וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בוול סטריט מחריפות; נאסד"ק נופל ב-1.4%

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

17.5.2012 / 23:20

אפל נסוגה ב-2.5%; טאואר נופלת ב-11% עקב דו"חות; וול מארט עולה ב-5% לאחר תוצאות כספיות חזקות מהצפוי; פייסבוק צפויה לתמחר את ההנפקה הלילה

בורסות וול סטריט נסחרות במגמה שלילית, ומדד S&P 500 יורד יום חמישי ברציפות, על רקע נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב, ובעקבות התגברות החששות מהחרפה במשבר החוב באירופה על רקע דיווחים כי חברת דירוג האשראי מודי'ס מתכוונת להודיע היום על הורדת דירוג האשראי של בנקים בספרד.

מדד דאו ג'ונס , אשר ירד ב-10 מתוך 12 ימי המסחר האחרונים ואיבד בתקופה זו 4.7%, מאבד 0.8%; מדד S&P 500, אשר נסוג ב-2.4% בארבעה ימי המסחר הקודמים, יורד ב-1%; מדד נאסד"ק מאבד 1.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.04% לרמה של 1.73%.

החזית המקרו כלכלית

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב ירד בראשונה מאז ספטמבר, פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה התכווצה במפתיע, ומספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נותר ללא שינוי לעומת תחזיות לירידה, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נותר בשבוע שעבר ללא שינוי לעומת השבוע הקודם, ברמה של 370 אלף תביעות, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר התביעות השבועי לרמה של 365 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של מספר התביעות, הנחשב לפחות תנודתי, ירד בשבוע שעבר לרמה של 375 אלף לעומת 379,750 בשבוע הקודם.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב ירד באפריל ב-0.1% - ירידה ראשונה מאז ספטמבר - לאחר עלייה של 0.3% במארס, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.1%.

מדד פעילות הייצור באזור פילדלפיה נפל בחודש מאי לרמה של מינוס 5.8 נקודות לעומת רמה של 8.5 נקודות באפריל. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 10 נקודות. מדד שלילי מצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית, ואילו מדד חיובי משקף צמיחה בפעילות.

מוקדם יותר היום, באסיה, פורסמו נתוני צמיחה טובים מהצפוי ביפן - הכלכלה השלישית בגודלה בעולם. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של יפן צמח ברבעון הראשון של השנה ב-1% - מעט יותר מתחזיות הכלכלנים. בה בעת, נתוני הרבעון הרביעי של 2011 תוקנו כלפי מעלה מצמיחה שלילית של 0.2% לצמיחה אפסית.

חששות החוב באירופה

חברת דירוג האשראי מודי'ס צפויה להוריד היום את דירוג האשראי של הבנקים בספרד, לדברי גורמים המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. מוקדם יותר היום הצליחה ממשלת ספרד למכור את כל האג"ח שהנפיקה, אך סבלה מעלייה חדה בריבית שתשלם עליהן. הריבית על אג"ח הממשלתיות של יוון לפירעון בשנת 2016 בסך של 1.09 מיליארד יורו שנמכרו היום קפצה ל-5.106%, לעומת 3.374% במכרז אג"ח דומה של ספרד שנערך במארס. ספרד גם מכרה אג"ח בסכום של 1.02 מיליארד יורו לפירעון ב-2015 בריבית של 4.375%, לעומת ריבית של 2.89% שמשך מכרז דומה שקיימה ספרד בחודש מארס.

בה בעת, ביוון הושבעה היום ממשלת המעבר שתוביל את המדינה לבחירות שייערכו ב-17 ביוני. ראש הממשלה היוצא של יוון, לוקאס פאפאדמוס, הזהיר כי המדינה עומדת "בצומת דרכים קריטית", אך גם שמר על אופטימיות ואמר שהמדינה יכולה לחזור ליציבות ולשגשוג.

לפי סקר שנערך ביוון, תושבי המדינה חלוקים בנוגע לאפשרות לעזוב את גוש היורו. 47.4% מהמשיבים לסקר שפורסם בעיתון היווני "אתנוס", אמרו כי הם לא חושבים כי יש סיכוי שיוון תוכל לצאת מגוש היורו. 45.2% מהמשיבים אמרו כי לדעתם יוון יכולה לצאת מגוש היורו. עוד העלה הסקר כי רוב מוחלט של היוונים רואים את עתיד המדינה קשור בזה של האיחוד האירופי - 81.5% אמרו כי שגשוג של יוון אפשרי רק במסגרת שותפות עם האיחוד האירופי.

הבנק המרכזי של אירופה הודיע אתמול (רביעי) בערב כי יפסיק באופן זמני את העברת הכספים לבנקים ביוון מכיוון שהם לא עומדים בתנאים שהציב להם. נשיא הבנק מריו דראגי אמר אתמול כי לא יתפשר על עקרונות המפתח בשביל לשמור על יוון בתוך גוש היורו. הבנק אמר עוד כי יעביר את האחריות לתמיכה בבנקים היווניים לבנק המרכזי ביוון - עד שהבנקים המקומיים יעלו את יתרות ההון שלהם.

עונת הדו"חות הרבעוניים

עונת הדו"חות הכספיים מתקרבת לסיומה אך גם היום המשיכו חברות שמניותיהן נסחרות בוול סטריט לפרסם את תוצאותיהן הרבעוניות, בהן ענקית הקמעונאות האמריקאית וול-מארט, וחברות טאואר וסימטרון הישראליות.

וול מארט, הקמעונית הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח של 3.74 מיליארד דולר, או 1.09 דולר למניה, ברבעון הראשון של השנה - גידול של 10% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים לרווח של 1.04 דולר למניה. מכירות ענקית הקמעונות האמריקאית בתקופה המדווחת הסתכמו ב-112.3 מיליארד דולר, צמיחה של 8.6% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2011 ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 110.5 מיליארד דולר. במבט קדימה, צופה וול-מארט לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 1.13-1.19 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.16 דולר למניה ברבעון השני של השנה.

טאואר דיווחה הבוקר על עלייה של 39% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל, לסך של 168 מיליון דולר - נמוך מעט מתחזית האנליסטים שציפו למכירות של 172 מיליון דולר. הרווח, שנבע מהפעילות התפעולית של החברה שלא לפי כללי חשבונאות המקובלים (Non-GAAP), נותר יציב והסתכם ב-40.3 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, רשמה טאואר רווח נקי מתואם של 32 מיליון דולר - גבוה ב-5.4% לעומת אשתקד, אך גבוה פי 2 מתחזית השוק. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-10 סנט לעומת תחזית לרווח של 5 סנט בלבד.

ספקית פתרונות התוכנה לתעשיית התבניות, סימטרון הדואלית, הודיעה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2012. הכנסותיה של החברה צמחו ב-11% ל-9.9 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 8.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011.

הרווח התפעולי עלה ל-1.1 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 700 אלף דולר ברבעון הראשון של 2011. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2012 במיליון דולר, לעומת רווח נקי של 800 אלף דולר ברבעון הראשון של 2011.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הנפקת פייסבוק

פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם, צפויה לתמחר הלילה את הנפקתה הראשונה לציבור (IPO), לקראת תחילת המסחר הצפוי במניותיה מחר בבורסת נאסד"ק תחת הסימול FB.

פייסבוק הגדילה אתמול את היקף ההנפקה המתוכננת ב-25%, ומתכוונת לגייס בהנפקה עד 16 מיליארד דולר. החברה מתכוונת למכור 421.2 מיליון מניות בהנפקה, לעומת התוכנית המקורית להנפיק 337.4 מיליון מניות.

פייסבוק, שהנפקתה צפויה להיות ה-IPO הגדול מעולם של חברת טכנולוגיה, הודיעה שלשום כי בעקבות הביקוש הער להנפקה, העלתה את טווח מחיר היעד של ההנפקה ל-38-34 דולר למניה לעומת טווח של 35-28 דולר למניה. התמחור החדש משקף לחברה שווי של בין 104-93 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully