וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי אג"ח סקיילקס יוכלו לדרוש פירעון מיידי

אורן פרוינד

17.5.2012 / 13:18

מנייות סקיילקס הנמצאת בשליטת אילן בן דב נפלו ב-45% מתחילת השנה ולחברה לא נותרו מניות אותן היא יכולה לשעבד. על פי ההסכם עם בעלי האג"ח יכולים אלה לדרוש פירעון מיידי

הצרות של איש העסקים אילן בן דב נמשכות. היום דיווחה סאני , החברה האם של סקיילקס דרכה מחזיק בן דב בפרטנר , כי לאור הירידה בשווי מניות סקיילקס, 45% מתחילת השנה, רשאים מחזיקי האג"ח להם חייבת החברה 4.1 מיליארד שקל, לדרוש פירעון מיידי על חובם.

בהתאם לשטר הנאמנות שחתמה סאני עם מחזיקי האג"ח מכלל הסדרות, במידה ששוויין של מניות סקיילקס, המשועבדות לטובת מחזיקי האג"ח, יפחת ל-130% או פחות מהערך הנקוב של איגרות החוב שבמחזור, תידרש סאני לשעבד מניות נוספות של סקיילקס לטובת מחזיקי האג"ח.

מאחר ששוויין של מניות סקיילקס ירדו מתחת לרף המותר ולאור העובדה כי לחברה לא נותרו מניות נוספות של סקיילקס לצורך שיעבוד, הודיעה החברה כי "קיימת עילה להעמדת איגרות החוב של החברה לפירעון מיידי". אם תרחיש זה יתקיים, תצטרך סאני להעמיד 4.1 מיליארד שקל לטובת מחזיקי האג"ח. בנוסף, במידה שיחליטו מחזיקי האג"ח להעמיד לפירעון מיידי סכום העולה על 100 מיליון שקל, יהיו רשאים גם הבנקים, המחזיקים בחוב של 2 מיליארד שקל, להעמיד לפירעון מיידי את חובם.

הירידות בסקיילקס מתרחשות על רקע כניסתן של מתחרות חדשות לענף הסלולר, העשויות לנגוס ברווחיה של פרטנר, האחזקה העיקרית של סקיילקס. מניית סקיילקס מאבדת היום במסחר 17% ומשלימה ירידה של 45% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully