וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם נחתם בעליות - מניות הסלולר המשיכו לרדת

רם עוזרי

16.5.2012 / 16:57

אחרי יום מסחר שהתנהל בירידות עברה הבורסה התל אביבית לעליות לקראת נעילת המסחר. ת"א 25 עלה ב-1.2% ות"א 100 עלה ב-0.8%. מדד הבנקים עלה ב-1.7%

המדדים המובילים בתל אביב עברו באופן מפתיע לעליות שערים לקראת סגירת יום המסחר והמדדים המובילים ננעלו בעלייה של כ-1%. מניות חברות הסלולר סלקום ופרטנר , רשמו ירידות חדות גם היום ומניית דיסקונט השקעות התרסקה ב-20%.

מדד ת"א 25 עלה בסופו של יום ב-1.2%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.8% לערכו, מדד ת"א בנקים עלה ב-1.7% ומדד נדל"ן 15 הוסיף 0.1% .

מניות התקשורת שבלטו בירידות חדות אתמול ממשיכות לאבד גובה: אינטרנט זהב ירדה ב-5%, בי קומיוניקיישנס ירדה ב-5%.5, סלקום נפלה ב-9%; פרטנר החסירה 7% מערכה ו- HOT נופלת ב-8% למרות השקת החברה הבת HOT mobile.

מניות הבנקים הוסיפו שיעורים יפים פרט לבנק דיסקונט שאיבד 4%. זאת, לאחר שהוחלט להוציא את מניית דיסקונט ממדד MSCI העולמי, מה שצפוי להתבטא בירידה בביקושים בעיקר מצד משקיעים זרים. מניות סלקום ואורנג' יצאו אף הן מהמדד.

ירידות שערים נרשמו אתמול בבורסות העולם. מנהיגי אירופה מנסים לשדר ביטחון. נשיא צרפת פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התחייבו אתמול לשמור על לכידותו של גוש היורו, שעות ספורות לאחר שהולנד הושבע לנשיא צרפת. בתום פגישתם הראשונה אמרו שני המנהיגים כי הם מודעים לאחריות שבידיהם ומוכנים למצוא פתרונות למשבר בגוש היורו. הולנד הגיע לפגישתו עם מרקל באיחור, לאחר שמטוסו ספג מכת ברק ונאלץ לשוב לפאריס.

מנהיג המפלגה הסוציאליסטית ביוון, אוונגלוס וניזלוס, אמר אתמול כי צפויות בחירות חדשות במדינה, לאחר שנכשלו כל הניסיונות לכונן ממשלה חדשה בעקבות הבחירות ביום ראשון שעבר. בכיר במוסדות הנשיאות של יוון, קוסטאס ביטסיוס, אישר בפני כתבים ברומא כי ייערכו בחירות חדשות במדינה וכי נשיא יוון ייפגש היום עם פוליטיקאים כדי להקים ממשלת מעבר שתכין את המדינה לבחירות.

נתון שלילי נוסף מאירופה: כלכלת צרפת לא רשמה צמיחה ברבעון הראשון - כך עולה מנתונים חדשים אשר ממחישים את האתגר העומד בפני פרנסואה הולנד אשר נכנס אתמול לתפקידו. גרמניה לעומת זאת צמחה בקצב מהיר פי 5 מהתחזיות.

אצלנו, מדד המחירים לחודש אפריל שהתפרסם אתמול הסתכם ב-0.9% - בהתאם לציפיות הכלכלנים. בנוסף לעלייה עונתית במחירי המזון, ההלבשה והנסיעות לחו"ל, נרשמה עלייה של 7.8% בסעיף החשמל לצריכה פרטית. מחירי הדיור הפתיעו עם עלייה חדה במיוחד של 1% לאחר שבחודש מארס עלה ב-0.4%.

צעד נוסף בדרך לסגירת הגירעון בתקציב הממשלה: שיעור המע"מ שאמור היה לרדת ב-1 בינואר 2013 מ-16% ל-15.5% לא יופחת. כך החליטה היום ועדת הכספים שאישרה צו מע"מ בעניין. על פי הערכות משרד האוצר, התוספת להכנסות המדינה מהשארת שיעור המע"מ על 16% עומדת על 2 מיליארד שקל. עם זאת, בכנסת מעריכים כי לא זו בלבד ששיעור המע"מ לא יירד בתחילת 2013, אלא, שייתכן שהמע"מ אף יועלה ב-1% ל-17%.

מניות במרכז

דיסקונט השקעות (דסק"ש), חברת האחזקות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, דיווחה הלילה כי חברת הדירוג מידרוג בוחנת הפחתת דירוג לחברה. החברה ציינה בהודעה שהוציאה כי מידרוג מתכוונת לדון בזמן הקרוב באפשרות של הפחתה מסוימת בדירוג איגרות החוב של דסק"ש.

חברת אלווריון , ספקית לרשתות תקשורת בגישת פס רחב אלחוטי, פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012. ההכנסות ברבעון הראשון של 2012 עמדו על 33.3 מיליון דולר, ירידה של 19.4% מ-41.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011 וירידה של 28.4% מ-46.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011.

נובל אנרג'י הודיעה אתמול (שלישי) כי החלה להניח צינור גז, שיחבר את מאגר נועה למאגר ים-תטיס הפעיל על מנת לנצל את יתרות הגז במאגר הקטן עוד הקיץ. מאגר נועה נמצא בשליטה משותפת של קבוצת דלק ונובל אנרג'י והוא ממוקם כ-20 קילומטר מערבית לים-תטיס, ספק הגז היחידי של ישראל, שהידלדל במהירות במהלך השנה האחרונה. בהוראת משרד האנרגיה והמים, הופחתה השאיבה ממנו על מנת לשמור את עתודות הגז האחרונות שבו לקיץ, וכיום מספק המאגר רק כרבע מהכמות החוזית ללקוחותיו.

מנגד, המצב של יצחק תשובה נראה פחות טוב מבעבר. אתמול פורסמו דו"חות קשים לדלק ישראל . החברה, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, סיימה את הרבעון הראשון עם צניחה של 46% ברווח התפעולי ל-26 מיליון שקל בלבד. החברה, בניהולו של אבי בן אסאייג, סיימה את הרבעון בהפסד של 870 אלף שקל לעומת רווח נקי של 13 מיליון שקל ברבעון אשתקד (המיוחס לבעלי המניות.

אג"ח של חברות התקשורת ימשיכו לרכז עניין. מי שהובילו את הירידות אתמול הן איגרות החוב של סאני , באמצעותה מחזיק אילן בן דב בשרשור בחברת הסלולר פרטנר . איגרות החוב נפלו בשיעורים של 14%-18%, ונסחרות כעת בתשואה מקסימלית של 65%. גם אג"ח סקיילקס , החברה הבת של סאני המחזיקה בפרטנר באופן ישיר, איבדו 7.3%-8.3% ונסחרות בתשואה של עד 30%.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully