וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-OECD מגבה את האוצר: להעלות המע"מ, לא לוותר על העלאת מס הדלק

רם עוזרי

22.5.2012 / 14:06

ה-OECD בסקירה חדשה על המשק הישראלי: הסיכוי לנפילת מחירי הדירות פחת; הצמיחה בשנת 2012 תסתכם ב-3.2%; הסיכונים להסתבכות באירופה גדלו

על רקע הביקורת המתגברת על כוונתו של משרד האוצר להעלות את המע"מ ולא את המסים הישירים, מקבל היום המשרד גיבוי מארגון ה-OECD. בסקירה חדשה על המשק הישראלי שמשחרר הארגון היום, ממליץ ה-OECD לממשלת ישראל להעלות את המיסים העקיפים. בכל הנוגע למס הכנסה, מסתפק הארגון בהמלצה לוותר על הפחתות מס נוספות.

נתניהו ושטייניץ הציגו צעדים לטיפול במחירי הדירות. גדעון צנטנר
לפי ה-OECD, כלכלת ישראל צפויה לצמוח ב-3.2% בשנת 2012 וב-3.6% ב-2013/גדעון צנטנר

ב-OECD מעריכים כי הגירעון בתקציב הממשלה יעמוד ב-2012 על 4.2% תוצר. אחת הדרכים עליהן ממליץ ה-OECD להתמודדות עם הגידול בגירעון הוא העלאה של שיעור המע"מ. כמו כן, מומלץ לשקול ביטול פטורים ממס, כאשר במשרד האוצר הזכירו לאחרונה את הפטור ממע"מ על פירות וירקות.

עוד סבורים בארגון כי על ממשלת ישראל להימנע מהפחתת מס הבלו על הדלק. זאת, לאחר שהממשלה החליטה לוותר על הרווחים שהיא מפיקה מהזינוק במחירי הדלק ואישרה הפחתה זמנית של 10 אגורות לליטר במס על הדלק.

בכל הנוגע למסים הישירים ב-OECD, מסתפקים בהמלצה לוותר על הורדות המסים המתוכננות, אולם לא מוזכרת התייחסות לצעדי מיסוי אחרים שעמדו על הפרק כמו הגדלת מס מעסיקים או מס הייסף על מי שהכנסתו גבוהה ממיליון שקל בשנה.

ב-OECD מעריכים עוד כי ההאטה בקצב הצמיחה של המשק היא זמנית וקשורה למשבר באירופה. מאז הרבעון האחרון של 2010, בו הגיע קצב הצמיחה של המשק לשיא של 7.8%, נרשמו חמישה רבעונים רצופים של ירידה בקצב הצמיחה עד לצמיחה בקצב של 3% ברבעון הראשון של 2012.

בארגון צופים כי התחדשות הצמיחה העולמית תביא איתה שיפור בשיעורי הצמיחה בישראל. על פי ההערכה המעודכנת, כלכלת ישראל צפויה לצמוח ב-3.2% בשנת 2012 וב-3.6% ב-2013.

הצמיחה המתונה, מוסיפים ב-OECD, תמתן את לחצי האינפלציה במשק הישראלי. העליה האחרונה בשיעורי האינפלציה ובציפיות האינפלציה, כתבו בארגון, יכולים לגרום לבנק ישראל להעלות ריבית. עם זאת, התחדשות המשבר באירופה והסיכון ההולך וגדל הנשקף מהחובות הגבוהים של הממשלות והבנקים ביבשת ממתנים את החשש מפני התפרצות אינפלציונית.

שוק הדיור, שעדיין מהווה חלק משמעותי בעליות המחירים של החודשים האחרונים, זוכה להתייחסות מיוחדת במסגרת הדו"ח. בארגון מעריכים כי ההסתברות לצניחה במחירי הדירות ירדה בצורה משמעותית מאז ששככה המחאה החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully