וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ארלס ברונפמן תרם 10 מיליון ד' - היכל התרבות בת"א ייקרא על שמו

חיים הנדוורקר

22.5.2012 / 11:13

משא ומתן בין ברונפמן והתזמורת הפלהרמונית התקיים במשך החודשים האחרונים ונשמר כל העת בסודיות גמורה

ניו יורק

המיליארדר האמריקאי צ'ארלס ברונפמן החליט לתרום 10 מיליון דולר לשיפוץ היכל התרבות בתל אביב ובכך לאפשר את יציאת העבודות לדרך. משא ומתן בין ברונפמן והתזמורת הפלהרמונית התקיים במשך החודשים האחרונים ונשמר כל העת בסודיות גמורה.

בתמורה, ישונה שמו של היכל התרבות מהיכל התרבות על שם אלפרד מאן להיכל התרבות על שם צ'ארלס ברונפמן. בתוך היכל התרבות המשופץ תוקם פינת הנצחה לזכרו של מאן. בני משפחת מאן הביעו את הסכמתם לשינוי. התרומה תאפשר, בין השאר, את חידושו של מבנה היכל התרבות הקמת חדרי סולנים, בניית ספריית תווים, חנוכת אולם קונצרטים קאמריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברונפמן: "אני חושב שחשוב שאנחנו כאן באמריקה נסייע לקיים בישראל חיים מלאים מכל הבחינות". היכל התרבות בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון ל-TheMarker, אמר ברונפמן: "ההחלטה על התרומה שלי להיכל התרבות נובעת מכך שאני חושב שחשוב שאנחנו כאן באמריקה נסייע לקיים בישראל חיים מלאים מכל הבחינות. וזה כולל חיים תרבותיים. התזמורת הפלהרמונית מבחינתי היא אחד המוסדות הישראלים כמו מכון ויצמן, הטכניון ומוזיאון ישראל שהם ברמה בינלאומית. הארגונים האלה מוציאים שם טוב לישראל".

בסך הכל, הצליחה קרן התזמורת הפלהרמונית לגייס 25 מיליון דולר מתורמים שונים. עיריית תל אביב התחייבה מצידה להקציב לפרוייקט 20 מיליון דולר. עבודות השיפוץ החלו כבר לפני כמה חודשים ויסתיימו בחודש מארס 2013.

ברונפמן הוא אחד מגדולי התורמים למוסדות בארץ. הוא יזם את פרוייקט תגלית ביחד עם מייקל סטיינדהארדט, הוא תרם 10 מיליון דולר לחידוש מוזיאון ישראל וקרן קרב.

בהודעה לעיתונות שפירסמה התזמורת הפלהרמונית, נמסר כי פרט לברונפמן תרמו לפרוייקט שיפוץ היכל התרבות עוזי צוקר ורבקה סקר, קרן משפחת רפפורט, שרה ומיכאל סלע, רושל ודיויד הירש, יוקו צ'סקינה, מרילין זירינג, טדי, ליזיקה ועמי שגיא, משפחת פדרמן, פני וקלאודיו פינקוס, קרן בוטוויניק-וולפנסון, דיאן בלפר, טובה וסמי סגול, משפחת סנדלר, קרול שוסלר, מיכאל ומיכל צלרמאיר, דיויד פרנקלין, ג'ודית וברטון רזניק, שרה וצ'רלס פבריקנט, לורן וג'ון ורוניס, ג'ודית וסטוארט קולטון ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully