וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: מענק חודשי לחיילים לקראת סוף שירות

צבי זרחיה

20.5.2012 / 9:38

על פי הצעת חוק שתידון היום בועדת השרים לענייני חקיקה יקבלו החיילים בשליש האחרון לשירותם מענק חודשי שגובהו ייקבע על פי תפקידם. עלות ההצעה: חצי מיליארד שקל בשנה

חיילים קרביים יקבלו מענק חודשי של 3,500 שקל בשליש האחרון לשירות, כלומר החל מהחודש ה-25 בצה"ל; חיילים במקצועות תומכי לחימה יקבלו מענק של 3,000 שקל לחודש בשליש האחרון לשירותם; חיילים בתפקיד עורפי יקבלו בשליש האחרון לשירותם, וחיילות בחצי השנה האחרונה לשירותן, מענק חודשי של 2,500 שקל בחודש - כך עולה מהצעת חוק שהגישה קבוצה בת 32 ח"כים בראשות ח"כ עמיר פרץ (עבודה). עלותה של הצעת החוק נאמדת בכחצי מיליארד שקל בשנה.

ההצעה תידון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה. באחרונה הודיע שר הביטחון אהוד ברק על תמיכתו בה. משרד האוצר צפוי להתנגד לה בשל עלותה הגבוהה. בעבר החליטה ועדת השרים לחקיקה להתנגד לה. ההסדר המוצע יחול גם על אלה המשרתים בסדיר במשטרה, במג"ב ובשב"כ.

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בכמה הצעות חוק נוספות:

חינוך חינם מגיל 3 חודשים עד 3 שנים. ח"כ דליה איציק (קדימה), ח"כ חיים כץ (ליכוד) וח"כ אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו), שהעלו את ההצעה, טוענים כי כיום נדרשים הורים לשלם למעונות סכום שנתי בסכום של 27-45 אלף שקל. לדבריהם, מספר המקומות בגנים המפוקחים על ידי משרד התמ"ת מוגבל ולכן נאלצים הורים לרשום את ילדיהם לגנים פרטיים ולשלם סכומים גבוהים.

הפחתת אגרות לזכייני הרדיו האזורי. המציעים, ח"כ ציון פיניאן (ליכוד) ונחמן שי (קדימה), טוענים שתחנות הרדיו האזוריות נדרשות מאז הקמתן לשלם אגרות תדרים למדינה בהיקף של מאות אלפי שקל בשנה. לדבריהם, סכום האגרות גבוה מסכום האגרות המוטל על ערוצי הטלוויזיה המסחריים ושווה לזה המוטל על חברות הסלולר, בעוד התועלת הכלכלית של ערוצי הטלוויזיה והסלולר גבוהה עשרות מונים מהערך הכלכלי שיש בשימוש בתחנות רדיו אזוריות.

ביטול ארנונה על בתי תפילה שחלקם משמש לייעודים אחרים. לטענת המגישים, ח"כ נסים זאב (ש"ס) וח"כ משה גפני (יהדות התורה), ניתן כיום פטור מארנונה לבתי כנסת שבהם גם נעשית פעילות אחרת כמו לימוד תורה. עם זאת, יש בתי תפילה שנעשים בהם שימושים אחרים ועל כן יש להחיל החוק גם עליהם.

ידיעה שמנקה שמו של חשוד תפורסם באותה בולטות כמו הידיעה המקורית. הצעת חוק זו הוגשה על ידי 12 חבר כנסת בראשות ח"כ יעקב כץ (האיחוד הלאומי), ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) ואברהם מיכאלי (ש"ס). לטענתם, הנוסח הקיים בחוק מאפשר לכלי התקשורת להצניע את הידיעה המעודכנת.

25% מתקבולי קנסות התעבורה יועברו לחברה הלאומית לדרכים. ח"כ מאיר שטרית (קדימה), שהעלה את ההצעה, מציין כי הסכום יועבר לאחר שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תמסור למדינה את רשימת כל הליקויים ותפרסם אותה באתר האינטרנט שלה.

הפחתת סכום הקנס על נסיעה ברכבת בלא כרטיס. לפי ההצעה, שהוגשה על ידי קבוצת ח"כים בראשות ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), הקנס המרבי יופחת מסכום של 250 שקל ל-100 שקל. המציעים טוענים כי נוסעים רבים חויבו בתשלום החיוב המוגדל לאחר שנציגי הרכבת מצאו כי לא העבירו את הכרטיס במקום המיועד לכך משום שלא הכירו את המערכת החדשה, וגם כשהמערכת היתה מקולקלת. עוד מוצע שמי שנתפס באי תשלום בפעם הראשונה לא יחויב בקנס

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully