וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: קיקה תפורק - 160 עובדים יפוטרו

יסמין גואטה

23.5.2012 / 11:50

עו"ד רוני בר ניר והכלכלן אלון כהן מונו על ידי בית המשפט המחוזי בפתח תקווה למפרקים הזמניים של חברת קיקה. יתרת המלאי של החנות תימכר במהלך ששת השבועות הקרובים

השופט אילן שילה מבית המשפט המחוזי בפתח תקווה קיבל אמש את בקשת נאמני קיקה והורה על פירוק החברה ומינוי עו"ד רוני בר ניר והכלכלן אלון כהן למפרקים זמניים. "נראה שאין דרך אחרת אלא לקבל את בקשת הנאמנים, ולהורות על הפסקת הליך הקפאת ההליכים באופן שההליך יימשך במסגרת תיק הפירוק. אין צורך לומר שהקפאת ההליכים תימשך במסגרת הפירוק". פסק השופט.

בתחילת השבוע הגישו נאמני החברה, עו"ד רון בר ניר והכלכלן אלון כהן דו"ח פעילות לבית המשפט, בדו"ח ציינו הנאמנים כי "לאור העובדה שלחברת קיקה ישראל בע"מ חובות נטענים של כ-170 מיליון שקל, בשום מקרה אין סיכוי שהחברה כחברה תימכר ולכן מומלץ לעבור מיידית למסלול של פירוק במקום הקפאת הליכים".

במסגרת הדו"ח המליצו הנאמנים "לבצע את המכירה בתקופה של כ-6 שבועות כאשר יתרת המלאי שתיוותר תימכר בדרך של מכירת סטוק במחסן חיצוני ולא בחנות". כמו כן, המליצו הנאמנים "לפטר באופן מיידי כ-160 עובדים ואת יתרת ה-80 העובדים להעסיק במסגרת הפירוק עד לסיום תהליך מכירת המלאי".

במקביל להגשת בקשת הפירוק על ידי הנאמנים הודיעו כ-70 עובדים כי הם מסכימים לבקשת הפירוק אך מתנגדים למינויו של הנאמן, עו"ד רון בר ניר, כמפרק זמני של החברה. בתגובה שהגישו לבית המשפט ציינו העובדים כי "לא יעלה על הדעת כי עו"ד בר ניר, אשר הגיש את הבקשה להקפאת הליכים בשם החברה ומטעם החברה כבא כוחה ואף ייצג ומייצג חלק מבעלי המניות, ימונה כמפרק זמני לחברה".

השופט שילה לא קיבל את טענת העובדים ומינה היום את עו"ד רוני בר ניר והכלכלן אלון כהן למפרקים זמניים של החברה "אני מורה כי הנאמנים יהיו למפרקים זמניים של החברה. הבאתי בחשבון טענות של נושים נגד זהותו של הנאמן, עו"ד בר-ניר, אך אני מקבל בעניין זה את עמדת כונס הנכסים הרשמי שעל פיה בשלב זה אין מקום להחליף את בעלי התפקיד והדברים ישקלו באסיפת נושים". עוד קבע השופט "ניתנות למפרקים הזמניים הוראות להפעיל את החנות לתקופה קצובה של כחמישה שבועות לשם מכירה מואצת של המלאי הקיים, לפטר חלק מהעובדים כנדרש ולשחרר מלאי מהמחסנים".

  • עוד באותו נושא:
  • קיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully