וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגות השמאל ביוון דחו הצעה לממשלת מומחים

רויטרס

15.5.2012 / 13:05

המגעים לכינון ממשלה ביוון הגיעו למבוי סתום כאשר מפלגות השמאל דוחפות כנראה להכרזה על בחירות חדשות. שרי האוצר של גוש היורו רמזו על הקלות ליוון אם תקים ממשלה

שרי האוצר של גוש היורו רמזו אתמול (ב') לאחר פגישתם בבריסל כי ייתכן שיאפשרו דחייה של מועדי העמידה ביעדים של יוון, אם המפלגות השונות יצליחו לגבש קואליציה יציבה. נשיא קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, ז'אן-קלוד יונקר, אמר כי אם ממשלה יוונית חדשה תביע מחוייבות לעמידה ביעדים - תישקל דחיית מועדם.

"ממשלת יוון תצטרך להבהיר כי היא מחוייבת לתוכנית, ואם יהיו תנאים חריגים לא נשלול לחלוטין דיון בדחיית המועדים", אמר יונקר אך ציין כי לא צפויים שינויים מהותיים. הוא הביע התנגדות לרעיון של עזיבת יוון את גוש היורו: "אני לא מדמיין ולו לרגע אחד, שיוון תעזוב את גוש היורו. זה שטויות ופרופגנדה", אמר.

אך עצם העובדה כי שרי האוצר דנו באפשרות כי יוון תעזוב את גוש היורו מסמנת מפנה בגישה. "אנו מקווים שיוון תיוותר בגוש היורו אך עליה לכבד את התחייבויותיה", אמרה דוברת הנציבות האירופית, פיה אהרנקילדה הנסן, "עתידה של יוון מונח בידיה ויוון צריכה להחליט מה התגובה הראויה".

בינתיים, המצב הפוליטי ביוון הגיע למבוי סתום. נשיא יוון, קרולוס פאפוליאס, זימן את מנהיגי המפלגות הגדולות לפגישה היום על מנת לדון בהקמת ממשלה טכנוקרטית בתמיכתם.

עם זאת, מנהיגי השמאל הפוליטי ביוון כבר דחו את ההצעה ונראה כי הם מעוניינים לאלץ בחירות חדשות, מתוך הערכה כי הפעם יוכלו לזכות ברוב. מפלגת השמאל סיריזה המובילה כעת בסקרים ביוון מסרה כי היא רואה בהצעת הנשיא להקמת ממשלת מומחים על-מפלגתית ניסיון לכפות על המצביעים את תכנית הצנע שדחו באמצעות הבחירות.

עדכון ראשון: 11:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully