וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - בנייני דירות בשכונה בקיסריה

נמרוד בוסו

16.5.2012 / 8:35

תכנית שמקדמת החברה לפיתוח קיסריה כוללת בניית עשרות יחידות דיור בבנייה רוויה על קרקע של 70 דונם בחלק המזרחי של שכונה 3 בעיר. שטח הדירות יעמוד על 120-150 מ"ר

עשרות יחידות דיור יוקמו במסגרת פרויקט ראשון של בנייה רוויה למגורים בקיסריה - כך עולה מתוכנית שמקדמת החברה לפיתוח קיסריה (חפ"ק). מדובר בקרקע של כ-70 דונם שבבעלות החברה בחלק המזרחי של שכונה 3, הנחשב למרכז היישוב. כיום מיועד השטח למלונאות, אך התוכנית שתוגש לוועדת התכנון המחוזית חיפה כוללת בנייה של 70-100 יחידות דיור בשטח של 120-150 מ"ר ליחידה, לצד מתחם מסחר ותעסוקה. התוכנית מעוררת מחלוקת קשה בין חלק מתושבי השכונה לחברה ולמועצה האזורית חוף הכרמל, שאישרה בשבוע שעבר את שינוי התב"ע (תוכנית בניין עיר) לשכונה.

שכונה 3 היא השכונה הצפופה בקיסריה. כ-240 משפחות מתגוררות בה בבתים צמודי קרקע על מגרשים ששטחם הממוצע הוא 300 מ"ר. חלקה המזרחי של השכונה משמש לצרכים ציבוריים, וכיום פועלים בו הקאנטרי של קיסריה, מרכז מסחרי וכן מרכז קהילתי קטן.

גורמים ביישוב אומרים כי שינוי הייעוד של הקרקע ממלונאות למגורים עולה בקנה אחד עם צורך ביישוב ביחידות דיור צנועות לזוגות מבוגרים שילדיהם יצאו מהבית ושאין להם עוד צורך בווילה רחבת ידיים. המחלוקת בין החברה לתושבים היא על היקפי הבנייה הדרושה. התוכנית המקורית שהגישה החברה ושכללה שטח של כ-35 אלף מ"ר נדחתה על ידי ועדת התכנון המקומית חוף הכרמל בשל התנגדות התושבים.

באחרונה הושגה פשרה בין החברה לוועד התושבים ביישוב, ולפיה היקף הבנייה בחלק המזרחי של השכונה יהיה 18 אלף מ"ר, שמתוכם 6,000 מ"ר כבר בנויים. על 1,500 מ"ר נוספים ייבנה בית תרבות חדש ליישוב, ואילו יתרת השטח, כ-10,000 מ"ר, תיועד לקומפלקס משולב של מגורים, מסחר ושירותים.

לדברי ראש המועצה, כרמל סלע, התוכנית תועבר לאישור הוועדה המחוזית במהירות המרבית. "חשוב להביא את התוכנית לאישור כדי שנוכל להתקדם בפיתוח היישוב", אמר. "אין עוד יישוב עם 5,000 איש ללא קופת חולים, בית נוער ואולם ספורט".

ואולם, הפשרה שהושגה אינה מקובלת על רבים מתושבי השכונה. בישיבה שנערכה לפני כשבועיים בהשתתפות סלע, מנכ"ל החפ"ק מיכאל כרסנטי ותושבי השכונה, נשמעו טענות מצד התושבים ולפיהן החברה מבקשת לגרוף רווחים על גבם.

לדברי כרמל אברהם, מוותיקי השכונה, במסגרת שינוי התוכנית הוגדלו זכויות הבנייה של החברה במידה ניכרת: "על פי הגדרות משרד התיירות, שטח של חדר מפואר במלון הוא 48 מ"ר. אם נכפיל אותו פי 120, נקבל במקרה הטוב זכויות בנייה של 5,100 מ"ר. אז איך הגענו ל-18 אלף מ"ר? למה אנחנו צריכים צפיפות גדולה כל כך? מדובר בפרויקט חזירי שיסתום את השכונה. לא ניתן לו לעבור".

לטענת כרסנטי, העובדה שכיום זוכה התוכנית לתמיכה מצד מרבית הגופים הרלוונטיים, בהם ועדת התכנון המחוזית, מעידה כי היא סבירה ועונה על צורכי היישוב: "היישוב התפתח מאוד בעשרות השנים האחרונות, ודרושים שירותים שיענו על הצרכים שלו. התוכנית מגדילה את השטח המסחרי, מייעדת שטח למרפאה, כוללת שטח מסחרי, היכל תרבות חדש, וכן דיור אקסקלוסיבי בבנייה של שלוש-ארבע קומות. יש פה גוף תכנוני שמשקלל את כל הצרכים, וזו הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה".

במסגרת התב"ע החדשה לשכונה 3, אמורה להיפתר בעיה קשה שממנה סובלים תושבי השכונה, והיא אי-הסדרת נכסיהם בטאבו. במקור היתה השכונה אמורה לקום ככפר נופש, שבו וילות של 60-80 מ"ר. ואולם, המגרשים נמכרו למגורים מבלי שסוגיית הבעלות בטאבו תוסדר עד היום, דבר שמקשה מאוד על תושבים שמעוניינים למכור נכסיהם. כמו כן, במשך השנים התרחב שטח הבתים מעבר לזכויות הבנייה המקוריות, כך שכיום מרבית המשפחות לא יכולות להסדיר את הבעלות בטאבו. התוכנית החדשה אמורה להגדיל את זכויות הבנייה לכ-200-120 מ"ר וכך להכשיר רבות מהחריגות בשכונה.

  • עוד באותו נושא:
  • קיסריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully