וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות? הסכמים בין ישראכרט, לאומי קארד וכאל

סיון איזסקו

14.5.2012 / 14:08

אם יאשר הממונה על ההגבלים העסקיים את ההסכמים ייפתח שוק סליקת האשראי לתחרות - דבר שיחסוך מליוני שקלים לבתי העסק

חברת ישראכרט העבירה היום לממונה על ההגבלים העסקיים הסכמי סליקה עליהם חתמה אתמול עם חברת כאל והסכם סליקה מתוקן עליו חתמה הבוקר עם חברת לאומי קארד. כעת ממתינים ההסכמים החדשים שנחתמו לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. אם ההסכמים יימצאו ככאלו התורמים לתחרות בענף, ייפתח מחר שוק סליקת כרטיסי האשראי בבתי עסק לתחרות.

על פי גורמים בענף, הסכמי הסליקה החדשים כוללים תשלומים נמוכים בהרבה מאלו שישראכרט דרשה עד כה כתנאי לחתימה על הסכם סליקה שיאפשרו את התחרות בענף. ברקע לנכונות של ישראכרט להגמיש את התנאים ניתן לציין את הלחצים שהפעילו הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה, לחצים מצד המפקח על הבנקים דודו זקן וקידום החוק על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ. כמו כן, שחקן מרכזי בקידום התחרות בענף היתה חברת כאל מקבוצת דיסקונט , שסירבה להיעתר לתנאי ישראכרט ממש עד היממה האחרונה. זאת, בניגוד ללאומי קארד שחתמה לפני מספר שבועות על הסכם הסליקה מקורי עם ישראכרט על פי התכתיבים שלה.

פתיחת שוק הסליקה לתחרות צפוי לחסוך לבתי עסק מאות מיליוני שקלים בשנה בגין תשלום עמלות סליקה לחברות כרטיסי האשראי שבבעלות הבנקים.

חוק ישראכרט חוקק בחודש אוגוסט האחרון וייכנס לתוקף מחר. החוק נועד לאפשר את פתיחת שוק סליקת כרטיסי האשראי במטרה להוזיל את עמלות הסליקה שגובות חברות כרטיסי האשראי מבתי עסק. מדובר בעמלה ששיעורה הוא 1%-2% מכל עסקה שמבוצעת בכרטיסי אשראי, ונגבית על ידי חברות כרטיסי האשראי מבית העסק. בקרב עסקים קטנים, ללא כוח מיקוח מול חברות כרטיסי האשראי, שיעור עמלה זו הוא לעתים יותר מ-2% מסך היקף העסקות בכרטיסי אשראי. עמלות אלו מנפחות את העלויות של בתי העסק ובכך תורמות ליוקר המחייה.

בעוד שכרטיסי ויזה ומאסטרקארד ניתנים לסליקה על ידי שלושת חברות כרטיסי האשראי, הרי שעד כה האפשרות היחידה עבור בתי עסק שמעוניינים לכבד כרטיסי ישראכרט מקומי (17% משוק כרטיסי האשראי בישראל) היתה להתקשר עם ישראכרט, מקבוצת בנק ה פועלים , בהסכם סליקה. מאחר שעד כה לא היתה חברה נוספת שסולקת כרטיסי ישראכרט מקומי, ישראכרט היתה מונופול בפועל בסליקת כרטיסים אלה. מצב זה אמור להשתנות בעקבות חתימת הסכמי הסליקה בין ישראכרט לכאל ולאומי קארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully