וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה שבוע שלישי רצוף של ירידות

נמרוד הלפרן ודרור רייך

18.5.2012 / 23:58

מדובר ברצף הירידות הארוך השנה. האג"ח בארה"ב ברצף העליות השבועי הארוך ביותר מאז 1998 - התשואה ברמה של 1.7%; בכורה מאכזבת לפייסבוק הפילה את מניות המדיה החברתית

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בדרכן לירידה שבועית שלישית ברציפות - רצף הירידות השבועי הארוך ביותר של 2012 - לקראת פסגת מנהיגי מדינות ג'י-8 והתמקדותה במשבר החוב באירופה, ועל רקע אכזבת המשקיעים מיום המסחר הראשון של מניית פייסבוק.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידות זו הפעם ה-12 ב-13 ימי המסחר האחרונים, ואיבד היום 0.6%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.7% ונסגר בשפל של ארבעה חודשים, והשלים בכך נפילה של 7.4%מתחילת מאי. מדד נאסד"ק איבד 1.2%. מדדי S&P 500 ודאו ג'ונס השלימו ירידה שבועית שלישית ברציפות - רצף הירידות השבועי הארוך ביותר בשנת 2012.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 1.7%. בסיכום שבועי נפלה התשואה ב-0.14% - ירידה שבועית תשיעית ברציפות, ורצף הירידות השבועי הארוך ביותר מאז אוקטובר 1998.

פסגת ג'י-8 ומשבר החוב באירופה

מנהיגי מדינות אירופה שישתתפו בפסגת שמונה הכלכלות הגדולות בעולם (ג'י-8) הנפתחת היום בארה"ב צפויים לעמוד בפני לחצים מצד עמיתיהם לנקוט בצעדים נוספים לאחר שחששות מפני אפשרות שיוון תהפוך למדינה הראשונה שפורשת מגוש היורו, חתכו את שווי שוקי המניות בעולם בארבע טריליון דולר מתחילת החודש. חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה אתמול את דירוג האשראי של 16 בנקים בספרד - בהם הבנקים הגדולים במדינה בנקו סנטנדר ו-BBVA - ואילו חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה אמש את דירוג האשראי של יוון מחשש כי המדינה תפרוש מגוש היורו.

בכורה מאכזבת לפייסבוק בוול סטריט

מניית פייסבוק נסגרה כמעט ללא שינוי ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט, ואכזבת המשקיעים מיום המסחר הראשון של מניית מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם גררה ירידות חדות במניות מגזר המדיה החברתית. מניית פייסבוק נסגרה בבורסת נאסד"ק במחיר של 38.18 דולר - עלייה של 0.5%.

המסחר במניה בבורסת נאסד"ק החל באיחור של כמחצית השעה עקב עיכובים הקשורים לטיפול בפקודות מסחר, והתנהל בתנודתיות לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחיר המניה לרמה של 45 דולר. מחזור המסחר היומי במניות פייסבוק היה 566 מיליון מניות.

האכזבה מביצועי מניית פייסבוק ביום המסחר הראשון בוול סטריט הכבידה על מניות המדיה החברתית. חברת המשחקים זינגה, שפיתחה את המשחקים הפופולריים פארמוויל וסיטיוויל, נפלה ב-15%, והמסחר בה הופסק פעמיים במהלך יום המסחר. רנרן, מפעילת אתר הרשתות החברתיות הגדול בסין אשר הוכתרה בתור "פייסבוק הסינית", צנחה ב-20%; אתר ביקורות העסקים ילפ נפל ב-16%; אתר הרשתות החברתיות העסקיות לינקדאין איבד 6%; ענקית הקופונים גרופון נסוגה בקרוב ל-7%.

פייסבוק, החברה המפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם, ביצעה אמש הנפקה ראשונה לציבור (IPO) אשר שיקפה לחברה שווי שוק של 104.2 מיליארד דולר - יותר מהשווי של חברות ענק אמריקאיות דוגמת רשת המזון המהיר מקדונלדס ובנק סיטי, ויותר מהשווי המשותף של יצרניות המחשבים HP ודל.

במסגרת ההנפקה, שהיא ההנפקה הראשונה לציבור הגדולה מעולם של חברת טכנולוגיה, גייסה פייסבוק 16 מיליארד דולר ממכירת 421.2 מיליון מניות במחיר של 38 דולר למניה. הנפקת פייסבוק נמנית על שלוש ההנפקות הראשונות הגדולות בתולדות בארה"ב לצד הנפקות חברת כרטיסי האשראי ויזה ויצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס.

מניות במוקד תשומת הלב

חברת האינטרנט יאהו קרובה למכירת החזקותיה בחברת עליבאבא הסינית בחזרה לחברה הסינית, דיווח אמש העיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, יאהו תמכור בשלב ראשון במחצית מהחזקותיה בעליבאבא, ואת שארית המניות לאחר הנפקתה לציבור של החברה הסינית.

HP שוקלת לפטר 30 אלף עובדים בשבוע הבא, המהווים כ-10% מכוח העבודה של החברה בעולם, כך דיווחו בלומברג ומקורות נוספים על סמך בכירים בענקית המחשוב. לדברי הגורמים הבכירים, החברה תבצע פיטורים ותעודד פרישות מרצון בכל סניפיה בעולם, אך ככל הנראה לא יופעל הלחץ על עובדיה בסין להתפטר. HP צפויה להודיע על הפיטורים בשבוע הבא, בימים שלישי או רביעי לפי דיווחים שונים, לצד ההודעה על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני. לפי הבכירים, אחת ממטרות הפיטורים תהיה השקעת הסכום שתחסוך בפיתוח מוצרים חדשים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully