וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של נוחי דנקנר שיעבד אחזקותיו למען בנו

סיון איזסקו

20.5.2012 / 8:49

על מנת להבטיח את חובותיה של חברת גנדן - באמצעותה מחזיק נוחי דנקנר בקבוצת אי.די.בי אחזקות שיעבד אביו, יצחק דנקנר את אחזקותיו בחברה

יצחק דנקנר, אביו של נוחי דנקנר, שיעבד אחזקות פרטיות בחברת אי.די.בי אחזקות לטובת בנק לאומי כדי להבטיח חובותיה של חברת גנדן - כך נודע ל-TheMarker. גנדן היא חברה פרטית, שבאמצעותה מחזיק נוחי דנקנר בשליטה בקבוצת אי.די.בי אחזקות.

אחזקות משפחת דנקנר. TheMarker
אחזקות משפחת דנקנר/TheMarker

נוחי דנקנר מחזיק ב-56.3% ממניות גנדן. מעבר ליצחק דנקנר, גם שלי ברגמן, בתו של יצחק ואחות של נוחי, שיעבדה אחזקות פרטיות בחברת אי.די.בי אחזקות לטובת בנק לאומי, כדי להבטיח את חובותיה של גנדן.

רני רהב, דובר חברת גנדן, מסר: "אין תגובה". מבנק לאומי נמסר כי "איננו מוסרים מידע על לקוחות".

לגנדן חוב עתק כלפי בנק לאומי, ונוכח ירידות השערים במניות הקבוצה, במערכת הבנקאות מעריכים כי בנק לאומי יאלץ להכיר בדו"חות הרבעון הראשון בהפסד כבד בגין הלוואה זו, וזאת על אף חיזוק הביטחונות על ידי יצחק דנקנר ועל ידי ברגמן. חובותיה של גנדן מסתכמים, על פי הערכות, במאות מיליוני שקלים ועיקר החוב הוא לבנק לאומי. לחברה קיים גם חוב בהיקף קטן יותר גם לבנק מזרחי טפחות.

עיקר אחזקותיו של נוחי דנקנר בחברת גנדן אינן במישרין, אלא באמצעות חברת טומהוק שבבעלותו הפרטית. לחברת טומהוק קיים חוב לבנק דיסקונט, אך לדברי בכיר במערכת הבנקאות, החוב לדיסקונט הוא בהיקפים נמוכים בהרבה מאלה של גנדן.

בימים אלה עורכים ראשי הבנקים את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2012, כשההערכות הן שתוצאות הבנקים יכללו הפרשות פרטניות גבוהות בגין הפגיעה בתיקי האשראי של הבנקים, שנובעת מירידות השערים החדות שנרשמו בשבוע האחרון, בין היתר על רקע פתיחת שוק התקשורת לתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully