וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמני קיקה: "אין סיכוי שהחברה תימכר; יש לפטר מיידית 160 עובדים"

יסמין גואטה, עדי דברת-מזריץ

20.5.2012 / 20:16

כך נכתב בדו"ח שהוגש לבית המשפט בידי נאמניה של החברה; עוד נכתב בדו"ח כי הצלת העסק מחייבת הזרמה של לפחות 15 מיליון שקל

"לאור העובדה שלחברת קיקה ישראל בע"מ חובות נטענים של כ-170 מיליון שקל, בשום מקרה אין סיכוי שהחברה כחברה תימכר ולכן מומלץ לעבור מיידית למסלול של פירוק במקום הקפאת הליכים", כך עולה מדו"ח פעילות ובקשה למתן הוראות שהגישו היום לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה נאמניה של קיקה, עו"ד רון בר-ניר ואלון כהן.

לדברי הנאמנים במעט הימים מאז המינוי הם התרשמו כי "היו הרבה הוצאות מיותרות ונהלים כושלים בהפעלת החברה החל מהעסקת כ-250 עובדים לחנות אחת וכלה בהנחות וזיכויים חריגים ללקוחות בגין שירות לקוי, מנגנון הוצאות תפעול מנופח בין היתר בשל תלות מוחלטת בגורמים חיצוניים".

עובדי קיקה מתבצרים מחוץ לחנות, מאי 2012. שלומי גבאי
הצלת העסק מחייבת הזרמה של לפחות 15 מיליון שקל/שלומי גבאי

הנאמנים הדגישו כי "גם ייעול הפעילות מכאן והלאה, לו עמדה להם שהות מספקת ונתונים רבים יותר, לא היתה משנה את התוצאה שלא אפשרי מתווה ההפעלה במתכונת רגילה וכעסק חי לזמן ארוך". לדעתם הצלת העסק מחייבת הזרמה של לפחות 15 מיליון שקל, לצורך כיסוי ההפסד עד להגעה לאיזון ומעלה כמו גם לצרכי הון חוזר לחידוש מלאי והזמנות חדשות.

הנאמנים ציינו כי מומלץ לחברה לעבור להליך של פירוק גם אם עדיין מתנהל משא ומתן עם מספר גורמים. לדבריהם "במקביל למיצוי המשאים ומתנים למכירת הפעילות והנכסים כמקשה אחת, הם מארגנים את החנות והעובדים הנדרשים למכירת חיסול של המלאי".

הנמנים ממליצים "לבצע את המכירה בתקופה של כ-6 שבועות כאשר יתרת המלאי שתיוותר תימכר בדרך של מכירת סטוק במחסן חיצוני ולא בחנות". כמו כן ממליצים הנאמנים "לפטר באופן מיידי כ-160 עובדים ואת יתרת ה-80 העובדים להעסיק במסגרת הפירוק עד לסיום תהליך מכירת המלאי".

הנאמנים הוסיפו כי הם "ישתדלו לטפל גם בנושא הלקוחות ששילמו מקדמה עבור סחורה שלא סופקה להם, ככל שהסחורה נמצאת במחסני החברה ובתנאים שיוסכמו עם אותם לקוחות". וכן כי הם "יבדקו בטרם תתחיל המכירה את זכויות הספקים הטוענים שמוצריהם נמסרו לחנות בהשאלה ו\או לתצוגה".

הפגנת עובדי קיקה. שלומי גבאי
לא יקבלו נכון לעכשיו את שכרם לחודש מאי עד למינוי הנאמן/שלומי גבאי

במקביל, ל-TheMarker נודע כי נאמן קיקה הודיע לעובדים כי לא יקבלו נכון לעכשיו את שכרם לחודש מאי עד למינוי הנאמן - כלומר מ-1-13 במאי. חנות קיקה היתה פתוחה עד ה-9 במאי כולל ומאז החנות לא עובדת, אבל עובדי החברה לא קיבלו מכתבי פיטורים. זאת לאחר שבשבוע שעבר קיבלו את משכורות אפריל. "אין לנו מה לעשות מבחינה משפטית כי אנחנו מונינו רק ב-13 במאי, ואנחנו עושים מאמצים למצוא לזה פתרון. אולי זה ישולם על ידי הביטוח הלאומי", אמר הנאמן בתגובה.

"הרוב הגדול מ-240 עובדי קיקה יושבים בבית ומחכים למכתבי פיטורים בעודם מחפשים עבודה. חלקם מתכוננים למכירת חיסול אבל אני לא אהיה מהעובדים שנקראו לרגל. חזרנו לאותו מצב שאנחנו לא מקבלים תשובות קונקרטיות וכולם זורקים אותנו מאחד לשני", אומרת ויקטוריה שטרק, עובדת החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • קיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully