וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע מתקרבת למרכז: מנובמבר – 3 רכבות בשעה

פנחס וולף

15.5.2012 / 18:08

שר התחבורה הודיע כי בנוסף להעלאת תדירות הרכבות לבאר שבע וממנה, הרכבות יחלו לפעול גם בשעות הלילה, והתחנה המרכזית בעיר תשודרג. כץ: "הופכים את באר שבע למטרופולין"

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הודיע היום (שלישי) כי החל מחודש נובמבר ייצאו שלוש רכבות בשעה מבאר שבע לתל אביב, ושלוש רכבות מתל אביב לבאר שבע, במקום תדירות של רכבת אחת לשעה כפי שנהוג כיום. בנוסף, הרכבת תפעל לאורך כל שעות היממה, כאשר בשעות הלילה ייצאו הרכבות בתדירות של אחת לשעה, לעומת המצב כיום שבו הרכבת האחרונה מתל אביב לבאר שבע יוצאת לדרכה בשעה 22:09, והרכבת האחרונה בכיווון ההפוך - בשעה 21:32. במשרד התחבורה בודקים כעת את האפשרות להסב חלק מהרכבות ל"רכבות מהירות" כאשר רכבות אחרות ישמשו כ"רכבות פרבריות".

שדרוג מסילת הרכבת מהמרכז לכיוון דרום ושילוש תדירות הרכבות מתווספים לשדרוג התחנה המרכזית בעיר, הסמוכה לתחנת רכבת "באר שבע מרכז" ולקניון "הנגב". נכון להיום, מדובר בתחנה מרכזית מיושנת ומוזנחת. התחנה המרכזית החדשה, שבנייתה נמצאת בשלבי סיום, ממוקמת סמוך למתחם הישן, והיא תהיה מקורה, מה שיסייע גם לאזרחים וגם לחיילים, העוברים דרך באר שבע כעיר מטרופולין להגעה לבסיסיהם ובחזרה בימי ראשון וחמישי. המתחם החדש צפוי להתחיל לפעול בספטמבר.

במהלך סיור שערך השר כץ במתחם התחנה המרכזית בבאר
שבע לצפייה בעבודות השדרוג, הוא סיפר כי העבודות להכפלת קו הרכבת לבאר שבע צפוי להסתיים בחודש יולי, ובנובמבר תעלה תדירות הרכבות לשלוש רכבות לכל כיוון בשעות השיא והרכבת תפעיל לראשונה את הקו לבאר שבע במשך כל שעות היממה. "עבודות שיפוץ ושדרוג מתחם התחנה המרכזית שיסתיימו בספטמבר, וקו הרכבת החדש, יהפכו את באר שבע למטרופולין שניתן להגיע אליו בקלות מכל מקום", ציין השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully