וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידת מניות התקשורת באחד העם נבלמה: עלו ב-0.1%

אורן פרוינד

21.5.2012 / 16:53

רוב יום המסחר בבורסה התל אביבית התנהל בעליות שערים אך לקראת הסוף התהפכה המגמה והוא ננעל בירידות. ת"א 25 ירד ב-0.8% ות"א 100 ירד ב-0.4%

לאחר יום רצוף של עליות שערים, התהפכה המגמה בת"א ונסגרה בטריטוריה האדומה. במרכז המסחר עמד מדד התקשורת, שסגר בשבוע האחרון ירידה של 20% כתוצאה מכניסתן של מתחרות נוספות לשוק הסלולר. בתום המסחר נחתם מדד התקשורת בעלייה של 0.1% כאשר בי קומיוניקשיין משכה כלפי מטה עם ירידה של 3.5% ואילו מניית HOT דחפה למעלה עם עלייה של 4.15%

מדד ת"א 25 סיים בירידה של 0.8% ת"א 100 איבד 0.4% לאחר שכבר נסחר בעליות של 1%. מדד ת"א בנקים התחזק ב-0.3% ומדד נדל"ן 15 עלה ב-1.6%. בבילון התממשה ב-5.3% וכלל תעשיות עלתה ב-8%.

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות, הסביר את העליות במניות הבנקים והתקשורת: "מניות הבנקים מתקנות היום מאחר שהמשקיעים מתחילים להבין כי הן נסחרות במחירים אטרקטיבים. כשהתחיל הפן השלילי בשוק המניות, הראשונות מהן נפטרו המשקיעים היו מניות הבנקים, מה שיצר היום פוטנציאל אפסייד של 20%".

לגבי מניות התקשורת ציין אזולאי כי "עדיין מדובר בתעלומה. אף אחד לא יודע מה יהיה יחסי הכוחות בענף התקשורת. לא הייתי קונה את מניות התקשורת למרות שאני לא חושב שהחברות הולכות להיקלע להפסדים קשים. אני חושב שהמחירים כרגע הם סבירים מאוד אולם כל עוד לא יהיה טריגר חיובי כלשהו הן יתקשו לעשות מהלך חיובי".

בשוק הסולידי נרשמו עליות שערים כאשר מדדי התל בונד (20,40,60) עלו ב-0.4%-0.6%. יום לאחר הודעת קבוצת אי.די.בי על מכירת כלל תעשיות למיליארדר לן בלווטניק, העליות באג"ח של הקבוצה נמשכות. איגרות החוב הארוכות של הקבוצה (סדרה ד') עולות ב-5%, אך עדיין נסחרות ב"תשואת זבל" של 33%. תשואה זו מלמדת כי השוק עדיין מעריך שדנקנר עשוי שלא לעמוד בפירעון התשלומים על האג"ח, ואף מצביעה כי המשקיעים חוששים שדנקנר עשוי לבצע "תספורת" לחוב - למרות עסקת הענק.

אזולאי התייחס להתאוששות באג"ח הקונצרני בישראל. "הירידות האחרונות יצרו הזדמנויות בלתי חוזרות באג"ח הקונצרני. המשקיעים זרקו את מה שהיה להם וזה לא עשה להם טוב". כדוגמה להזדמנות השקעה אטרקטיבית בשוק הסולידי הביא אזולאי את אג"ח י"א של מבני תעשייה הנסחרת בתשואה לפדיון של 5.6% עם מח"מ של 1.7. "רמת הסיכון ביחס לתשואה היא סבירה ושווה השקעה" אמר אזולאי.

"300 מיליון שקל (77 מיליון דולר) צפויים לעזוב את ישראל בסוף מאי הנוכחי", כך מציינים כלכלני דויטשה בנק, סוחר המט"ח הגדול ביותר בעולם, בנוגע לעדכון מדדי ה-MSCI בסוף החודש. לטענתם, כתוצאה משינוי במשקלי המניות ומיציאתן של סלקום, פרטנר, ודיסקונט מהמדד, הקרנות הזרות יחויבו לממש אחזקות בשווי של 350 מיליון שקל (91 מיליון דולר). מנגד, מרבית המניות הישראליות יזכו למשקל נמוך יותר במדד מה שיוביל לטענתם לכניסה של 50 מיליון שקל (14 מיליון דולר) אל תוך השוק הישראלי.

בסוף חודש מאי צפויים מדדי ה-MSCI להתעדכן בעולם. בשונה מעדכונים קודמים הפעם צפויים שינויים דרמטיים לגבי המניות הישראליות הנכללות במדד. מתוך 13 מניות ישראליות הנכללות במדד 3 מניות צפויות לצאת: דיסקונט , פרטנר וסלקום. כמו כן, משקלה הכללי של ישראל במדד צפוי לרדת מ-0.27% ל-0.26% כאשר מרבית המניות הישראליות יאבדו ממשקלן.

עוד בגזרת המקרו המקומי, בנק ישראל דורש מהבנקים הישראלים להיערך למצב שבו יידרשו לפעול ללא גרעין שליטה. במכתב שהעבירה לבנקים מנהלת יחידת הערכה מוסדית באגף הפיקוח על הבנקים, איילת מדמוני, במהלך מאי והגיע לידי TheMarker, דורשת מדמוני מהבנקים לבחון את תקנוניהם הפנימיים ולהתאימם לאפשרות שהבנק יתנהל כתאגיד בנקאי בלא גרעין שליטה.

ההוראה של הפיקוח על הבנקים מגיע על רקע כניסתו לתוקף של חוק מראני במארס האחרון. בבנק ישראל מבקשים לוודא שאין סתירות בין תקנוני ההתאגדות של הבנקים ובין החקיקה החדשה, והבנקים נדרשו להעביר דיווח על כך תוך 90 יום.

עננים קודרים מעל שמי אירופה

חוסר הבהירות לגבי עתידו של גוש היורו עדיין מעיב על השווקים. תסריטי הבלהות של עזיבת יוון את גוש היורו וקריסה אפשרית של המערכת הבנקאית בספרד, נידונו בין מנהיגי המדינות בפסגת הג'י-8 בסוף השבוע שנערכה בקמפ דיוויד במרילנד. המנהיגים אמרו כי הם תומכים בהישארותה של יוון בגוש היורו ואמרו כי ינקטו בצעדים נוספים בכדי לתמוך באזור וכן בכלכלה הגלובלית המאוימת על ידי משבר החוב האירופי.

בחזית המקרו צפוי שבוע דליל יחסית, כאשר במוקד יעמדו נתונים בנוגע לשוק הנדל"ן. מכירות הבתים מיד-שנייה והבתים החדשים לחודש אפריל יפורסמו ביום שלישי, וצפויים להצביע על התאוששות לאחר נתונים מאכזבים בחודש מארס. מדד מחירי הבתים, שנפל בחודש שעבר לרמתו הנמוכה ביותר בעשור האחרון, יתפרסם ביום שלישי. בחודש פברואר נפלו מחירי הבתים ב-16 מתוך 20 הערים הגדולות בארה"ב.

מניות במרכז

קרן הריט סלע קפיטל פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. תשואת ה-NOI הממוצעת (במונחים שנתיים) על שווי הנכסים המניבים של החברה עמדה על 8.6%. כל נכסי החברה, בשווי כולל של 688 מיליון שקל, הם נכסים מסחריים. תשואה דומה תאפשר לקרן להיכנס בשנים הקרובות לתחום ההשכרה לטווח ארוך למגורים.

אחרי שמכר את מטוסו הפרטי והעמיד למכירה את היאכטה המפוארת שלו תמורת 35 מיליון דולר, ממשיך בעל השליטה בחברת אמפל , יוסי מימן, לתור אחר מזומנים. ל-TheMarker נודע כי בימים האחרונים ניהל מימן מו"מ עם כמה חברות ישראליות למכירת אחזקותיו בחברת אלטק , מפתחת השבבים מפתח תקוה הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 8 מיליון דולר.

אלווריון הודיעה על פרויקט בשווי מיליוני דולרים עם חברת PLDT (הנסחרת בניו יורק תחת הסימול PHI) - ספקית התקשורת הגדולה ביותר בפיליפינים המספקת את שירותי הטלקומוניקציה הנרחב ביותר במדינה.

מימן דורש 3 מיליון דולר על 24% ממניות אלטק שברשותו - פרמיה של 50% על שווי המניות בנאסד"ק (1.96 מיליון דולר) נכון לסגירת המסחר ביום שישי האחרון. מימן קיים שיחות עם כמה חברות טכנולוגיה ישראליות, אך עדיין לא הגיע להבנות מהותיות עם אחת החברות. "3 מיליון דולר זה מחיר מופקע עבור המניות", אמר אחד המעורבים במו"מ.

שלושה ימים לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים, והתשואות על איגרות החוב של דלק ישראל שבו לטפס. איגרות החוב הארוכות של החברה, שבשליטת יצחק תשובה, איבדו היום 0.5%-1.75% בבורסה, והן נסחרות כעת בתשואה של כ-14%. מדובר בתשואה גבוהה יחסית, המבטאת חשש מסוים בקרב המשקיעים כי החברה עשויה להתקשות בשנים הבאות לעמוד בתשלומי החוב.

האם בעלי האג"ח של יפנאוטו בדרך לראות את הכסף? גד זאבי, בעל השליטה ביבואנית סובארו לישראל, חתם על מזכר הבנות למכירת קרקע בוואדי סאליב תמורת 17 מיליון שקל. הקרקע, ששועבדה בחודש פברואר עבור מחזיקי האג"ח לאחר שיפנאוטו לא יכלה לפרוע את תשלום הקרן, תימכר לחברה פרטית חיפאית בשם מנורה איזו אהרון, המייצרת מערכות רמזורים.

חברת התרופות קמהדע הפסידה 450 אלף דולר ברבעון הראשון של 2012 בהשוואה להפסד של 616 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2011. הכנסותיה של קמהדע, שמייצרת תרופות בעירוי בהזרקה ובשאיפה, צמחו ב-55% ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל ב-2011 והסתכמו ב-19.6 מיליון דולר.

חברת עלבד , יצרנית המגבונים הלחים, טמפונים להיגיינה נשית ובדים לא ארוגים, פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים המסכמים את פעילותה במהלך הרבעון הראשון של 2012. החברה היא בשליטת משק משואות יצחק (59%) לצד משקיעים מוסדים מקומיים רבים (26%). עלבד הציגה עלייה של 13.5% בהכנסותיה לסך 311.5 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. עיקר העלייה נבע מתחום המגבונים הלחים בגרמניה ובארה"ב.

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה היום כי קיורטק, חברה המוחזקת על ידה בשיעור של כ-12%, דיווחה על סיומו של שלב גיוס החולים במסגרת ניסוי Phase II בחולים הסובלים מסרטן עור גרורתי (metastatic melanoma) באמצעות המוצר המוביל של קיורטק CT-011.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully