וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות בשוק הסלולר: מדד התקשורת צונח ב-3.3%

דרור רייך

15.5.2012 / 12:13

מדד התקשורת ממשיך לרדת ומעיב על המסחר בבורסה התל אביבית. מדד ת"א 25 מתחזק ב-0.1%. מדד ת"א 100 לעומתו נחלש ב-0.1%

המסחר באחד העם נפתח הבוקר במגמה מעורבת כאשר המדדים המובילים מחפשים כיוון. מניות התקשורת נותנו את הטון עם פתיחת המסחר ומדד התקשורת מאבד 3.3% לאחר שאתמול הוא השיל 3.4% מערכו.

כמו כן, הספקולציות על עזיבתה של יוון את גוש היורו וירידות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט מעיבים על פתיחת המסחר באחד העם.

בפתיחת המסחר מדד ת"א 25 מתחזק ב-0.1% ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.1% מדד מניות הבנקים מתחזק ב-0.8% ומדד נדל"ן 15 מתחזק מעט ב-0.3%.

כמו אמש גם היום - מדד התקשורת מוביל את הירידות בת"א עם צניחה של 3.3% בהובלת פרטנר ו-סלקום שמאבדו 4% ו-5% בהתאמה. בי קומיוניקיישנס צונחת ב-6% ובזק מאבדת 3.2% מערכה. דסק"ש ממשיכה לאבד גובהה ומשילה עוד 3.1% מערכה בפתיחת המסחר.

את העליות מובילה מניית אלביט מערכות ב-2.9% לאחר פרסום הדוחות הכספיים, שטראוס מתחזקת ב-2.2%, גבעות ומלאנוקס מתחזקות ב-2% כל אחת.

אתמול נפל דבר שוק התקשורת בישראל. זה החל עם הודעה דרמטית של חברת הסלולר החדשה גולן טלקום שהציעה שיחות, גלישה והודעות טקסט ללא הגבלה תמורת 99 שקל בחודש. חברת HOT הגיבה בשפן משלה עם חבילה מקבילה לזו של גולן במחיר של 89 שקל לחודש. חברת פלאפון הציעה חבילות זולות יותר בעקבות הודעות המתחרים.

שוק המזון נשלט ביד רמה על ידי תנובה ושטראוס, שהן מונופולים או כמעט מונופולים בכ-20 קטגוריות מרכזיות. שיעורי המונופול של תנובה בולטים במיוחד, ובחלק מהקטגוריות נעים סביב 80%-90% - כך קובע דו"ח שצירפה ועדת המזון למסמכים המפרטים את עבודתה, והגיעו לידי TheMarker. הנתונים מבוססים על נתוני סטורנקסט ל-2011 ודו"חות כספיים של חברות נסחרות ל-2010. הנתונים על מוצרי החלב עדכניים ל-2010. נתונים אלה היו בסיס העבודה של ועדת המזון מתוך הנחה, שלא חלו בהם שינויים משמעותיים עד היום.

ארבע שנים וחצי לאחר שחברו יחדיו אנשי העסקים יצחק תשובה ונוחי דנקר להקמת פרויקט פלאזה בלאס ואגס, נראה כי העסקה עשויה להפוך לאחת הבעיות הגדולות של השניים. תשובה ודנקנר אינם עומדים בהחזר הלוואה שניתנה להם ועתידים לבצע לקונסורציום המממנים של הפרויקט - לרבות החוסכים לפנסיה - תספורת. אם השניים לא יגיעו להסכמות לגבי הסדר חוב להלוואות בסכום של 620 מיליון דולר עד אוגוסט 2012, הם עלולים לאבד את הקרקע, שכן מדובר בהלוואות נון-ריקורס (שהבטוחה היחידה בגינן היא הקרקע עצמה). זו הפעם הראשונה שבה דנקנר מעורב בהסדר חוב ו"תספורת".

בית ההשקעות פסגות נמצא במגעים להשקעה בפאואר סנטר הממוקם ברמת ישי שנבנה בימים אלה. בניית המתחם החלה לפני כמה חודשים בצמוד לכביש 75 בין טבעון לנצרת - כך נודע ל-TheMarker. לפי מתווה העסקה, בית ההשקעות ישקיע במתחם רק עם השלמתו, שתארך שנתיים-שלוש, כשאז הוא ייהנה מתשואה של 8%-8.5% על ההשקעה שיבצע. ההשקעה בפרויקט שיושכר לכמה רשתות וחנויות מוערכת ב-150 מיליון שקל לפחות. לפי ההערכות, ההשקעה יכולה להגיע לעד מחצית מהמתחם, כלומר 75 מיליון שקל. את המגעים לעסקה מצד פסגות מנהל שלומי ברכה, סמנכ"ל ההשקעות הגמל והפנסיה.

מועצת הנפט המליצה אתמול לשר האנרגיה והמים עוזי לנדאו לסגור את הים לחיפושי גז ונפט חדשים, כך עולה מהודעת המועצה שפורסם אמש. המשמעות היא כי כל רישיונות חיפוש חדשים לא יינתנו בים עד להודעה חדשה ולפי משרד האנרגיה - עד שיסתיימו כל קידוחי האקפלורציה המתוכננים כעת.

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר בירידות, ומדד S&P 500 נסוג לשפל של שלושה חודשים, על רקע התחזקות ההערכות כי יוון עשויה לפרוש מגוש היורו. מניות הבנקים והאנרגיה הובילו את הירידות. מדד דאו ג'ונס נסוג ב-1% לרמתו הנמוכה ביותר מאז סוף ינואר, מדד S&P 500 ירד ב-1.1% לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר ומדד הנאסד"ק איבד 1.1%.

מניות במרכז

סלקום ממשיכה לשלם את מחיר התחרות: חברת הסלולר פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012 והציגה שחיקה חדה בנתוני הרווח. ה-EBITDA של החברה ירד ב-25.7% ל- 475 מיליון שקל , וכעת שיעור ה-EBITDA מההכנסות עומד על 30% לעומת 40.3% ברבעון המקביל אשתקד והרווח הנקי הסתכם ב-173 מיליון שקל.

אלביט מערכות, יצרנית הנשק הישראלית הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, ממשיכה במגמת הצמיחה האופיינית לה ומדווחת הבוקר על הכנסות של 690 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, גידול של 11%. עם זאת, התמונה להמשך נראית ורודה פחות, כאשר צבר ההזמנות של החברה ירד ב-78 מיליון דולר ברבעון הנוכחי והסתכם ב-5,450 מיליון דולר. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע לסכום של 32.8 מיליון דולר.

התנועה לאיכות השלטון שיגרה אתמול (ב') מכתב לשר האוצר, הממונה על שוק ההון וראש רשות ניירות ערך בו קראה להם לבצע בדיקה אובייקטיבית של דירוג האג"ח של אי.די.בי. לטענת התנועה, חברת הדירוג מעלות הורידה את הדירוג פחות מכפי שהייתה צריכה על פי אמות המידה שלה. מעלות הורידה את הדירוג ל-BBB בעוד שלפי הקריטריונים שלה עצמה הוא מתאים לדירוג נמוך יותר של BB.

חברת אלקטרה , זרוע הבינוי, תשתיות ונדל"ן של אלקו אחזקות (58%), פירסמה אמש את דו"חותיה הכספיים המסכמים את פעילותה העסקית במהלך הרבעון הראשון 2012. החברה הציגה ביצועים מעורבים כאשר לא הצליחה לתרגם עלייה בהכנסות לשיפור ברווחיות. הכנסותיה הרבעוניות של אלקטרה עלו ב-7.5% בהשוואה לתקופה אשתקד והסתכמו ב-738 מיליון שקל. בשורה התחתונה, דיווחה אלקטרה על רווח שני של 24 מיליון שקל, לאחר שירד ב-32% בהשוואה לרבעון המקביל.

השופטת דניה קרת מאיר מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט הכלכלי אישרה אתמול (ב') את חלוקת הדיווידנד של בזק . חלוקת הדיווידנד בסך של חצי מיליארד שקל צפויה להתבצע ב-21 במאי. השופטת ציינה כי ההתנגדויות העלו לדיון סוגיות מהותיות ועקרוניות שהצריכו החלטה. לפני כחצי שנה הודיעה בזק, שבשליטת שאול אלוביץ', על חלוקת דיווידנד בסך כולל של 992 מיליון שקל, שהיווה את סך הרווח החצי שנתי של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully