וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דנקנר מוכר את השליטה בכלל תעשיות

מיכאל רוכוורגר

20.5.2012 / 0:11

נוחי דנקנר שהה בסוף השבוע האחרון בלונדון וסיכם עם לן בלווטניק על מכירת השליטה בחברה תמורת כ-1.3 מיליארד שקל לפי שווי חברה של 2.5 מיליארד שקל

אחרי שהצהיר בראיון לערוץ 2 ששודר במהדורת החדשות המרכזית אמש (שבת) כי ישלם את כל הכסף ולא יעשה תספורות לבעלי האג"ח, נוחי דנקנר היו"ר ובעל השליטה בקבוצת אי.די.בי ממשיך במסע המימושים של נכסי הקבוצה בכדי לפרוע את התחייבויותיה לבעלי האג"ח המסתכמים בעשרות מיליארדי שקלים.

ל-TheMarker נודע כי דנקנר סיכם במהלך סוף שבוע האחרון, ככל הנראה עם קרן השקעות זרה, על מכירת השליטה בחברת כלל תעשיות , הנסחרת לפי שווי שוק של כ- 1.8 מיליארד שקל ומוחזקת ע"י אי.די.בי פיתוח בכ-60.5% . עדיין לא ידועים כל פרטי העסקה, שכן עד לאחרונה דנקנר ניהל מגעים על מכירת חברת משאב המוחזקת ב-75% ע"י כלל תעשיות לידי משפחת לבנת. לפי הערכות, המכירה לקרן זרה תכלול גם את מכירת משאב, בעלת השליטה במונופול המלט נשר ובחברת תעבורה.

ככל הנראה, מכירת כלל תעשיות בוצעה תמורת 2.55 מיליארד שקל, כלומר פרמיה של כ-40% לעומת מחירה בבורסה. זאת בזמן שדנקנר בילה את סוף שבוע האחרון בלונדון כדי לסגור את העסקה. עם זאת לאור ניסיון העבר של עסקות כמו מכירת כלל ביטוח ושופרסל שלא הושלמו עדיין לא ברור האם עסקה אכן תושלם. במידה שהעסקה תושלם הדבר ישפר את מצב נזילותה של אי.די.בי פיתוח.

דובר אי.די.בי סירב להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully