וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לא לעליהום נגד המגזר העסקי"

גלעד גרוסמן

21.5.2012 / 9:50

שר האוצר יובל שטייניץ נשא דברי פתיחה בכנס עורכי הדין באילת, והזהיר מפני השתלחות מיותרת באנשי המגזר העסקי. "מי שלא יכבד את המגזר העסקי – יחסל את כלכלת ישראל"

בנאום הפתיחה שנשא הבוקר (שני) בכנס עורכי הדין באילת, אמר שר האוצר יובל שטייניץ כי נוצרה אווירה של אנטי-יזמים ואנטי-אנשי עסקים, וזה מגיע לכדי כך שעלולה להיות פגיעה ברמת ההשקעות במשק. "הצמיחה שלנו מבוססת על גידול בהשקעות. מי שלא יכבד את המגזר העסקי – יחסל את כלכלת ישראל", אמר שטייניץ. "אנשי עסקים הם בני אדם ויש להם מורל, ואם הם מסתובבים עם מורל נמוך וחשים נרדפים אז כמו אצל כולם, ההשקעות שלהם בהתאם. אני רוצה להזהיר – ויכוח כן, תיקון עיוותים כן, עליהום צריך לבלום ולהסתייג ממנו בכל פה", הוסיף.

שטייניץ פירט על אודות חוק הריכוזיות עליו עמל משרדו, ואמר כי מדובר בחוק שמשמעותו נשקלה היטב, אך הוא נועז. "החוק יכלול הפרדה בין תאגידים ריאליים לתאגידים פיננסיים. כל בעל הון יצטרך לבחור האם הוא בעל בנקים וחברות פיננסיות, או בעל תעשייה ונכסים ריאליים", אמר שטייניץ. לדבריו, "ההון והאשראי הוא צינור חמצן לתהליכים כלכליים. אנחנו ניצור הפרדה כדי למנוע הטיות בזרימת ההון. זה לא מבטיח לחלוטין שלא תהיינה הטיות, אבל זה מסייע בנושא הזה ומצמצם את הקצאת ההון הבלתי עניינית".

עוד הבהיר שטייניץ כי גובה הפירמידות יוגבל. "אנחנו הולכים להגביל בפירמידות כלכליות לשתיים או שלוש שכבות. תלוי באיזה מקרה. נהייה המדינה הראשונה בעולם שמגבילה זאת בחקיקה. יש לזה יתרונות ויש בזה חסרונות".

לשנות בחינות ההסמכה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין אמר בכנס כי אירועי האלימות שלהם אנחנו עדים לאחרונה, הפוגעים בקורבנות בנפש ובתחושת הביטחון של האזרח בישראל, הם מטרידים מאוד. וינשטיין שב ואמר כי בכוונתו לקדם הצעת חוק, שתאפשר לשוטרים לבצע חיפוש על גופם של אנשים במקומות ציבוריים מסוימים, כתחליף לחיפוש בהסכמה הקיים היום בחוק.

שר המשפטים, יעקב נאמן, אמר בדיון כי למרות שהוא באופן אישי בעד הארכת תקופת ההתמחות לסטודנטים למשפטים, הוא הגיע למסקנה כי כיום הדבר אינו אפשרי, הן לנוכח המצב הכלכלי חברתי בישראל והן לאור מחסור בחונכים. "זה יגרום ליותר נזק מתועלת", אמר.

נאמן הוסיף שצוות בראשות מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקוף, מציע לשנות את מתכונת בחינת ההסמכה ללשכה, ואמר, כפי שאמר בעבר, כי הוא לא היה עובר את הבחינה, וכי מדובר במבחן שאינו מתאים לקבלה ללשכת עורכי הדין. הצוות גם מציע לבטל את הבחינה בעל פה הקיימת היום. נאמן הפתיע, ואמר שהגיע למסקנה כי לא ניתן היום להאריך את תקופת ההתמחות.

יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד דורון ברזילי, הודיע בדיון כי בעקבות פניה של השר סילבן שלום, הלשכה תקים צוות משפטנים, שיעביר בתוך 45 יום טיוטת הצעת חוק לשינוי שיטת הממשל בישראל.

מושב הפתיחה של הכנס השנתי ה-12 של לשכת עורכי הדין נערך באילת, ועוסק באחד מהנושאים המדוברים בשנה האחרונה: הריכוזיות במשק. את המושב הנחתה אילנה דיין. במושב השתתפו: שר האוצר יובל שטייניץ, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, יו"ר אליהו חברה לביטוח בע"מ, שלמה אליהו, עו"ד דליה טל, עו"ד רם כספי, עו"ד אליעד שרגא והעיתונאי סבר פלוצקר. כמו כן נשאו דברי ברכה ראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי, שר המשפטים יעקב נאמן, נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully