וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים

ואדים סבידארסקי

23.5.2012 / 16:48

מדדי התקשורת נסחרו במגמה שלילית וגררו את המסחר בבורסה התל אביבית לירידות. מדד ת"א 25 ירד ב-1.9% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-1.5% - הרמה הנמוכה זה חצי שנה

המסחר באחד העם נחתם היום במגמה שלילית תחת הספקולציות אם יוון אכן תנטוש את גוש יורו. הירידות התחזקו בהתאם למגמה בבורסות אירופה בשעה האחרונה. עונת הדיווחים הכספיים של החברות נמשכת. ת"א 25 ירד ב-1.9% ת"א 100 איבד 1.5% וצלל לרמה הנמוכה זה 6 חודשים. מדד מניות הבנקים השיל 3.5%. מדד מניות הנדל"ן יורד ב-1%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל.

מניות התקשורת המשיכו לרכז עניין על רקע רפורמות בענף שמטרתן להגביר תחרות. בזק ריכזה מחזור מסחר גבוה בבורסת ת"א ואיבדה כ-5%. מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר אתמול: "השלב הבא הוא טיפול בנושא השוק הקווי והתשתית וחסר התחרות שקיים בשוק זה, המעכב את התפתחות התשתיות ומהירות הגלישה. בתשעת החודשים הקרובים נקבע מדיניות שתעודד השקעה בתשתיות. הכנסת תחרות בשוק התשתית תביא לשיפור מהירות הגלישה והנהנים העיקריים יהיו דווקא משקי הבית והעסקים הקטנים והבינוניים".

היום תתקיים פגישת מנהיגי גוש היורו, והמשקיעים מקווים לשמוע בשורות אודות צעדים לעידוד הצמיחה ביבשת. לוקאס פפדמוס, ראש הממשלה לשעבר של יוון, אמר אמש כי ליוונים אין ברירה אלא להמשיך עם צעדי הצנע או להתמודד עם יציאה מגוש היורו שתהרוס את הכלכלה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

הכנסות פרטנר ירדו ב-11%

ענקית הדשנים כיל (כימיקלים לישראל) פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. הכנסות החברה ברבעון עלו ב-1.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2011 והסתכמו ב-1.55 מיליארד דולר, בעיקר בשל עליית מחירי אשלג. הרווח מפעילות שוטפת עלה ב-3% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-349 מיליון דולר, בעיקר בשל התייקרות חומרי הגלם והאנרגיה. עם זאת, בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 289 מיליון דולר - שיפור של 3% בהשוואה לתקופה המקבילה.

על רקע התחרות בשוק הסלולר ועוד טרם כניסת החברות החדשות לפעולה, פירסמה פרטנר הבוקר את תוצאות הרבעון הראשון של 2012. החברה הציגה שחיקה של 11% בהכנסות ל- 1.5 מיליארד שקל. ההכנסות החברה משירותים בלבד, ללא מכירת מכשירים, ירדו ב-2% ל-1.2 מיליארד שקל והרווח הנקי של החברה ירד ב-43% ל-146 מיליון שקל. פרטנר הודיעה על EBITDA של 438 מיליון שקל, ירידה של 25%. כעת, מהווה ה-EBITDA רק 28% מכלל הכנסותיה. המניה יורדת כעת ב-4% במסחר.

חברת הכבלים HOT דיווחה על עלייה בהכנסות רבעוניות בכל הענפים. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.027 מיליארד שקל - גידול של כ-25% לעומת אשתקד. העלייה התבצעה בכל תחומי הפעילות של החברה (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון), וכן כתוצאה מאיחוד הפעילות של מירס ברבעון זה. אומנם הרווח התפעולי ירד ב-4% ל-146 מיליון שקל והרווח הנקי ירד ב-26% ל-59 מיליון שקל.

גזית גלוב דיווחה הבוקר על גידול בכלל הפרמטרים התפעוליים ברבעון הראשון של 2012. ה- N.O.I (הכנסות החברה מנכסיה המניבים מכל סוג) ברבעון גדל בכ-13% והסתכם ב-935 מיליון שקל לעומת ב-828 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מהשכרה גדלו ב-11% והסתכמו בכ-1.41 מיליארד שקל לעומת 1.268 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת נייר חדרה , שבשליטת (59%), תפטר 120 עובדים שהם 3.8% מכח האדם שלה. נייר חדרה צופה שהפיטורים יקטינו את הוצאותיה ב-20 מיליון שקל לשנה. החברה אינה צפויה לבצע הפרשה כלשהיא בדו"חות הכספיים כנגד הפיטורים.

רשות ההגבלים העסקים מיישרת קו עם משרד האוצר ועם רשות החשמל בנוגע לטיפול במונופול הגז של שותפות מאגר הגז תמר. הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, שיגר אמש לשותפות, המורכבת מנובל אנרג'י, ישראמקו, אבנר, דלק קידוחים ואלון חיפושי גז וללקוחות המאגר מקרב יצרני החשמל הפרטי הודעה שלפיה בכוונתו להורות על פתיחת חוזי הגז שנחתמו עימם. זאת, כחודש לאחר שהקפיא את החוזים מחשש כי הם מגלמים הסדרים כובלים.

סאני הודיעה אמש כי בעקבות הירידה בשווי מניות פרטנר קיימת חריגה מאמת המידה הפיננסית עליה התחייבה בהסכם האשראי עם הבנקים. לפיכך, בנק מזרחי טפחות רשאי כעת להעמיד לפירעון מיידי הלוואה בשווי 55 מיליון שקל שהעניק לחברה ולממש את מניות פרטנר המשועבדות לטובתו (1.4% מההון המונפק של פרטנר). לחברה עומדת הזכות לתקן את החריגה מאמות המידה הפיננסיות בתוך 30 ימי עסקים.

מחזיקי המניות של טמבור , יצרנית ומשווקת צבעים וחומרי בניין, נענו להצעת הרכש מצד החברה האם, גרנית שבשליטת דוד עזריאלי (60%), ומוכרים את מניותיהם במחיר של 6 שקלים ליחידה - גבוה ב-1.2% ממחיר המניה בסגירת המסחר אמש. עד כה, החזיקה גרנית בכ-84% מהון מניותיה של טמבור, וכעת הגדילה את חלקה ל-97.5%. לאחר השלמת המהלך, תחדל טמבור מלהיסחר בבורסת ת"א. עלות המהלך עבור גרנית מסתכמת בכ-61 מיליון שקל.

זרוע המשכנתאות של בנק דיסקונט מדווח היום על עלייה של 63% ברווח הנקי במהלך הרבעון הראשון 2012, לעומת התקופה המקבילה, ל-14.5 מיליון שקל. לשיפור ברווח תרמה עליה של 6.5% בהכנסות מגביית ריבית ל-35.9 מיליון שקל ועליה של 4 מיליון שקל בהכנסות שינן מריבית. התשואה על הון עצמי עלתה ל-6.9% בהשוואה ל-3.3% ברבעון אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully