וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע שחור למניות הסלולר - אחד העם נחתם בירידה

ואדים סבירסקי

17.5.2012 / 17:01

מניות חברות הסלולר המשיכו לצלול גם ביום המסחר האחרון של השבוע בבורסה התל אביבית. מדד ת"א 25 ירד ב-2% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-2.2%

המסחר השבועי בבורסת ת"א נחתם היום במגמה שלילית לאחר שירידות השערים החריפו במהלך היום על רקע הצלילה הנמשכת של מניות התקשורת בעקבות מהפכת המחירים הסלולרית וההערכות כי יוון תנטוש את גוש היורו ותערער עוד יותר את המצב הכלכלי באירופה ובעולם. עונת הדיווחים נמשכת, והחברות הרשומות למסחר בת"א וארה"ב דיווחו גם היום על סיכום פעילותן במהלך הרבעון הראשון 2012.

מדד ת"א 25 ירד ב-2% ומדד ת"א 100 איבד 2.2% מערכו , מדד מניות הבנקים ירד ב-3% ומדד מניות נדל"ן נחלש ב-2.55%. מניות התקשורת המשיכו לאבד גובה. סלקום , פרטנר , HOT ו בזק נחלשו גם היום. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל - גבוה מהממוצע היומי מתחילת השנה.

בסיכום השבועי, איבדו מדדי ת"א 25 ות"א 100 כ-4.3% מערכם כל אחד, מדד הבנקים השיל 5.6% ואילו מדד מניות התקשורת צנח ב-20%.

כלכלני בנק אגוד מסבירים כי ירידות השערים בארץ ובחו"ל נובעות מהתפרצות מחודשת של החשש ממשבר החוב באירופה, ובמיוחד ביוון ובספרד. אתמול נודע כי יוון הולכת שוב לבחירות, כאשר הצדדים לא הגיעו להסכמה על ממשלה. חוסר היציבות הפוליטית במדינה מעורר את חששות המשקיעים מחוסר יכולתה של המדינה לדבוק במדיניות הצנע והרפורמות, אשר הכרחית לקבלתה של תוכנית החילוץ היוונית בסך של כ-130 מיליארד יורו.

באגוד ממשיכים להעדיף מניות חו"ל ובמיוחד את ארה"ב, בעיקר באמצעות השקעה במניות דיווידנד בינלאומיות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. בין הסקטורים המועדפים: מזון, צריכה בסיסית, תעשייה וטכנולוגיה.

בעולם

יוון מינתה שופט בכיר שיוביל את המדינה לבחירות ב-17 ביוני. התאריך נקבע לאחר שנשיא יוון, קרולוס פפוליאס, נפגש עם מנהיגי המפלגות המובילות ביוון בנסיון להקים ממשלה זמנית עד הבחירות. הטלוויזיה הממשלתית ביוון דיווחה כי השופט פנגיוטיס פיקרמנוס יעמוד בראשה.

למרות המגמה החיובית בפתיחת המסחר בוול סטריט אמש, על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב, נסגרו המדדים בסופו של דבר בירידות, בשל התגברות החששות באירופה כי יוון תהפוך למדינה הראשונה שפורשת מגוש היורו. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.3%; מדד S&P 500, ירד ב-0.4%; מדד נאסד"ק איבד 0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 1.77%.

מניות במרכז

טאואר דיווחה הבוקר על עלייה של 39% בהכנסותיה, לעומת הרבעון המקביל, לסך 168 מיליון דולר - נמוך מעט מתחזית האנליסטים אשר ציפו למכירות של 172 מיליון. הרווח אשר נבעה מפעילות התפעולית של החברה שלא לפי כללי חשבונאות המקובלים (Non-GAAP), נותר יציב והסתכם ב-40.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה טאואר רווח נקי מתואם של 32 מיליון דולר, גבוה ב-5.4% לעומת אשתקד, אך גבוה פי 2 מתחזית השוק. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-10 סנט לעומת תחזית לרווח של 5 סנט בלבד.

איגרות החוב של קבוצת אי.די.בי ירדו היום בעוד 8% ומניית דיסקונט השקעות קרסה בכ-22% לאחר שאמש, הורידה חברת הדירוג מידרוג את דירוג האג"ח של דיסקונט השקעות, החברה הבת של אי.די.בי פיתוח בשתי דרגות ל-A3 כאשר אופק הדירוג נותר שלילי. הורדת הדירוג הגיעה בעקבות "שחיקה משמעותית בגמישות הפיננסית של החברה, הנובעת מעלייה ברמת המינוף ומאתגרים ביכולת מחזור החוב, לפחות בטווח הזמן הקצר".

אפריקה תעשיות מדווחת הבוקר על הכנסות שיא של 681 מיליון שקל לרבעון הראשון של 2012, גידול של 22%. אולם הכניסה לתחומי פעילות חדשים בתחום הפלדה והקרמיקה גררה עלייה של 30% בהוצאות המכירה והשיווק, שחתכה את הרווח הנקי ב-55% ל-7.6 מיליון שקל בלבד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בחבר בזק רוכש מניות החברה בכ-5 מיליון שקל - כך דיווח הבוקר החברה לבורסה. אלוביץ' רוכש מעט יותר ממיליון מניות החברה במחיר של 4.68 שקלים למניה. עוד רוכש מניות הוא אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי של קבוצת בזק. גלמן רכש 750 אלף מניות בזק בשער של 4.7 שקלים ובסך הכל השקעה של כ-3.5 מיליון שקל.

חברת פרולור ביוטק הדואלית, המפתחת גרסאות ארוכות טווח של תרופות קיימות, גייסה כ-37 מיליון דולר (כ-140 מיליון שקל) בהנפקת מניות לציבור בארה"ב. החברה הנפיקה 7.47 מיליון מניות רגילות במחיר של 5 דולר למניה - 5.5% נמוך ממחיר בפתיחת המסחר היום בניו יורק.

צינורות המזרח התיכון, שבשליטת גאון אגרו (51%), המשווקת צינורות פלדה ופלסטיק, דיווחה היום על זינוק של 81% בהכנסותיה במהלך רבעון הראשון 2012 ובהשוואה לרבעון אשתקד לסך 128 מיליון שקל. הרווח אשר נבע מפעילותה השוטפת הסתכם ב-10.5 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 1.3 מיליון שקל ברבעון אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי לבעלי מניותיה של 4.7 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי של 2.8 מיליון ברבעון המקביל.

מניית אפליסוניקס מוסיפה היום עוד 3% לאחר דיווח אתמול כי החברת הבת אנדימד קיבלה אישור לשיווק מכשיר טיפולים קוסמטיים-רפואיים שפיתחה בארה"ב. ההערכות הן, כי המוצר ישווק הן לרופאים והן לקליניקות לאסתטיקה ולמטפלים קוסמטיים. שווי שוק של אפליסוניקס טרם הודעתה מוערך ב-24 מיליון שקל והיא נשלטת על ידי אהוד גלר ובת שבע אלרן (38%) לצד חממה טכנולוגית, מעין ונצ'רס (9%) ומוטי כהן (7%).

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully