וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דואיט וקיקה: רשת 5 נגרים סגרה את חנויותיה

עדי דברת-מזריץ

15.5.2012 / 16:15

בעקבות קושי בתזרים המזומנים סגרה רשת 5 נגרים את שבע החנויות אותן הפעילה. "אין הצדקה היום לפעול בשוק הריהוט בכלל והילדים והנוער בפרט"

עוד נפילה בענף הרהיטים: רשת 5 נגרים, הפועלת בתחום חדרי הילדים והנוער, סגרה היום במפתיע את שבע החנויות שהפעילה עקב קשיים תזרימיים.

"סגרנו את החנויות כי הספקים לא מספקים לנו סחורה עקב קושי בתזרים מזומנים", אמר לדה מרקר יורם ענבי, מנכ"ל 5 נגרים שהחלה את דרכה כנגרייה בשכונת פלורנטין על ידי האחים ענביאן והתפתחה לרשת ארצית.

"השוק נחלש בשנה האחרונה מאוד וכנראה שאין הצדקה היום לפעול בשוק הריהוט בכלל והילדים ונוער בפרט. מאז המחאה החברתית המכירות ירדו ב 30-40%. מחזור המכירות השנתי שלנו עמד על 30-40 מיליון שקל בשבע שנים האחרונות אך מאז המחאה ירד מאוד. המחאה הקפיאה את האנשים", הסביר ענבי את שארע. לדבריו, החברה מעסיקה 40 עובדים, "בינתיים חלקם נשלחו הביתה ועדיין לא קיבלו מכתב פיטורים רשמי". לגבי ההמשך אמר: "נתנהג כפי שצריך לפי החוק. אנחנו נפנה לבימ"ש או שנושה יפנה". על חובות החברה אמר כי אינם גבוהים ומסתכמים "בכמה מיליונים בודדים".

"הם מתחרים בשוק מאוד צפוף ומתחרים מול רהיטי דורון שמציעים מוצרים במחירים יותר אטרקטיביים", אומר בכיר בענף הריהוט. "הם תקופה ארוכה במצב לא טוב ולא משלמים לספקים וזה לא מפתיע במציאות של היום. הבנקים מקטינים מסגרות אשראי ורוצים יותר בטחונות ואנחנו רואים שמי שלא מספיק חזק ואיתן פיננסי ואין לו גב כלכלי לא יכול לעבור את התקופה הזאת. זה ממש עצוב מה שקורה בענך. ענף הבנייה הוא הקטר של המשק ושהוא נמצא במקום לא טוב זה לא טוב לכולם".

החודש האחרון לוו במפלות רבות של חברות בתחום הריהוט – ראשונה היתה חברת המטבחים דואיט שנקלעה לקשיים ועובדיה פנו לבית המשפט בבקשה לפירוק החברה, עקב אי-תשלום שכרם; חברת קיקה פנתה לביהמ"ש בבקשת הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות של 177 מיליון שקל וחברת לב אופיר, הפועלת ככסיטונאית לחומרי חשמל לתעשייה, בניין ומוסדות נקלעה לקשיים ופנתה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים.

איך זה קרה גם לקיקה לפני מספר ימים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully