וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חששות יוון גררו את בורסות אירופה לשפל של 4 חודשים

סיון פינגולד

16.5.2012 / 20:28

מדד סטוקס 600 הכלל אירופי נמוך ב-10% מהשיא של 2012; בורסות אתונה ומדריד נסוג ב-1.3%

בורסות אירופה ירדו זה היום השלישי ברציפות ונסגרו בשפל של ארבעה חודשים, בתום יום מסחר תנודתי. הירידות נרשמו על רקע התגברות החששות כי יוון תהפוך למדינה הראשונה שתעזוב את גוש היורו, ולמרות הודעה משותפת של נשיא צרפת הטרי, פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, כי הם מחויבים לשמירת לכידות גוש היורו, ונתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.6%, פרנקפורט נסוגה ב-0.3%; מדריד ירדה ב-1.3%; פאריס נסגרה בעלייה של 0.3% בהובלת מגזר מוצרי היוקרה. בורסת אתונה, שעלתה בתחילת יום המסחר ב-1.6%, נסגרה בירידה של 1.3% בהובלת מניות הבנקים.

מדד סטוקס 600 הכלל אירופי נסגר בירידה של 0.3% - יום שלישי ברציפות של ירידות - בתום יום מסחר הפכפך שבמהלכו כבר עלה ב-0.3% ונפל ב-1.4%. המדד נמוך כעת ב-10% מהשיא של השנה שרשם ב-16 במארס.

יוון מינתה שופט בכיר שיוביל את המדינה לבחירות ב-17 ביוני. התאריך נקבע לאחר שנשיא יוון, קרולוס פפוליאס, נפגש עם מנהיגי המפלגות המובילות ביוון בנסיון להקים ממשלה זמנית עד הבחירות. הטלוויזיה הממשלתית ביוון דיווחה כי השופט פנגיוטיס פיקרמנוס יעמוד בראשה.

שביתה ביוון 7.2. 2012. Petros Giannakouris, AP
יוון מינתה שופט בכיר שיוביל את המדינה לבחירות ב-17 ביוני/AP, Petros Giannakouris

הבנק המרכזי של אירופה: נמשיך לתמוך בבנקים

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) אמר היום כי ימשיך לתמוך בבנקים היווניים, זאת לאחר שדווח אמש כי הבנק החל לסרב להזרמת מזומנים לבנקים בעיתון ההולנדי "פיננסיאלה דאכבלאד".

בסוף ינואר, הבנק המרכזי של אירופה הזרים לשוק היווני נזילות בהיקף 73 מיליארד יורו. העיתון טען כי הסכום הופחת בחצי וכי הבנק המרכזי של אירופה מקצץ בעזרה ליוון שכן זו אינה מוציאה לפועל את הרפורמה בבנקים כפי שדרש, למרות שקיבלה 25 מיליארד יורו למטרה זו בלבד. מרבית יתרות המזומנים של הבנקים ביוון התפוגגו לאחר הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח של יוון וכיוון שהם לא יכולים לקבל מימון משוק ההון הם לא מסוגלים לעמוד במשיכות בהיקפים גדולים.

בעקבות החששות מקריסה של הכלכלה היוונית ונטישה של מטבע היורו החלו יוונים רבים למשוך יורו מהבנקים במדינה דבר שמקשה עוד יותר על מצב הנזילות של הבנקים. נגיד הבנק המרכזי ביוון ג'ורג' פרובופולוס אמר אתמול לנשיא יוון קרולוס פפוליאס כי החוסכים היוונים משכו 700 מיליון יורו ביום שני. "פרובופולוס אמר לי שאין פאניקה אבל יש חשש כי המצב יתפתח לפאניקה", אמר הנשיא.

בתום פגישתם הראשונה של הולנד ומרקל, אמרו שני המנהיגים כי הם מודעים לאחריות שבידיהם ומוכנים למצוא פתרונות למשבר בגוש היורו. הולנד הגיע לפגישתו עם מרקל באיחור, לאחר שמטוסו ספג מכת ברק ונאלץ לשוב לפאריס.

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, העלתה אתמול את האפשרות כי יוון תעזוב את גוש היורו. "אם המדינה לא תעמוד בהתחייבויות התקציביות שלה, נצטרך לפעול בהתאם, ובמקרה הזה זו חייבת להיות יציאה מסודרת", אמרה לגארד בראיון לערוץ הטלוויזיה פראנס 24.

יוון תקיים בחירות חדשות לאחר שאף אחת מהמפלגות הגדולות לא הצליחה להרכיב קואליציה בעקבות הבחירות ביום ראשון שעבר, מה שמאיים על עתידה של חבילת החילוץ למדינה. מנהיגי המפלגות יקיימו דיונים היום במטרה להגיע להסכם לגבי ממשלה זמנית שתקבע בחירות חדשות ב-17 ביוני.

מרווין קינג: כלכלת בריטניה תצמח בשיעור של 0.8% בלבד השנה

הבנק המרכזי של בריטניה אמר היום כי המשבר בגוש היורו הוא האיום הגדול ביותר על כלכלת הממלכה ועל ניסיונותיה לצאת ממיתון. תרחיש התפרקות לא מאורגנת של גוש היורו לא נמצאת כלל בתרחישים האפשריים של הבנק, אך אפילו ללא תרחיש זה, הבנק אמר אתמול כי כלכלת בריטניה תצמח בשיעור של 0.8% בלבד השנה - נמוך מהתחזיות הקודמות לצמיחה בשיעור של 1.2%.

נגיד הבנק, מרווין קינג, אמר בנוסף כי התחזיות לפיהן יירד שיעור האינפלציה במדינה ל-2% לא יתממשו. כיום, האינפלציה בבריטניה הינה בשיעור של 3.5% אך הנגיד צופה חזרה למטרות האינפלציה במחצית השנייה של השנה.

נתונים נוספים בבריטניה הראו אמש כי שיעור האבטלה ירד ברבעון הראשון ל-8.2% לעומת 8.4% ברבעון הרביעי של 2011.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נתוני מקרו חיוביים בארה"ב

התפוקה התעשייתית בארה"ב זינקה בשיעור החד ביותר מאז שנת 2010 והתחלות הבנייה גדלו בשיעור חד מהצפוי, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

התחלות הבנייה בארה"ב גדלו בחודש אפריל ב-2.6% לקצב שנתי של 717 אלף בתים לעומת קצב של 699 אלף בתים במארס, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר לקצב שנתי של 685 אלף בתים לעומת קצב התחלות בנייה של 654 אלף שעליו דווח במקור בחודש מארס. מספר היתרי הבנייה נפל בחודש שעבר ב-7% לקצב שנתי של 715 אלף לעומת 769 אלף במארס - שהיה הקצב השנתי הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2008, לפי הנתונים שפורסמו היום.

התפוקה התעשייתית בארה"ב קפצה באפריל ב-1.1% - הזינוק החודשי החד ביותר מאז דצמבר 2010 - מסר היום הבנק הפדרלי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.7%. נתוני החודשים פברואר ומארס תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 0.4% ו-0.6% בהתאמה, לעומת הדיווח המקור לפי נותרו ללא שינוי. ניצול כושר הייצור עלה באפריל לרמה של 79.2% לעומת 78.4% במארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully