וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יוון לשעבר: "חייבים להמשיך בצנע"

23.5.2012 / 9:39

בראיון ראשון מאז עזב את תפקידו אמר לוקאס פפדמוס כי ליוון אין ברירה אלא להמשיך במדיניות הצנע וכי לעזיבת המדינה את גוש היורו יהיו השלכות כלכליות "קטסטרופליות"

לוקאס פפדמוס, ראש הממשלה לשעבר של יוון אמר אתמול (ג') כי ליוונים אין ברירה אלא להמשיך עם צעדי הצנע או להתמודד עם יציאה מגוש היורו שתהרוס את הכלכלה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

בראיון ראשון מאז עזב את תפקידו בשבוע שעבר לאחר הבחירות, אמר פפדמוס ל"וול סטריט ג'ורנל" כי לעזיבת גוש היורו יהיו השלכות כלכליות "קטסטרופליות" עבור יוון וכן עבור יתר המדינות בגוש. "למרות שאין זה סביר שהתרחיש יתממש והוא אינו רצוי עבור יוון או יתר המדינות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש הכנות למקרה שיוון אכן תצא מהגוש", הדגיש פפדמוס.

פפדמוס, שהיה גם סגן נשיא הבנק המרכזי של אירופה, המשיך לייעץ לממשלה הזמנית הנוכחית שתנהל את המדינה עד לבחירות החוזרות ב-17 ביוני. מיד לאחר הבחירות הממשלה החדשה תידרש לבצע קיצוצים נוספים על מנת לעמוד בתנאי הסיוע של האיחוד האירופי.

פפדמוס ציין כי הוא מודאג שיוונים רבים לא מבינים את חומרת המצב במדינה. "המנהיגים האירופים העבירו מסר ברור המורכב משני חלקים: יוון צריכה להשאר בגוש היורו והיא צריכה לעמוד בהתחייבויותיה. ולכן, הסיכון שיוון תעזוב את גוש היורו הוא ממשי והוא תלוי בתמיכה של תושבי יוון בתוכנית הכלכלית", הוסיף פפדמוס בראיון ל"ג'ורנל".

"אני מאמין כי אם יוון תגיע לחדלות פירעון ותעזוב את גוש היורו, ההשלכות עבור הגוש - מבחינת המערכת הפיננסית והכלכלה הריאלית - יהיו עצומות וכך גם העלויות של המהלך. בנוסף, המהלך ישפיע גם על מדינות שאינן בגוש היורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully