וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נגררת לבוץ היווני: S&P בשפל של 3 חודשים

נמרוד הלפרן, אורן פרוינד

14.5.2012 / 23:25

מורגן סטנלי נפל ב-4.5%; מדד S&P נפל ב-5.6% מהשיא של 2012; התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב צנחה לשפל של 7 חודשים

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר בירידות, ומדד S&P 500 נסוג לשפל של שלושה חודשים, על רקע התחזקות ההערכות כי יוון עשויה לפרוש מגוש היורו. מניות הבנקים והאנרגיה הובילו את הירידות.

מדד דאו ג'ונס , אשר איבד בשבוע שעבר 1.7% - ירידה שבועית שנייה ברציפות - נסוג ב-1% לרמתו הנמוכה ביותר מאז סוף ינואר; מדד S&P 500 ירד ב-1.1% לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר, והשלים בכך ירידה של 5.6% מהשיא של שנת 2012 שרשם בשני באפריל; מדד נאסד"ק איבד 1.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.79% לאחר שבמהלך המסחר כבר צנחה לרמה של 1.77% - שפל של שבעה חודשים.

שבוע לאחר הבחירות ביוון, טרם התגבשה קואליציה, והנשיא קרולוס פאפוליאס ממשיך לנסות לגשר בין המפלגות השונות ולמנוע מצב של בחירות חוזרות, שעשוי לעכב את יישום מדיניות הצנע ואת המשך קבלת הסיוע האירופי. סקרים מעידים כי אם יתקיימו בחירות חדשות, המפלגה שצפויה להתחזק היא מפלגת השמאל סיריזה, המתנגדת למדיניות הצנע. העיכוב והיחלשות המפלגות התומכות בקבלת הסיוע האירופי עלולים להוביל לפרישתה של יוון מגוש היורו.

"הסיפור עוד לא גמור: זה כבר לא רק סביב יוון, אלא גם נוגע לספרד, איטליה ואולי אפילו צרפת", אמר ז'אק פורטה מחברת ההשקעות Ofi Patrimoine בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "כל העניין נראה מאוד מסוכן. צריך להיות מאוד זהירים, ומשמעות הדבר היא לא להיות מושקע במניות אלא במזומן", הוסיף.

אייל קליין, אסטרטג הראשי של אי.בי.איי המתמחה בשווקים בינ"ל סבור כי יוון כנאה הולכת לבחירות ביוני. "יש חשש שיוון תאמץ תכנית אנטי צנע ותפרוש בסופו של דבר מגוש האירו, מה שמוביל לבהלה בשוקי ההון בעולם. יוון היא דוגמא למדינה שעשתה את כל מה שרצו ממנה ובכל זאת הגיעו למיתון כבד ואבטלה אדירה. בספרד יש בועת נדל"ן שעוד לא התפוצצה נוסף על רמת האבטלה הגבוהה והמיתון הגובר. ישנם חששות מהותיים של עזיבה של ספרד ויוון מגוש היורו" הסביר קליין.

במקביל, בבחירות אזוריות ספגה מפלגתה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מפלה, שעשויה להגביר גם בגרמניה את האופוזיציה למדיניות הצנע. מפלגתה של מרקל נחלשה בבחירות במחוז נורדריין-וסטפליה ואינה צפויה לשבת בקואליציה שם.

מניות במרכז

מנכ"ל חברת האינטרנט יאהו , סקוט תומפסון, הודח מתפקידו בישיבת חירום של דירקטוריון החברה שנערכה אתמול, לאחר שהתברר כי קורות החיים של תומפסון שנמסרו לחברה כללו מידע שגוי לפיו הוא בעל תואר במדעי המחשב. זו הפעם השלישית בשלוש שנים בה מוחלף מנכ"ל יאהו.

מניות הבנקים ממשיכות לעמוד במוקד תשומת לב המשקיעים לאחר שמניית ג'יי.פי מורגן צ'ייס צללה ביום שישי ב9% לאחר שהבנק הגדול ביותר בארה"ב במונחי נכסים חשף ביום חמישי כי כי ספג הפסדי מסחר של לפחות 2 מיליארד דולר כתוצאה מאסטרטגיית גידור שגויה, בדיווח מפתיע עבור הבנק, הידוע בניהול הסיכונים המוקפד שלו, ושלא רשם הפסדים אפילו במהלך המשבר הפיננסי הגדול של 2008. בה בעת, הודיע היום ג'יי.פי מורגן צ'ייס כי שלושה מבכירי הבנק שהיו מעורבים באסטרטגיית הגידור השגויה עזבו את הבנק.

חברת נובה , יצרנית מכשירי מדידה הדואלית, היושבת ברחובות ומספקת פתרונות מטרולוגיה (מדידה) עבור בקרת תהליכים בשוק המוליכים למחצה, הודיעה היום כי יצרן זיכרונות מוביל בעל נוכחות רב לאומית בחר במערכת המדידה המשולבתNovai500 של החברה.

קומברס הודיעה היום כי חברת 3 Scandinavia, מקבוצת האצ'יסון בחרה בפתרונותיה לשדרוג שירותים בתחומי הקול, ההודעות ופס רחב סלולרי בשוודיה ודנמרק. גורמים בשוק מעריכים את העסקה ב-3 מיליון דולר.

חברת 3 Scandinavia משתמשת כבר בפתרון ה-tone ringback של קומברס. 3 Scandinavia היא מיזם משותף בין Hutchison Whampoa בהונג קונג (60%) ו-Investor AB בשטוקהולם (40%) ומפעילה שרותי מוביל דור שלישי ורשתות פס רחב סלולריות בתשע מדינות. לחברה 13.5 מיליון לקוחות.

די מדיקל , הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי זעום של 20 מיליון שקל, מודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם OEM (יצרן ציוד מקורי) ראשון להפצה עולמית של סט האינפוזיה Spring Universal בהיקף של כ-5 מיליון דולר. כתוצאה מכך מזנקת מניית החברה במעל 70% בבורסת נאסד"ק.

"שוק המשקאות המוגזים הוא שוק של 260 מיליארד דולר בשנה ואנחנו מתכוונים להגיע לכל בית בעולם עם המוצר שלנו". כך אמר הבוקר דניאל בירנבאום, מנכ"ל יצרנית המכונות הביתיות למשקאות מוגזים, סודה סטרים, במסגרת הכנס השנתי של אופנהיימר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully