וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך שבוע: עשירי העולם איבדו 17 מיליארד דולר

13.5.2012 / 14:43

קלוס סלים, שלדון אדלסון וביל גייטס הם עדיין מהאנשים העשירים בעולם - אך שווי הונם צנח השבוע. לעומתם וורן באפט דווקא הרוויח השבוע 313 מיליון דולר

עשירי תבל איבדו בתוך שבוע אחד בלבד 17 מיליארד דולר - כך עולה ממדד המיליארדרים של בלומברג. הירידה בהונם נגרמה בעיקר בשל הדאגות ממצב הבנקים בספרד ומהיחלשות מדד S&P 500, שירד בשבוע שעבר ב-1.15%.

האיש העשיר בעולם, קרלוס סלים, איבד בשבוע שעבר 4.2 מיליארד דולר לאחר שהמניות של חברת הטלקום המקסיקנית שלו, אמריקה מוביל, צנחו ב-3.82% ורשמו את הירידה הגדול ביותר מאז דצמבר. בשבוע שעבר פורסם כי סלים בן ה-72, שעשה את הונו בעיקר בשוק הטלקום באמריקה הלטינית, ירכוש כשליש מחברת הטלפוניה הגדולה בהולנד. תמורת 2.6 מיליארד יורו. המהלך עשוי לאותת על כניסה אגרסיבית של סלים לאירופה. לדברי אנליסטים, אמריקה מוביל עשויה לחוות קשיים בכניסה לשוק האירופי לאחר שנכוותה בניסיונות כניסה לשווקים בספרד, סרביה, איטליה ופולין. לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, הונו של סלים מסתכם כעת ב-69.6 מיליארד דולר.

במקום השני ברשימה עדיין ניצב ביל גייטס עם הון מוערך של 61.8 מיליארד דולר. הונו של גייטס דווקא רשם עלייה של 10.1% מתחילת השנה. במקום השלישי ניצב מנכ"ל ויו"ר ברקשייר הת'אווי, וורן באפט, ששווי אחזקותיו טיפס בשבוע שעבר ב-313 מיליון דולר והונו מסתכם כעת לפי בלומברג ב-45.7 מיליארד דולר.

בין המפסידים הגדולים של השבוע שעבר ברשימת עשירי העולם ניתן למצוא גם את שלדון אדלסון, בעליה של חברת לאס וגאס סנדס, שהונו ירד ב-1.1 מיליארד דולר. הירידה נגרמה בעיקר בשל צניחת המניות של לאס וגאס סנדס ב-4.53%. אדלסון מדורג במקום ה-12 ברשימת עשירי תבל עם הון מוערך של 23.7 מיליארד דולר.

מדד המיליארדרים של בלומברג מודד באופן קבוע את ביצועי ההשקעות של 40 האנשים העשירים בעולם שהונם מוערך בסך הכל בטריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully