וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר אל על לעובדים: התייעלות - או סגירה

זוהר בלומנקרנץ

15.5.2012 / 21:12

עמיקם כהן אמר לנציגי העובדים כי הסכם העבודה הנוכחי עולה יותר מדי כסף. לטענתו, טייסי החברה מרוויחים יותר מעמיתיהם בחברות תעופה אחרות

יו"ר מועצת המנהלים של אל על , עמיקם כהן, הזהיר אתמול (שני) את נציגות העובדים כי אם לא ישתפו פעולה בתוכנית ההתייעלות של ההנהלה, לא יהיה מנוס מלסגור את חברת התעופה - כך נודע ל-TheMarker.

כהן וסמנכ"ל משאבי אנוש, ראובן וירובניק, נפגשו אתמול בערב עם נציגות רחבה של העובדים כדי לדון במצבה הכלכלי הקשה של חברת התעופה ובצעדים שיש לנקוט.

כהן אמר, לדברי משתתפים בפגישה, כי חברת התעופה בוחנת כמה מודלים לפעולה ולא החליטה על אחת מהן עדיין. כאשר תתקבל החלטה לגבי התוכנית האסטרטגית וצעדי ההתייעלות הנדרשים, היא תוצג לפני העובדים ויינתן להם פרק זמן כדי להתארגן ליישמם, אמר כהן.

הסכם העבודה עם העובדים, במתכונתו הנוכחית, לא מאפשר צעדי הבראה נדרשים, כך טען כהן בפגישה. לדבריו, תנאי הסכם העבודה לא מתאימים למצבה הכלכלי הקשה של החברה והוא עולה יותר מדי כסף. הוא מתח ביקורת חריפה במיוחד על שכרם של טייסי החברה; לטענתו, טייסי אל על מרווחים שכר גבוה יותר מעמיתיהם בחברות התעופה הזרות, אף שהם עובדים מספר נמוך יותר בממוצע של שעות בשנה.
יו"ר מועצת המנהלים הבהיר חד משמעית, לדברי משתתפים בפגישה, כי בכוונת ההנהלה ליישם את תוכנית ההתייעלות וכי אם העובדים לא ישתפו פעולה, לא יהיה מנוס מנקיטה חד צדדית של צעדים אשר עלולים להביא לסגירת החברה.

יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי, אמר בתגובה ל-TheMarker: "לא ייתכן שההנהלה ויו"ר מועצת המנהלים יבואו במהלכים חד צדדיים וכל הנטל וכל הבקשות להתייעלות יפלו אך ורק על העובדים וכי האשמה על כל מצב החברה תופנה כלפי העובדים בלבד; זאת, בלי שום הסבר איך הגענו למצב הזה ומבלי שאף אחד בהנהלה לא ייקח אחריות ויפנה את כל זעמו אך ורק לכיוון העובדים. אנו פתוחים למשא ומתן, אך שום מהלך של חד צדדיות לא יתקבל על ידינו. ההנהלה תצטרך להכניס אף היא את ידה לכיס שלה".

נציג טייסי אל על בוועד העובדים, הקברניט ניר צוק, אמר: "הטייסים בחברת אל על עובדים כפול מטייסים בחברות תעופה אחרות מבחינת שעות טיסה בשנה. לגבי כלל עובדי החברה - עלות השכר בחברת אל על היא מקבילה אם לא נמוכה יותר מאשר בחברות תעופה מקבילות בעולם; למרות זאת, כל הטענות הן שהבעיות של החברה נובעות מהשכר הגבוה של העובדים. זה פשוט לא נכון. מאז הפרטת החברה, שכר העובדים נשחק ב-20% ושכר ההנהלה עלה בכ-80%. המסר שהועבר במפגש של יו"ר מועצת המנהלים עם העובדים היה מסר מאוד יהיר וזה בדיוק אותו מסר שההנהלה מוציאה החוצה כלפי הלקוחות. לצערי, אנו לא מצליחים לשנות את מודל ההתנהלות בין ההנהלה לעובדים".

חברת אל על נמסר בתגובה: "אנו משוכנעים שאנשי אל על יגלו אחריות ויהיו שותפים למהלכים הנדרשים בחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully