וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפולת נמשכת: מדד התקשורת נפל ב-7.5%

דרור רייך

15.5.2012 / 16:54

יום מסחר ער בבורסה התל אביבית נחתם בירידות חדות בהובלת מדד התקשורת. מדד ת"א 25 נחלש ב-1.85% ומדד ת"א 100 השיל 1.7% מערכו

המסחר באחד העם נחתם בירידות חדות בהובלת מדד התקשורת שצנח ב-7.5% ביום מסחר ער שהיקפו עמד על 1.3 מיליארד שקל במוקד המסחר נמצאות מניות התקשורת, על רקע התחרות הגוברת בשוק הסלולר.

אינטרנט זהב צנחה ב-12.1% ובי קומיוניקיישנס נחתכה ב-15.2%, סלקום איבדה 9.6%, פרטנר החסירה 8.2% מערכה ו-HOT למרות השקת החברה הבת HOT mobile נפלה ב-8.7%.

בתום יום המסחר מדד ת"א 25 נחלש ב-1.85%, מדד ת"א 100 השיל 1.7% מערכו, מדד מניות הבנקים ירד ב-3.1% ומדד נדל"ן 15 נחתם בירידות של 2.25%.

מי שמובילות את הירידות בשוק הסולידי הן איגרות החוב של סאני,בשיעורים של 11%-20%, ונסחרות כעת בתשואה מקסימאלית של 61%. גם האג"ח של סקיילקס, החברה הבת של סאני צנחו ב-8% ונ לתשואה של עד 25%. מה שתידלק את הירידות באיגרות החוב של סאני וסקיילקס הוא הדיווח כי נכשל המו"מ למכירת פעילות היבוא של סמסונג לחברת בי.ג'י.אי.

גם הפירמידה של נוחי דנקנר רעדה היום בעקבות השינויים בענף איגרות החוב של אי.די.בי פיתוח ירדו בשיעורים של עד 7%, לתשואה מקסימאלית של 62%. איגרות החוב של אי.די.בי פיתוח איבדו עד 6% לתשואה מקסימאלית של 25%.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, התייחס ל"שחיטה" של מניות התקשורת והוא דווקא מזהה הזדמנות לטווח הארוך. "הירידות החדות במניות הסלולר מוצדקות בפרספקטיבה של השנה-שנתיים הקרובות, אך במקביל הן יוצרות גם הזדמנות משמעותית למשקיעים לטווח הארוך, כאשר זיהוי מוקדם של המנצחים והמפסידים בשוק הסלולר התחרותי עתיד להיות משתלם במיוחד. משקיעים מנוסים יכולים בהחלט לנצל את המאניה-דיפרסיה בכל הקשור לניתוח שוק הסלולר ולייצר השקעות ערך, במחירים נוחים, לטווחים ארוכים".

מניות במרכז

אתמול נפל דבר שוק התקשורת בישראל. זה החל עם הודעה דרמטית של חברת הסלולר החדשה גולן טלקום שהציעה שיחות, גלישה והודעות טקסט ללא הגבלה תמורת 99 שקל בחודש. חברת HOT הגיבה בשפן משלה עם חבילה מקבילה לזו של גולן במחיר של 89 שקל לחודש. חברת פלאפון הציעה חבילות זולות יותר בעקבות הודעות המתחרים.

ארבע שנים וחצי לאחר שחברו יחדיו אנשי העסקים יצחק תשובה ונוחי דנקר להקמת פרויקט פלאזה בלאס וגאס, נראה כי העסקה עשויה להפוך לאחת הבעיות הגדולות של השניים. תשובה ודנקנר אינם עומדים בהחזר הלוואה שניתנה להם ועתידים לבצע לקונסורציום המממנים של הפרויקט - לרבות החוסכים לפנסיה - תספורת. אם השניים לא יגיעו להסכמות לגבי הסדר חוב להלוואות בסכום של 620 מיליון דולר עד אוגוסט 2012, הם עלולים לאבד את הקרקע, שכן מדובר בהלוואות נון-ריקורס (שהבטוחה היחידה בגינן היא הקרקע עצמה). זו הפעם הראשונה שבה דנקנר מעורב בהסדר חוב ו"תספורת".

בית ההשקעות פסגות נמצא במגעים להשקעה בפאואר סנטר הממוקם ברמת ישי שנבנה בימים אלה. בניית המתחם החלה לפני כמה חודשים בצמוד לכביש 75 בין טבעון לנצרת - כך נודע ל-TheMarker. לפי מתווה העסקה, בית ההשקעות ישקיע במתחם רק עם השלמתו, שתארך שנתיים-שלוש, כשאז הוא ייהנה מתשואה של 8%-8.5% על ההשקעה שיבצע. ההשקעה בפרויקט שיושכר לכמה רשתות וחנויות מוערכת ב-150 מיליון שקל לפחות. לפי ההערכות, ההשקעה יכולה להגיע לעד מחצית מהמתחם, כלומר 75 מיליון שקל. את המגעים לעסקה מצד פסגות מנהל שלומי ברכה, סמנכ"ל ההשקעות הגמל והפנסיה.

מועצת הנפט המליצה אתמול לשר האנרגיה והמים עוזי לנדאו לסגור את הים לחיפושי גז ונפט חדשים, כך עולה מהודעת המועצה שפורסם אמש. המשמעות היא כי כל רישיונות חיפוש חדשים לא יינתנו בים עד להודעה חדשה ולפי משרד האנרגיה - עד שיסתיימו כל קידוחי האקפלורציה המתוכננים כעת.

חודש וחצי לאחר שהחל אילן בן דב, בעל השליטה בתאגיד סקיילקס , בהליך מו"מ למכירת פעילות הסלולר לחברת בי.ג'י.אי, דיווחה החברה הבוקר על סיום המגעים ללא תוצאות. "המגעים האמורים לא הבשילו לכדי משא ומתן מתקדם בין הצדדים ונכון למועד זה לא מתקיימים עוד מגעים בין סקיילקס לבין בי.ג'י.אי," הודיעה הנהלת סקיילקס. לפני חודש וחצי החלו החברות לנהל מגעים ראשוניים לעסקה במסגרתה תעביר סקיילקס לבי.ג'י.איי את פעילות תחום המפעילים הסלולארים, (סמסונג) באופן שבו סקיילקס תמשיך להיות בעלת השליטה המהותית בפעילות.

חברת אמפל הציבורית של יוסי מימן מחקה לחלוטין את שווייה של ספקית הגז המצרית EMG בה היא מחזיקה 12.5% מספריה. זאת, כמעט שנה וחצי מאז תחילת המהפכה במצרים, שגררה גם פגיעות חוזרות ונשנות בצינור המוביל גז מהמדינה לישראל עד להשבתתו הכמעט מוחלטת. כמו כן, החברה לא רשמה בספריה כל סכום עתידי שהיא עשויה לקבל כתוצאה ממאבקים משפטיים שהיא מנהלת מול ממשלת מצרים וחברת הגז המצרית.

ריט 1 , קרן ההשקעות במקרקעין, דיווחה על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2012. ההכנסות מדמי שכירות (NOI) ברבעון הראשון של שנת 2012 הסתכמו ב-36 מיליון שקל, גידול של 26% לעומת 28.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נובעת בעיקר מגידול במצבת הנכסים ומגידול בדמי השכירות שהניבו הנכסים הקיימים. הרווח הנקי לרבעון הראשון של שנת 2012 הסתכם ב-19.8 מיליון שקל זאת לעומת רווח נקי של 9.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-103%.

רק 80% מאג"ח סדרה י' שהנפיקה כלכלית ירושלים של אליעזר פישמן נמכרו למשקיעים. חברת הנדל"ן גייסה כ-118 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת האג"ח ארוכת הטווח לציבור. המחיר של היחידה נקבע במכרז למשקיעים המוסדיים ברמה מינימלית - 1,000 שקל. הסדרה כוללת 1,000 אגרות חוב בתוספת 5 כתבי אופציה מסדרה 21 הניתנים למימוש לאג"ח י'. לקראת שלב המוסדי, התחייבו המשקיעים המסווגים לרכוש כ-78% מסך היחידות המוצעות לציבור. כלל פיננסים בטוחה שימשה כרכז ההנפקה.

סלקום ממשיכה לשלם את מחיר התחרות: חברת הסלולר פירסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012 והציגה שחיקה חדה בנתוני הרווח. ה-EBITDA של החברה ירד ב-25.7% ל- 475 מיליון שקל , וכעת שיעור ה-EBITDA מההכנסות עומד על 30% לעומת 40.3% ברבעון המקביל אשתקד והרווח הנקי הסתכם ב-173 מיליון שקל.

אלביט מערכות , יצרנית הנשק הישראלית הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, ממשיכה במגמת הצמיחה האופיינית לה ומדווחת הבוקר על הכנסות של 690 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, גידול של 11%. עם זאת, התמונה להמשך נראית ורודה פחות, כאשר צבר ההזמנות של החברה ירד ב-78 מיליון דולר ברבעון הנוכחי והסתכם ב-5,450 מיליון דולר. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע לסכום של 32.8 מיליון דולר.

התנועה לאיכות השלטון שיגרה אתמול (ב') מכתב לשר האוצר, הממונה על שוק ההון וראש רשות ניירות ערך בו קראה להם לבצע בדיקה אובייקטיבית של דירוג האג"ח של אי.די.בי. לטענת התנועה, חברת הדירוג מעלות הורידה את הדירוג פחות מכפי שהייתה צריכה על פי אמות המידה שלה. מעלות הורידה את הדירוג ל-BBB בעוד שלפי הקריטריונים שלה עצמה הוא מתאים לדירוג נמוך יותר של BB.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully