וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יוון גררה את S&P 500 ליום רביעי של ירידות

נמרוד הלפרן

16.5.2012 / 23:31

האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלו בעקבות פרוטוקול הבנק הפדרלי; ג'יי.סי פני צללה ב-20% לאחר שרשת בתי הכלבו עברה להפסד

בורסות וול סטריט אשר פתחו את יום המסחר במגמה חיובית על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב, נסגרו בסופו של דבר בירידות, ומדד S&P 500 נסוג יום רביעי ברציפות, על רקע התגברות החששות באירופה כי יוון תהפוך למדינה הראשונה שפורשת מגוש היורו. חששות שהביעו בכירים בבנק הפדרלי לגבי חוסנה של התאוששות כלכלת ארה"ב הכבידו אף הם על המדדים.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.3%; מדד S&P 500, אשר נסוג ב-2% במהלך שלושה ימי המסחר הקודמים על רקע חששות כי יוון תהפוך למדינה הראשונה הפורשת מגוש היורו, ירד ב-0.4%; מדד נאסד"ק איבד 0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות אשר פתח את יום המסחר בירידות, נסגר בעליות על רקע הערכתם של כמה מבכירי הבנק הפדרלי בארה"ב כי יתכן שיהיה מקום לצעדים נוספים להמרצת הצמיחה במקרה של האטה בהתאוששות הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם. תשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 1.77%, לאחר במהלך המסחר כבר עלתה לרמה של 1.82%.

החזית המקרו כלכלית

התפוקה התעשייתית בארה"ב זינקה בשיעור החד ביותר מאז שנת 2010 והתחלות הבנייה גדלו בשיעור חד מהצפוי, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

התחלות הבנייה בארה"ב גדלו בחודש אפריל ב-2.6% לקצב שנתי של 717 אלף בתים לעומת קצב של 699 אלף בתים במארס, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר לקצב שנתי של 685 אלף בתים לעומת קצב התחלות בנייה של 654 אלף שעליו דווח במקור בחודש מארס. מספר היתרי הבנייה נפל בחודש שעבר ב-7% לקצב שנתי של 715 אלף לעומת 769 אלף במארס - שהיה הקצב השנתי הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2008, לפי הנתונים שפורסמו היום.

התפוקה התעשייתית בארה"ב קפצה באפריל ב-1.1% - הזינוק החודשי החד ביותר מאז דצמבר 2010 - מסר היום הבנק הפדרלי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.7%. נתוני החודשים פברואר ומארס תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 0.4% ו-0.6% בהתאמה, לעומת הדיווח המקור לפי נותרו ללא שינוי. ניצול כושר הייצור עלה באפריל לרמה של 79.2% לעומת 78.4% במארס.

"האטה בהתאוששות כלכלת ארה"ב תצדיק תמריצים נוספים"

כמה מבכירי הבנק הפדרלי בארה"ב אמרו כי האטה בצמיחת הכלכלה או התגברות הסיכונים לתחזית הכלכלית עשויים להצדיק נקיטה בצעדים נוספים לעידוד צמיחת הכלכלה הגדולה בעולם, לפי פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי.

"כמה מחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי אמרו כי יתכן שיהיה צורך במדיניות מוניטרית מרחיבה נוספת אם התאוששות הכלכלה תאבד מתנופתה או שבמקרה הסיכונים לתחזית יהפכו לגדולים דיה", נאמר בפרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שנערכה לפני שלושה שבועות, אשר פורסם היום.

בתום אותה ישיבה חזר הבנק הפדרלי על הערכתו כי הריבית בארה"ב תישאר בשפל הנוכחי לפחות עד שלהי שנת 2014, ויו"ר הבנק המרכזי, בן ברננקי, אמר כי הבנק הפדרלי "ממשיך להיות מוכן לחלוטין" לנקוט בצעדים נוספים במקרה הצורך.

הפרוטוקול שפורסם היום משקף שינוי לעומת נוסח הפרוטוקול של ישיבת הריבית הקודמת, שנערכה בחודש מארס, אשר בה העריכו כמה מחברי הוועדה כי יתכן שיידרשו צעדים נוספים במקרה של הכלכלה תאבד מתנופתה או שהאינפלציה תהיה נמוכה מדי. כאמור, בפרוטוקול של ישיבת הוועדה מה-24 וה-25 באפריל שפורסם היום, נאמר כי יישקלו צעדים נוספים במקרה של אובדן תנופת התאוששות הכלכלה והתגברות הסיכונים להורדת תחזית הצמיחה.

מניות במוקד

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה ביותר בארה"ב, נסחרת על רקע הודעתה אמש של חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע המיליארדר וורן באפט, כי רכשה נתח של 10 מיליון מניות של ענקית הרכב האמריקאית.

GE קפיטל, הזרוע הפיננסית של קונצרן התעשייה ג'נרל אלקטריק, הודיעה היום על כוונתה לחלק דיווידנד מיוחד בסך 4.5 מיליארד דולר לחברה האם. תשלומי הדיווידנד, הראשון בהם בסך 475 מיליון דולר עבור הרבעון השני של השנה, צפויים להוות כ-30% מרווחי GE קפיטל.

רשת בתי הכלבו האמריקאית ג'יי.סי פני דיווחה על מעבר להפסד של 163 מיליון דולר, או 75 סנט למניה, ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 64 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. מכירות החברה ברבעון הכספים שהסתיים בסוף אפריל צנחו ב-20% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-3.15 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים. ג'יי.סי פני גם הודיעה כי תפסיק לחלק למשקיעים דיווידנד רבעוני של 20 סנט למניה, והזהירה כי לא תעמוד בתחזית הרווח השנתי של 1.59 דולר למניה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הנפקת פייסבוק

פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם, הגדילה את היקף ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) המתוכננת ב-25%, ומתכוונת כעת לגייס בהנפקה עד 16 מיליארד דולר. החברה מתכוונת כעת למכור 421.2 מיליון מניות בהנפקה הצפויה ביום שישי הקרוב, לעומת התוכנית המקורית להנפיק 337.4 מיליון מניות.

פייסבוק, שהנפקה צפויה להיות ה-IPO הגדול מעולם של חברת טכנולוגיה, הודיעה אתמול כי בעקבות הביקוש הער להנפקה, העלתה את טווח מחיר היעד של ההנפקה ל-38-34 דולר למניה לעומת טווח של 35-28 דולר למניה. התמחור החדש משקף לחברה שווי של בין 104-93 מיליארד דולר. פייסבוק עתידה לתמחר את ההנפקה ביום חמישי, ומניותיה יתחילו להיסחר בנאסד"ק ביום שישי תחת הסימול FB.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully