וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר הראשון של פייסבוק - השווי עלה ב-6%

סוכנויות הידיעות

18.5.2012 / 19:43

ביום המסחר הראשון שלה, מחזור המסחר של פייסבוק כבר חצה את 250 מיליון מניות; המסחר במניה תנודתי - מוקדם יותר ירדה למחיר ההנפקה לאחר שכבר זינקה ב-18%

מניית פייסבוק עולה ב-6% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט. מניית מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם נסחרת בבורסת נאסד"ק במחיר של 43 דולר למניה, המשקף לחברה שווי שוק של 110 מיליארד דולר. המסחר במנייה בבורסת נאסד"ק החל באיחור של כמחצית השעה עקב עיכובים הקשורים לטיפול בפקודות מסחר. המסחר במניית פייסבוק מתנהל בתנודתיות, לאחר שעם תחילת המסחר זינקה המניה ב-18% למחיר של 45 דולר, אולם בהמשך מחקה כמעט את כל העליות ונסחרה סמוך למחיר ההנפקה של 38 דולר. מחזור המסחר במניית פייסבוק נכון לשעה 19:15 שעון ישראל כבר חצה את רמת 250 מיליון מניות.

פייסבוק, החברה המפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם, ביצעה אמש הנפקה ראשונה לציבור (IPO) אשר שיקפה לחברה שווי שוק של 104.2 מיליארד דולר - יותר מהשווי של חברות ענק אמריקאיות דוגמת רשת המזון המהיר מקדונלד'ס ובנק סיטי, ויותר מהשווי המשותף של יצרניות המחשבים HP ודל.

במסגרת ההנפקה, שהיא ההנפקה הראשונה לציבור הגדולה מעולם של חברת טכנולוגיה, גייסה פייסבוק 16 מיליארד דולר ממכירת 421.2 מיליון מניות במחיר של 38 דולר למניה. הנפקת פייסבוק נמנית על שלוש ההנפקות הראשונות הגדולות בתולדות בארה"ב לצד הנפקות חברת כרטיסי האשראי ויזה ויצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully