וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות התקשורת ממשיכות ליפול: פרטנר מאבדת 10%

דרור רייך

20.5.2012 / 14:55

מניות התקשורת לא מתאוששות מאז שבוע שעבר וממשיכות ליפול. מדד מניות התקשורת יורד ב-3.3%. דסק"ש מזנקת ב-4.9%

רידות שערים חדות ביומו הראשון של שבוע המסחר בתל אביב. את הירידות מובילות מניות התקשורת והמניות הדואליות שחזרו עם פערי ארביטראז' שלילים מהמסחר בסוף השבוע בוול סטריט. במרכז יום המסחר עומדת עסקת כלל תעשיות וההערכות לפיהן יוון צפויה לעזוב את גוש היורו, מהלך שעלול לערער עוד יותר את המצב הכלכלי באירופה ובעולם.

במהלך המסחר מדד ת"א 25 יורד ב-1.2%, מדד ת"א 100 מאבד 1.1% מערכו. מדד מניות הבנקים עולה ב-0.4% ומדד מניות הנדל"ן מתחזק ב-0.7%. מדד התקשורת רושם את הירידה הגדולה ומאבד 3.3% מערכו, מדד הטכנולוגיה נחלש ב-2.4%.

מניות הסלולר, פרטנר וסלקום , שוב בלטות בירידות של 10% ו-7.5% בהתאמה. אלון הריבוע הכחול מאבדת 8% מערכה. טאואר צונחת ב-6.3% אלוט תקשורת מאבדת 6.2%, מלנוקס צונחת ב-6%, איזיצ'יפ מאבדת 5% מערכה ו אלווריון צונחת ב-15%.

בגזרת העליות בולטת כלל תעשיות ודסק"ש , מקבוצת אי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר, שמוסיפות לערכן 4.9% ו-2.9% בהתאמה בעקבות הדווחים על מכירת כלל תעשיות.

אמות עולה ב-2.8% לאחר פרסום הדוחות הבוקר, פרוטליקס שזכתה לא מכבר באישור ה-FDA לפיחות תרופה למלחת הגושה מוסיפה 2.7% לערכה וסאני של אילן בן דב מסיפה 12% לערכה.

בשוק הסולידי מדד ה תל בונד 20 נמתחזק ב-0.3%. האג"חים של אי. די. בי אחזקות מסידרה ג' ו-ד' רושמים עליות שערים של 13% ו-7.5% ויורדים לתשואות של 34%-46% בהתאמה.

מחכים לאירופה ולארה"ב

רפי גוזלן, כלכלן ראשי באי.בי.אי אמר היום כי "הסביבה הגלובלית עשויה להמשיך ולייצר לחץ על נכסי הסיכון וזאת עד לתגובת מדיניות מרחיבה. הלחץ מגיע מ-3 מוקדים עיקריים: החשש לנטישת גוש היורו ולהתפתחות משבר פיננסי, החולשה בפעילות בסין והמומנטום הנחלש בפעילות בארה"ב".

לדברי גוזלן, "הצמיחה ברבעון הראשון של השנה במשק המקומי, בקצב של 3%, הפתיעה במעט כלפי מעלה אך הסיכון להפתעות כלפי מטה בהמשך השנה דווקא עולה. למרות ההפתעה החיובית באופן יחסי, עדיין מדובר בקצבי הצמיחה נמוכים ביותר מאז היציאה מהמיתון האחרון"

"שוק האג"ח יושפע בתקופה הקרובה מהחששות הפיסקאליים המקומיים וזאת לעומת ההרעה בשווקים הפיננסיים וירידה בסביבת האינפלציה התומכים בהפחתת הריבית המקומית. העלייה במרווח של איגרות החוב ל-10 שנים מול ארה"ב לרמות שאיפיינו את המשבר ב-2008 מגבילה את הלחץ לעליית התשואות לטווח הארוך. במבט לטווח הקצר, צפויה תנודתיות מסויימת סביב איגרות החוב הארוכות עד להתבהרות מסויימת בנושא הפיסקאלי. במבט לטווח הבינוני, תמהיל הכוחות צפוי להוביל לירידת תשואות תוך עלייה נוספת בתלילות העקום".

פייסבוק מאכזבת את וול סטריט

בסוף השבוע נסגרו בורסות וול סטריט במגמה שלילית, בדרכן לירידה שבועית שלישית ברציפות - רצף הירידות השבועי הארוך ביותר של 2012. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידות זו הפעם ה-12 ב-13 ימי המסחר האחרונים, ואיבד 0.6%, מדד S&P 500 נסוג ב-0.7% ונסגר בשפל של ארבעה חודשים, והשלים בכך נפילה של 7.4% מתחילת מאי. מדד נאסד"ק איבד 1.2%.

את מרכז תשומת הלב מעבר לים בסוף השבוע ריכזה מניית פייסבוק, שביצעה הנפקה ראשונה לציבור, לפי שווי של 104 מיליארד דולר. חתמי ההנפקה של פייסבוק נאלצו להתערב פעמיים במסחר כדי למנוע ממניית החברה ליפול מתחת למחיר ההנפקה, דיווח "פייננשל טיימס". קבוצת החתמים, שכללה 33 בנקים בהובלת מורגן סטנלי, נכנסה למסחר כשהמניות התקרבו למחיר של 38 דולר - מחיר ההנפקה - ורכשה מניות בשוק כדי למנוע הפסד למשקיעים בהנפקה. בסיום המסחר קיימה הנהלת נאסד"ק פגישה כדי לדון בתלונות של סוחרים לגבי תקלות בזמן המסחר.

המניה עלתה ביותר מ-11% במהלך המסחר, אולם סיימה אותו בעלייה של 0.5%, והנחילה אכזבה רבה למשקיעי החברה. מארק צוקרברג, שפתח את המסחר בצלצול בפעמון הנאסד"ק, גילה שמהנדסי החברה "טיפלו" בכפתור וכשהוא לחץ עליו נשלח פוסט אוטומטי לדף הפייסבוק שלו.

מניות במרכז

אחרי שהצהיר בראיון לערוץ 2 ששודר במהדורת החדשות המרכזית הערב כי ישלם את כל הכסף ולא יעשה תספורות לבעלי האג"ח, נוחי דנקנר היו"ר ובעל השליטה בקבוצת אי.די.בי ממשיך במסע המימושים של נכסי הקבוצה בכדי לפרוע את התחייבויותיה לבעלי האג"ח המסתכמים בעשרות מיליארדי שקלים.

קבוצת אי.די.בי אחזקות שבבעלות נוחי דנקנר, הודיעה הבוקר רשמית על העסקה למכירת אחזקותיה בחברת כלל תעשיות למיליארדר לן בלווטניק. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים ולמימון. מקורבים למשפחת לבנת, שותפתו של נוחי דנקנר ב-אי.די.בי, בירכו על העסקה ומסרו כי נוכח הנסיבות נכון היה לבצעה. משפחת לבנת תתמקד כעת במאמציה להשלמת עסקת משאב וסביר כי נוכח מכירת כלל תעשיות שנוהלה ב-9 שנים אחרונות ע"י צביקה לבנת ואבי פישר ובה, תתמקד עיקר עניינה של המשפחה שתצא עתה מגרעין שליטה באי.די.בי ותתרכז בניהול עסקיה המסורתיים.

ל-TheMarker נודע כי דנקנר סיכם במהלך סוף שבוע האחרון עם לן בלווטניק, איל הון רוסי-אמריקאי, על מכירת השליטה בחברת כלל תעשיות , הנסחרת לפי שווי שוק של כ- 1.8 מיליארד שקל ומוחזקת ע"י אי.די.בי פיתוח בכ-60.5%. העסקה משקפת לכלל תעשיות מחיר של 2.55 מיליארד שקל - פרמיה של כ-40% לעומת מחירה בבורסה אך נמוך בעשרות אחוזים לעומת המחירים שעליהם ניהל משא ומתן על מכירת החברה למשפחת לבנת. לפי הערכות, המכירה לקרן זרה תכלול גם את מכירת משאב, בעלת השליטה במונופול המלט נשר ובחברת תעבורה.

כלל ביטוח פתחה הבוקר את עונת דו"חות הרבעון הראשון לשנת 2012 של ענף הביטוח בישראל. הקבוצה שבשליטת אי.די.בי הציגה צמיחה של 7% בפרמיות שנגבו מפעילויות הביטוח והסתכמו בהיקף של 2.5 מיליארד שקל, זאת לעומת הרבעון המקביל ב-2011. במקביל נרשמה ירידה של 3% בהכנסות מדמי ניהול שגובות חברות הקבוצה על פעילויות ניהול הנכסים, שהסתכמו ב-236 מיליון שקל ברבעון. בשורה התחתונה מסיימת כלל את הרבעון עם רווח כולל של 137 מיליון שקל, לעומת הפסד של 51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת חיפושי הנפט הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי מדווחת הבוקר כי הקרן השווייצית VNG Capital רוכשת 9.3% ממניותיה תמורת 77 מיליון שקל (20 מיליון דולר לפי שער של 3.8 שקלים). העסקה משקפת להכשרה אנרגיה שווי של 825 מיליון שקל או 79 אגורות למניה - הנמוך ב-3.8% ממחיר בו פותחת המניה את הבוקר, וכמעט ללא שינוי מהשווי לפיו הונפקה לראשונה לציבור בדצמבר 2010.

חברת התרופות קמהדע הפסידה 450 אלף דולר ברבעון הראשון של 2012 בהשוואה להפסד של 616 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2011. הכנסותיה של קמהדע, שמייצרת תרופות בעירוי בהזרקה ובשאיפה, צמחו ב-55% ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל ב-2011 והסתכמו ב-19.6 מיליון דולר.

חברת אמות השקעות , זרוע הנדל"ן המניב בישראל של קבוצת אלוני חץ , מדווחת הבוקר על גידול של 7% בהכנסותיה לרבעון הראשון של 2012 ל-127 מיליון שקל. ה-NOI (הכנסה תפעולית נקיה) ברבעון עמד על כ-112 מיליון שקל - גידול של כ-8% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. מניית החברה מגיבה בירידה של 2.5% במסחר.

עדכון ראשון: 10:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully