וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בוול סטריט: ירידות חדות למניות סלקום ופרטנר

ערן ארזן

15.5.2012 / 23:36

מניות התקשורת הישראליות נסחרו בירידות זה היום השני ברציפות, בעקבות כניסת מתחרות חדשות לשוק הסלולר. מדד דאו ג'ונס ברמתו הנמוכה ביותר מאז ינואר

מדד דאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.5%, והגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז סוף ינואר. מדד S&P 500 איבד 0.6%, והשלים ירידה של 5.6% מהשיא של שנת 2012 שנרשם באפריל. מדד נאסד"ק נחלש ב-0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת לרמה של 1.777% - שפל של שבעה חודשים.

מניות הסלולר הישראליות נסחרו בירידות חדות, לאחר הצניחה שנרשמה בהן בתל אביב. סלקום ירדה ב-14%. פרטנר ירדה ב-9.5%. אינטרנט זהב נחלשה ב-14%. בי קומיוניקיישנס איבדה 11%. מדובר ביום שני של ירידות, לאחר שאתמול איבדו המניות בוול סטריט עד 10%. מניית טבע איבדה 0.81%.

הירידות החדות במניות התקשורת הישראליות נובעות מחשש המשקיעים כי התחרות הגוברת בענף, עקב כניסתן של חברות הסלולר גולן טלקום והוט מובייל, תקטין באופן משמעותי את התזרים ותפגע ברווחיות החברות.

בגזרת המקרו

המסחר הערב מתנהל על רקע מספר נתוני מקרו שפורסמו הערב. המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו באפריל בקצב האיטי ביותר זה שנה, לאחר עליות חדות בשלושת החודשים הראשונים של השנה, כך דיווח משרד המסחר האמריקאי היום. משרד העבודה בארה"ב דיווח כי מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי באפריל, בעקבות ירידת מחיר הדלק. בנפרד, דיווח הבנק הפדרלי של ניו יורק על התאוששות חדה מהצפוי בפעילות הייצור באזור ניו יורק.

המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו ב-0.1%. בניכוי מכירות מגזר הרכב, נרשמה גם כן עלייה של 0.1%. העלייה הייתה בניגוד לתחזיות אנליסטים, שציפו כי המכירות לא ירשמו שינוי באפריל. הנתון של חודש מרץ תוקן כלפי מטה, לעלייה של 0.7%, לעומת ההערכה הקודמת לעלייה של 0.8%, ואילו הנתון של חודש פברואר תוקן לעלייה של 1% לעומת ההערכה הקודמת לעלייה של 1.1%.

הירידה בצריכה הפרטית, אשר מהווה כ-70% מהכלכלה האמריקאית, מעידה ככל הנראה על האטה בצמיחה בארה"ב, לפחות זמנית. כלכלנים סבורים כי חופשת חג הפסחא בתחילת אפריל גרמה לצרכנים רבים להקדים את הרכישות לחודש מרץ, מה שתרם להאטה בחודש שעבר. לעומת אפריל 2011, עלו המכירות ב-6.4%, לעומת עלייה של 6.6% במרץ.

בנפרד, דווח היום כי מדד אמפייר סטרייט של הבנק הפדרלי של ניו יורק עלה במאי ל-17.1 נקודות, לאחר שבאפריל ירד לרמה של 6.6 נקודות. העלייה במדד, אשר משקף את פעילות הייצור בניו יורק, צפון ניוז ג'רזי וקונטיקט, הייתה חדה מתחזית אנליסטים.

האירועים באירופה

האנדרלמוסיה ביוון נמשכת: מנהיג מפלגת פאסוק היוונית, אוונגלוס וניזלוס, אמר כי יוון תערוך בחירות חדשות משום שכל הניסיונות לכונן ממשלה חדשה נכשלו. בכיר במוסדות הנשיאות של יוון, קוסטאס ביטסיוס, אישר בפני כתבים באתונה כי ייערכו בחירות חדשות במדינה וכי נשיא יוון ייפגש מחר עם פוליטיקאים כדי להקים ממשלת מעבר שתכין את המדינה לבחירות.

למרות האירועים ביוון, נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בגרמניה שולחים קרן אור אופטימית לכיוון המשקעים. גרמניה, הכלכלה הגדולה ביבשת מוכת החובות, המשיכה לשמור על צמיחה מרשימה יחסית ברבעון הראשון. התמ"ג צמח ברבעון הראשון ב-0.5% לעומת הרבעון הרביעי אז נרשמה צמיחה שלילית של 0.2%. כלכלנים צפו כי התמ"ג של גרמניה יצמח ב-0.1%. לעומת הרבעון הראשון של 2011, צמחה הכלכלה הגרמנית ב-1.7%. מדובר על בקצב צמיחה מהיר פי 5 מהתחזיות.

לעומת גרמניה, התמ"ג של צרפת נותר ברבעון הראשון ללא שינוי לעומת הרבעון הרביעי, אז נרשמה צמיחה של 0.1%, כך דיווחה היום הלשכה לסטטיסטיקה בצרפת. הנתון היה בהתאם לתחזיות אנליסטים. לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, נרשמה צמיחה של 0.3% בתמ"ג של צרפת לאחר צמיחה של 1.2% ברבעון הרביעי של 2011. צרפת אמנם הצליחה להימנע ממיתון חוזר, אך האבטלה במדינה בשיא של 12 שנה והחוב של צרפת הוא בשיעור של כ-90% מהתמ"ג.

מניות בולטות במסחר

לקרא ההנפקה המתוכננת בסוף השבוע, פייסבוק העלתה את טווח מחירי היעד בהנפקה ל-38-34 דולר למניה בתגובה לביקוש רב, כך לפי דיווחי החברה לרשות ני"ע בארה"ב. טווח היעד החדש מעניק לפייסבוק שווי גבוה מ-100 מיליארד דולר. במחיר של 36 דולר למניה, באמצע טווח היעד, פייסבוק תגייס 12.1 מיליארד דולר, באמצעות מכירת 337.4 מיליון מניות.

בגזרת המניות הישראליות, ענקיות התקשורת הישראליות סלקום ופרטנר נסחרו על רקע הירידות בבורסת תל אביב. זאת בהמשך לירידות חדות שנרשמו אתמול במללך המסחר. הירידות הן תוצאה של כניסת מפעילים חדשים לשוק הסלולר בישראל, ולהשקות מבצעים אגרסיביות שבוצעו על ידן.

אלביט מערכות, יצרנית הנשק הישראלית הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר ממשיכה במגמת הצמיחה האופיינית לה ומדווחת הבוקר על הכנסות של 690 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, גידול של 11%. עם זאת התמונה להמשך נראית ורודה פחות, כאשר צבר ההזמנות של החברה ירד ב-78 מיליון דולר ברבעון הנוכחי והסתכם ב-5,450 מיליון דולר.

חברת אמפל הציבורית שבשליטת יוסי מימן, מחקה לחלוטין את שוויה של ספקית הגז המצרית EMG בה היא מחזיקה 12.5% מספריה. זאת, כמעט שנה וחצי מאז תחילת המהפכה במצרים, שגררה גם פגיעות חוזרות ונשנות בצינור המוביל גז מהמדינה לישראל עד להשבתתו הכמעט מוחלטת. כמו כן, החברה לא רשמה בספריה כל סכום עתידי שהיא עשויה לקבל כתוצאה ממאבקים משפטיים שהיא מנהלת מול ממשלת מצרים וחברת הגז המצרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully