממשלתי ב-16 ערים עולה כי בשוק דירות ארבעת החדרים נרשמה עלייה משמעותית במספר העסקאות ברבעון הראשון ביחס לקודמו

מחירי הדירות שמרו על יציבות ברבעון הראשון (ינואר-מרץ) של 2012 בהשווה לרבעון הקודם - כך עולה מסקירה שפירסם היום השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי. הסקירה נעשתה ב-16 ערים ברחבי ישראל. עוד עולה כי לפחות בשוק דירות 4 החדרים, נרשמה עלייה של עשרות אחוזים במספר העסקות ברבעון ביחס לרבעון הקודם.

בתקופה זו, על פי הדו"ח, חלה בחלק מהערים עלייה של 1%-2% במחיר הדירה הממוצע, ובערים אחרות חלה ירידה דומה. בסך הכל, עמד השינוי הממוצע במחירי הדירות על 0%, כלומר שמר על יציבות מוחלטת. יוצאת מהכלל היא ירושלים, בה נרשמה עליית מחירים של 3% לדירת 4 חדרים חדשה.

בסקירה התרכז אלדרוטי בניתוח שוק דירות ה-4 חדרים בבנייה רוויה, בנימוק כי זהו המוצר השכיח והאחיד ביותר כיום בשוק הדיור העירוני. בתחום זה, ציין אלדרוטי, חלה עלייה דרמטית במספר העסקות שנעשו. "כמות העסקות הרלוונטיות עלתה ביחס לרבעון הקודם", כתב והיפנה לדו"ח של משרד השיכון לפיו ברבעון הראשון לשנת 2012 עלה משרד דירות 4 החדרים החדשות מקבלן ב-30% ביחס לרבעון שקדם לו.

בערים הגדולות נרשמו אחוזי השינוי הבאים ביחס לרבעון הקודם: תל אביב - 0%, ירושלים - 3%, חיפה - 1%, באר שבע - 2%, אשדוד - 0%.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully