וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל מכה את התחזיות: הרווח הנקי עלה ב-3%

ואדים סבידרסקי

23.5.2012 / 9:20

הרווח הנקי של ענקית הדשנים הגיע ברבעון הראשון של 2012 ל-289 מיליון דולר. ההכנסות הסתכמו ב-1.55 מיליארד דולר - עלייה של 1.6%

ענקית הדשנים כיל (כימיקלים לישראל) פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. הכנסות החברה ברבעון עלו ב-1.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2011 והסתכמו ב-1.55 מיליארד דולר, בעיקר בשל עליית מחירי אשלג.

הרווח מפעילות שוטפת עלה ב-3% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-349 מיליון דולר, בעיקר בשל התייקרות חומרי הגלם והאנרגיה. עם זאת, בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 289 מיליון דולר - שיפור של 3% בהשוואה לתקופה המקבילה.

חברת הדשנים הישראלית היכתה את תחזיות האנליסטים כמעט בכל הפרמטרים. ציפיות האנליסטים, על פי התחזית אותה סיפקה סוכנות בלומברג, היו למכירות של 1.53 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה. כמו כן, ציפו האנליסטים לרווח תפעולי של 350 מיליון דולר ברבעון ואילו בשורה התחתונה לרווח נקי מתואם של 270 מיליון דולר.

כיל הציגה סל מוצרים מגוון שאינו מתבסס אך ורק על דשנים ולכן הפגינה עמידות יחסית בתקופות שפל. עם זאת, מקורו של חלק הארי של רווחיה היה ונותר הפעילות בשוק הדשנים המיועדים לחקלאות. החברה פועלת בכמה מישורים: הראשון, כיל דשנים מרכזת את תחום הפעילות העיקרי של החברה שהוא הפקת דשנים מבוססי אשלג, זרחן (פוספט) וחנקן מים המלח ומכירתם כדשן לכל העולם ובעיקר לברזיל, הודו וסין.

המגזר השני הוא כיל מוצרים תעשייתיים, הכולל את תחום הברום (המשמש כמעכב בעירה בתחום האלקטרוניקה כמו מעגלים מודפסים) ומלחי כלור המשמשים בתעשיית הטקסטיל והקוסמטיקה ובו פועלת כיל גם באמצעות חברת סופרסטה שנרכשה באוגוסט 2007.

מוצרים תעשייתיים נוספים הם מתיל ברומיד המשמש לחיטוי הקרקע. המגזר השלישי הוא מוצרי התכלית המבוססים על מלחי זרחן, המשמשים בתעשיית המזון, חומרי הניקוי, האלקטרוניקה והכימיה. שימושים נוספים הם מעכבי בעירה ביערות ובשטחים פתוחים. בינואר 2008 רכשה כיל מוצרי תכלית פעילות עסקית בתחום הטיפול במים מקבוצת הנקל הגרמנית תמורת כ-89 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully