וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לקיצוץ בתקציב - להעלות הגירעון ב-1%"

איתן אבריאל, סמי פרץ

23.5.2012 / 11:16

בכנס ישראל 2021 של דה-מארקר הביעה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' את התנגדותה לקיצוןץ הצפוי בתקציב המדינה. "קיצוץ זה קיצוץ בחינוך ובבריאות"

"זאת ממשלה שבאופן שיטתי לא אוהבת לקחת מסים ממי שיש לו הרבה כסף. קל לה לקחת את זה מכיסיו של מעמד הביניים" - כך אמרה הבוקר יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' בראיון ל-TheMarker בכנס ישראל 2021.

יחימוביץ' שב וטענה כי יש להגדיל את הגירעון: "נגיד שנעלה ב-1% את הגירעון, המשמעות היא שאם אתה משקיע בתשתיות - אתה גם מעלה צמיחה. לקיצוץ בתקציב יש משמעות אחת. כשאומרים לאנשים קיצוץ לתקציב הממשלה, הם מדמיינים קיצוץ שמן, שבו האיש השמן המדומה מחזיק על כתפיו את האיש הרזה, מה זה האיש השמן? זה מורים. קיצוץ זה קיצוץ בחינוך ובבריאות. זה קיצוץ בפשע שמשתולל. משמעות הקיצוץ הוא שהורים צריכים לשלם מכיסם לחינוך ילדים. קיצוץ מזיק למדינה.

"מסים זה דבר מדהים, מפותח מאין כמותו, שבה לוקחים כסף מאזרחי מדינה, ומהכסף הזה סוללים כבישים, בונים מערכת חינוך. השיטה לכשעצמה היא שיטה מצוינת אבל יש מס חכם ולא צודק, מס לא צודק זה מסים עקיפים ואז כולם משלם על המיסוי. מס חכם הוא מס הכנסה שלא מוטל על מחצית מהשכירים ואין סיבה להטיל עליהם מס.

"מה עושה הממשלה הזו? העשור הזה הוא העשור הכלכלי של בנימין נתניהו. ממשלת קדימה שקמה אחרי נתניהו אימצה לחיקה באופן חם ביותר את מדיניות נתניהו באותו עשור. הכנסות המדינה ממסים עקיפים גדולות יותר ממסים ישירים. המשמעות היא שמס עקיף מוטל גם על עניים מאוד ולכן יש עיוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully