וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד התקשורת הוביל את אחד העם לירידות

אורן פרוינד

14.5.2012 / 17:06

על רקע אי הוודאות לגבי המצב ביוון והתחרות הגוברת בענף הסלולר נסגר המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-1.5% ומדד ת"א 100 ירד ב-1.2%

המסחר בת"א נחתם בירידות שערים במדדים המובילים במחזור מסחר של 1.17 מיליארד שקל. המסחר התנהל בתחושת אי ודאות גדולה על רקע החששות מבחירות מחודשות ביוון, ולאור התחרות הגוברת בענף הסלולר עם כניסתה של גולן טלקום אל השוק. מדד התקשורת הוביל את הירידות בת"א בהובלת פרטנר ו- HOT שאיבדו 4% ו-3.4% בהתאמה.

מדד ת"א 25 נחלש ב-1.5% ומדד ת"א 100 איבד 1.2% . מניות הבנקים , שהובילו את הירידות אתמול בתל אביב, התממשו ב-1.8% בהובלת דיסקונט. מדד נדל"ן 15 שירד אתמול ב-0.7%, נסגר גם הוא בירידה של 0.4%. מדד התקשורת הוביל את הירידות עם התממשות של 3.4% על רקע התחרות הגוברת ברשתות הסלולר.

חברת HOT הגיבה היום לג'וקר שזרקה גולן טלקום לזירה עם השקת פעילות הסלולר, מוקדם ממה שצפו כולם: HOT תציע חבילה מקבילה לזו של גולן במחיר של 89 שקל לחודש בלבד, כ-10 שקלים פחות מגולן טלקום, שהשיקה הבוקר את הרשת שלה.

כתוצאה מכך הגיבו מניות התקשורת בירידות שערים חדות. אינטרנט זהב נפלה ב-6.2%, בי קומיוניקיישן קרסה ב-7.7%, סלקום התממשה ב-3.5% ובזק איבדה 3.8% מערכה.

אנליסט התקשורת, צחי אברהם, מבית ההשקעות כלל פיננסים התייחס הבוקר לתחרות הגוברת בענף. אברהם מונה שלושה מהלכים של גולן טלקום, להם הוא קורה "שלוש התקפות צרפתיות": ההתקפה הצרפתית הראשונה לדבריו של אברהם היא השקה של חבילה ללא הגבלה במחיר של 99 שקל לחודש. התקפה הצרפתית השנייה היא שהחבילה צפויה לכלול שיחות חינם לחו"ל לעשרות מדינות והורדת מחירי הנדידה בחו"ל - "ולכן תפגע ברבעונים הטובים של הקיץ".

מניית דיסקונט השקעות - אחת מחברות האחזקה המרכזיות של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר - איבדה במסחר ב-4.9%. איגרות החוב של החברה, שמחזיקה בין השאר ב כור , סלקום , שופרסל ו מעריב , ירדו בשיעורים של 1.1%-2.5% ועולות לתשואה מקסימלית של 11.7%.

הירידות באג"ח ובמניה חלות לאחר שבימים האחרונים והיום דיווחו החברות בנות על תוצאותיהן הרבעוניות. מוקדם יותר הבוקר, דיווחה מעריב האחזקות, המחזיקה בעיתון מעריב, כי רשמה במהלך הרבעון הראשון הפסד של 36.6 מיליון שקל. הכנסותיה של מעריב ירדו ב-7.6% ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2011 והסתכמו ב-65 מיליון שקל.

חששות מבחירות מחודשות באירופה

קרולוס פאפוליאס ממשיך לנסות לגשר בין המפלגות השונות ולמנוע מצב של בחירות חוזרות, שעשוי לעכב את יישום מדיניות הצנע ואת המשך קבלת הסיוע האירופי. סקרים מעידים כי אם יתקיימו בחירות חדשות, המפלגה שצפויה להתחזק היא מפלגת השמאל סיריזה, המתנגדת למדיניות הצנע. העיכוב והיחלשות המפלגות התומכות בקבלת הסיוע האירופי עלולים להוביל לפרישתה של יוון מגוש היורו.

אייל קליין, אסטרטג הראשי של אי.בי.איי המתמחה בשווקים בינ"ל סבור כי יוון כנאה הולכת לבחירות ביוני. "יש חשש שיוון תאמץ תכנית אנטי צנע ותפרוש בסופו של דבר מגוש האירו, מה שמוביל לבהלה בשוקי ההון בעולם. יוון היא דוגמא למדינה שעשתה את כל מה שרצו ממנה ובכל זאת הגיעו למיתון כבד ואבטלה אדירה. בספרד יש בועת נדל"ן שעוד לא התפוצצה נוסף על רמת האבטלה הגבוהה והמיתון הגובר. ישנם חששות מהותיים של עזיבה של ספרד ויוון מגוש היורו" הסביר קליין.

במקביל, בבחירות אזוריות ספגה מפלגתה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מפלה, שעשויה להגביר גם בגרמניה את האופוזיציה למדיניות הצנע. מפלגתה של מרקל נחלשה בבחירות במחוז נורדריין-וסטפליה ואינה צפויה לשבת בקואליציה שם.

הנציבות האירופית מסרה בסוף השבוע כי כלכלת האיחוד האירופי שקעה ב"מיתון קל", אך העריכה כי צפויה התאוששות איטית החל מהמחצית השנייה של השנה. בתחזית מעודכנת שפירסמה, העריכה הנציבות כי צפויה נסיגה של 0.3% בתמ"ג של 17 מדינות גוש היורו ב-2012, בטרם תשוב הכלכלה לצמיחה של 1% ב-2013.

הנסיגה החדה ביותר השנה צפויה להיות בכלכלת יוון, בשיעור של 4.7% מהתוצר, בעוד שכלכלת ספרד תרשום צמיחה שלילית של 1.8% ואיטליה תיסוג ב-1.4%. עוד העריכה הנציבות כי התמ"ג של פורטוגל ייפול ב-3.3% השנה. לפי התחזית, האבטלה בגוש היורו צפויה להישאר השנה בשיעור שיא של 11%.

הורדת דירוג לאי.די.בי אחזקות

מהלך דרמטי: סוכנות הדירוג S&P מעלות הורידה אתמול את דירוג אי.די.בי אחזקות בשלוש דרגות ל-BBB- ואת אידיבי פיתוח בשתי דרגות ל-iBBB+. הסיבות: הרעה ברמת הנזילות; הגמישות הפיננסית; "יכולת עמידה בהתניות פיננסיות מותנה בהבשלת מהלכים משמעותיים".

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, אמר אמש כי "די במה שיש לנו כעת כדי לפרוע אג"ח לשנתיים. אני לא זוכר גם בתקופות הטובות ביותר שהיו ב-2004-2005, שהחזקנו יתרות נזילות יותר משנה וחצי-שנתיים קדימה, לכן אין סיבה שנעשה את זה עכשיו. אנחנו נמצאים באופן שוטף כל הזמן בתנודות עסקיות שגם מעשירות את קופת המזומנים".

אגרות החוב של הקבוצה רושמות ירידות שערים בהמשך למגמה הכללית של השבוע. אג"ח מסדרה ג' (הקצרה יותר) רושמת ירידה של 1.15% והתשואה לפדיון עולה לרמה של 47.8%. האג"ח מסדרה ד' (הארוכה) יורדת בשיעור של 1.6% ונסחרת בתשואה לפדיון של 28.2%. איגרת החוב מסדרה ה' מאבדת 1.6% מערכה ונסחרת בתשואה לפדיון של 44.97%.

מניות במרכז

חברת מעריב החזקות שבשליטת דיסקונט השקעות הפסידה 36.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012, כלומר ירידה של 30% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2011. הכנסותיה של מעריב ירדו ב-7.6% ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2011 והסתכמו ב-65 מיליון שקל.

די מדיקל אינדסטריס , הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי זעום של 20 מיליון שקל, הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם OEM (יצרן ציוד מקורי) ראשון להפצה עולמית של סט האינפוזיה Spring Universal בהיקף של כ-5 מיליון דולר. כתוצאה מכך מזנקת מניית החברה ב-45% במחזור של 2.5 מיליון שקל, פי 5 מהמחזור הממוצע שלה.

עלייה של 66% בעלויות הייצור העבירו את יצרנית הניירות מחדרה, נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי, להפסד רבעוני של 1.6 מיליון שקל לעומת רווח של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל. השוק אינו מופתע מהתוצאות ומניית החברה מגיבה בירידה מתונה של 0.8%, לאחר שכבר איבדה 12% בחודש האחרון.

בית ההשקעות כלל פיננסים מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, דיווח הבוקר על מעבר לרווח של 2.47 מיליון שקל (המיוחס לבעלי השליטה) ברבעון הראשון של 2012 לעומת הפסד של 7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת, לאחר שבמהלך 2011 הציג בית ההשקעות הפסד של 98 מיליון שקל.

לקראת דו"חות סלקום שיפורסמו ביום שלישי, כותבת אילנית שרף מפסגות על החברה: "רבעון נוסף של החרפת תחרות ושחיקת רווחיות. מגמת ההתכווצות בהכנסות וברווח צפויה ללוות גם את הרבעון הנוכחי. עם זאת, ביחס לרבעון הקודם, צפוים מהלכי התייעלות להוביל לשיפור ברווחיות התפעולית".

יוניטרוניקס , חברת המיכון לתעשייה שבשליטת חיים שני (61%), דיווחה היום כי חתמה על הסכם עם לקוח חדש להקמת מערכת לוגיסטית אוטומטית בישראל. הפרויקט מוערך בכ-10.2 מיליון יורו (50 מיליון שקל), סכום הנחשב מהותי לחברה. תשלום התמורה צפוי להתבצע בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצוע הפרויקט, הצפוי להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2014.

עשרה ימים לאחר שגייסה 40 מיליון דולר ונרשמה למסחר בבורסה של תל אביב דיווחה חברת פוטומדיקס על רווח של 4.8 מיליון דולר ברבעון הראשון. פוטומדיקס, המנוהלת על ידי ד"ר דולב רפאלי, פועלת בתחום אסתטיקה ורפואת עור באמצעות לייזר. היא תוצר של מיזוג החברה הפרטית רדיאנסי לתוך פוטומדיקס, שפיתחה מוצרי לייזר למחלות עור כמו ויטיליגו ופסוריאזיס, תמורת הקצאת 80% ממניות פוטומדיקס לבעלי רדיאנסי בדצמבר 2011.

"אנו עובדים היום על טכנולוגיה חדשה שתרחיב את פלטפורמת המוצרים שלנו בטווח הקרוב". אמר אתמול אלי קמפו, מנכ"ל מפתחת טכנולגיית הצ'אטים האמריקאית לייבפרסון , במסגרת הכנס השנתי של בית ההשקעות אופנהיימר.

אפשר להרוויח גם מחקלאות, כפי שעולה מתוצאות הרבעון הראשון שפירסמה חברת מהדרין , זרוע העיבוד והיצוא החקלאי של קבוצת נכסים ובניין וה פניקס . מהפרסום עולה, כי מהדרין רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח תפעולי של 91.2 מיליון שקל - גידול של 16% לעומת הרווח התפעולי עליו דיווחה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה ברבעון זה הסתכם ב-70.3 מיליון שקל - גידול של 23%.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully