וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים המובילים עלו; מניות התקשורת נפלו ב-2.4%

רם עוזרי

22.5.2012 / 17:13

לקראת סגירת המסחר המדדים זינקו, אך העליות התמתנו בסוף היום. מניית מלאנוקס זינקה ב-8.5% בעקבות עלייה דומה במסחר בנאסד"ק

היום התנודתי בבורסה בת"א נחתם בעליות קלות. לאחר פתיחה חיובית עברו המדדים המובילים בתל אביב להיסחר בירידות שערים בשעות הצהריים. לקראת סגירת המסחר זינקו המדדים, אבל העליות התמתנו בסוף היום. מניית בזק הובילה את מחזורי המסחר עם נפילה של 5.4% וגררה את מניות התקשורת לנפילה של 2.4%. מניית מלאנוקס זינקה ב-8.5% במחזור גבוה לאחר שהוסיפה שיעור דומה במסחר אתמול בנאסד"ק.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.3%. מדד מניות הבנקים נסגר ללא שינוי ומדד נדל”ן 15 לגרף ניתוח טכני נדל"ן 15 הוסיף 0.1% לערכו. מדד מניות הנפט והגז איבד 1% על רקע פתיחת החוזים למכירת גז ממאגר תמר.

יום המסחר התנהל על רקע עליות שערים שנרשמו בבורסות וול סטריט ואסיה. המגמה החיובית בעולם נרשמה לאחר שראש ממשלת סין וין ג'יאבאו אמר כי סין מחויבת לעידוד הצמיחה הכלכלית. בהיעדר חדשות משמעותיות או נתונים כלכליים חדשים מהזירה האירופית, העיניים נשואות לפסגת גוש היורו שתתקיים מחר (ד'), ובה צפויים המנהיגים לדון, בין היתר, בצעדים אפשריים לעידוד הצמיחה ביבשת.

בישראל, נמשכים המאמצים לסגור את הגירעון בתקציב המדינה. במשרד האוצר שוקלים להעלות את המע"מ מ-16% ל-17% כבר בתחילת יולי כדי להוסיף 2 מיליארד שקל להכנסות המדינה השנה על רקע ההערכות לגידול משמעותי בגירעון בתקציב בשל צמיחה נמוכה ב-2012 והמשבר הכלכלי העולמי. מדובר על צעד קל עבור משרד האוצר שלא מחייב חקיקה. זאת בניגוד להצעות להעלאת מסים ישירים כגון מס היסף שהציעה ועדת טרכטנברג, שנדחה בכנסת.

ה-OECD פירסם היום מסמך התומך בהעלאת המע"מ, בביטול פטורים ממס ובהעלאת המס על הדלק. ככל שמדובר על מסים ישירים, בארגון הסתפקו בהמלצה לוותר על הורדות מס ההכנסה שתוכננו. שיעור הצמיחה של המשק הישראלי, מעריכים ב-OECD, יסתכם ב-3.2% ב-2012 ובשנת 2013 יעלה ל-3.6%.

מניות במרכז

מניות הבנקים הישראלים, ובמיוחד אלו של שני הבנקים הגדולים בישראל, ריכזו היום עניין. סוכנות הדירוג פיץ' אשררה אתמול את דירוג האשראי של בנק הפועלים ובנק לאומי ברמה של A-, כאשר אופק הדירוג נשאר יציב. עבור שני הבנקים אישרה סוכנות הדירוג גם את דירוג החוסן הפיננסי ברמה אחת נמוכה יותר של bbb+. הדירוג נסמך במידה רבה על הערכה כי הפועלים ולאומי גדולים מדי מכדי ליפול. בשני המקרים הדירוג נתמך בציפייה כי במקרה הצורך תתמוך ממשלת ישראל בבנקים.

בסוכנות הדירוג מעריכים שיש סבירות גבוהה לתמיכה כזו בשל החשיבות של שני הבנקים המחזיקים יחד כ-60% מהנכסים והפיקדונות של מערכת הבנקאות בישראל. בפיץ' כתבו כי העבר של הרשויות הישראליות מלמד שבנקים שנקלעים לצרות מקבלים תמיכה.

שני הבנקים סובלים בעת הנוכחית מחולשה כאשר יחסי הלימות ההון נמצאים ממש על סף המגבלה הרגולטורית של בנק ישראל. עובדה זו מדאיגה במיוחד על רקע הריכוזיות של תיק ההשקעות של שני הבנקים והשיעורים הצנועים של הרזרבות השמורות להפסדים.

בשוק הסלולר נמשך מעבר הלקוחות מהחברות הגדולות, פרטנר סלקום ופלאפון של בזק, למתחרות החדשות בשוק. "הגיוסים הם הרבה, הרבה, הרבה מעבר למה שצפינו" - אמר אתמול בכיר באחת מחברות הסלולר החדשות מקץ שבוע לתחרות החדשה בשוק. 20 אלף לקוחות הצטרפו למתחרות החדשות כבר בשבוע שעבר, אך מאז המספר גדל.

על רקע זה ולאחר שמניות התקשורת ספגו ירידות חדות, החליט אורי ליכט מבית ההשקעות IBI להעלות את ההמלצה למניית סלקום מ"הפחת" ל"ניטראלי". "אנו מעריכים שהשוק אינו נמצא בשיווי משקל, שלחברות החדשות יהיה קשה מאוד לעמוד במבנה רזה כפי שהן מקוות ושלמרות הלחץ לחברות הגדולות יש עוד כמה כלים בארגז. אין לנו ספק כי הרבעונים הקרובים יהיו קשים מאוד לענף הסלולר. מלחמת המחירים תתחזק, השחיקה בפרמטרים התפעולים תימשך, ההכנסות ייפגעו והרווח הנקי יצנח. "להערכתנו, השוק היום מתמחר את הפגיעה הזאת כמעט במלואה תוך שהוא מתעלם מתסריטים פחות פאסימיים שבתנאי שוק הנוכחיים הם בהחלט ריאליים", הסביר ליכט.

מניות הגז נסחרו על רקע כוונת הממשלה להתערב בחוזי הענק שנחתמו בשנה האחרונה לרכש גז טבעי ממאגר הגז תמר. רשות החשמל הודיעה אתמול כי בכוונתה להורות על פתיחתם של חוזי הגז שנחתמו במשק ועל שינויים בדיעבד. זאת, מחשש כי יביאו להטלת עלויות עודפות על ציבור צרכני החשמל בישראל, וינציחו את המונופול של שותפות תמר בשוק הגז. בייחוד ירכזו עניין יחידות ההשתתפות של השותפות בתמר: ישראמקו , דלק קידוחים , אבנר, רציו ואלון גז.

בנוסף, עונת הדו"חות בתל אביב נמשכת. מנדלסון פירסמה אתמול תוצאות שיא לרבעון הראשון של 2012. המכירות של החברה עלו ברבעון הראשון של 2012 בכ-15% והסתכמו בכ-265 מיליון שקל, הרווח התפעולי זינק בכ-42% והגיע לשיא של כ-25 מיליון שקל והחברה רשמה רווח נקי של קרוב ל-11 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully