וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 7.5% בהכנסות אקסלנס ברבעון הראשון

נועם בר

23.5.2012 / 15:37

הכנסות בית ההשקעות אקסלנס ברבעון הראשון של השנה ירדו ל-149 מיליון שקל והרווח ירד ב-10% ל-27 מיליון שקל. אתמול הודיע המנכ"ל דוד ברוך על התפטרותו

יום לאחר התפטרות המנכ"ל, מדווח בית ההשקעות אקסלנס על ירידה של 7.5% בהכנסות ברבעון הראשון ל-149 מיליון שקל וירידה של 10% ברווח שהסתכם ב-27 מיליון שקל. אתמול הודיע המנכ"ל דוד ברוך על רצונו לסיים את התפקיד בחברה ובמקומו מונה יו"ר הדירקטוריון עוזי דנינו.

אקסלנס נפגע משחיקה מתמשכת בממוצע דמי הניהול שהוא גובה מעמיתי קופות הגמל שבניהולו והרווח מקופות הגמל ירד ב-14% ל-12 מיליון שקל. בשנתיים האחרונות נשחק שיעור דמי הניהול שגובה אקסלנס בפעילות הגמל בכ-12% לממוצע של 1.2%, לעומת ממוצע של 1.36% ב-2009. העתיד נראה אפילו עגום יותר. ב-2013 תיושם בהדרגה רפורמה בדמי הניהול בחיסכון הפנסיוני שאושרה לאחרונה בכנסת. על פי התוכנית דמי הניהול המקסימליים המותרים ירדו משיעור של 2% ל-1.05% - כלומר אקסלנס לא יוכל להמשיך לגבות את היקפי דמי הניהול שהוא גובה היום ושיעורם הממוצע צפוי להישחק עוד ב-13%- 20%.

עוד נפגע אקסלנס מהאווירה העכורה בשווקים, שהבריחה את הציבור מקרנות הנאמנות המסורתיות הנחשבות לרווחיות אל הקרנות הכספיות, המאופיינות בדמי ניהול נמוכים עד הפסדיים. ההכנסות מפעילות ניהול קרנות הנאמנות והתיקים ירדו ב-15% ל-41 מיליון שקל. ב-2011 איבדו קרנות הנאמנות המסורתיות של אקסלנס סכום עתק של 2.2 מיליארד שקל. אמנם עם ההתאוששות בבורסה ברבעון הראשון, הן חזרו לגייס וגייסו במהלך הרבעון הראשון סכום של 401 מיליון שקל, אך מדובר בסכום קטן והפגיעה מ-2011 עדיין מורגשת מאוד.

גם ההכנסות מפעילות הברוקראז' והחיתום נפגעו. פעילות הברוקראז' של אקסלנס כמו של בתי השקעות אחרים, סובלת מירידת מחזורי המסחר בבורסה ומתחרות גדולה מצד הבנקים הגורמת לשחיקת עמלות הקניה והמכירה. ההכנסות כאן ירדו ב-7% והתסכמו ב-13 מיליון שקל ברבעון. ההכנסות מפעילות החיתום צנחו ב-75% למיליון שקל בלבד.

הפעילות היחידה בה רווה אקסלנס טיפת נחת היא תעודות הסל, שם הוא הציג גידול של כ-13% בהכנסות להיקף של 36 מיליון שקל ועלייה של כ-17% ברווח ל-21 מיליון שקל. תעודות הסל של אקסלנס הצליחו בשנה האחרונה לגייס מיליארדי שקלים, פי כמה וכמה מהמתחרים. נכון להיום אקסלנס מחזיק בחברת תעודות הסל הגדולה בשוק, מעמד שעשוי להשתנות בקרוב עם המיזוג בין בתי ההשקעות דש-איפקס ומיטב. אם יאושר מיזוג גם בין חברות תעודות הסל של שני בתי ההשקעות הללו, הן יחזיקו יחד בנתח שוק של כ-45% מהענף ואקסלנס ירד למקום השני בענף.

למרות רווחים עקביים, אקסלנס לא חילק דיבידנדים במהלך שלוש השנים האחרונות ויתרת הרווחים שלו עומדת נכון לסוף הרבעון על 768 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully