וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בהסתדרות: עיני מוביל בספירה החלקית

חיים ביאור

23.5.2012 / 20:10

רשימתו של עופר עיני זכתה ל-62% מ-50 אלף הקולות שנספרו - רבע מהמצביעים בסך הכל. הקלפיות שנספרו ממוקמות באזורי מגורים ולא במקומות העבודה

מספירת 50 אלף קולות מתוך 200 אלף שהצביעו בבחירות להסתדרות שהתקיימו אתמול (שלישי) עולה שיו"ר ההסתדרות המכהן, עופר עיני ורשימת עוגנים שבראשותו קיבלו בקלפיות אלה 62% מהקולות, בעוד שהמתמודד השני, ח"כ איתן כבל (העבודה) ורשימתו, הבית החברתי קיבלו 38% מהקולות. שיעור ההצבעה בבחירות אלה היה 39.5% והוא נחשב לגבוה למערכות בחירות לארגון העובדים.

הקלפיות שספירתן הסתיימה היום ממוקמות כולן באיזורי מגורים ולא במקומות העבודה. ספירת הקלפיות שהוצבו במקומות העבודה החלה רק היום אחה"צ והיא תימשך גם מחר. התוצאות שיתקבלו מהקלפיות שבמקומות העבודה עשויות לשנות את תוצאת הבחירות הסופית לטובת עיני ולרעת כבל. לפי הערכות, עיני יעבור את רף ה-70% ואף מעבר לכך מכיוון שבמקומות העבודה קיימת יכולת מצד הוועדים להשפיע על דפוסי ההצבעה של העובדים.

כמעט כל הוועדים במשק תומכים בעיני לפחות כלפי חוץ, והוא אף שילב אותם ברשימתו בבחירות אלה. גם בבחירות לתנועת הנשים נעמ"ת השייכת להסתדרות, מסתמן ניצחון לרשימת עוגנים שבראשה עומדת גליה וולך, על פני רשימת הבית החברתי המריצה את תמר זנדברג.

העובדה שוועדת הבחירות של ההסתדרות לא פירסמה היום את תוצאות הבחירות המלאות עוררה תרעומת במחנה כבל. "איך ייתכן שקולות המצביעים לכנסת נספרים בתוך יממה, וספירת הקולות של 200 אלף שהצביעו להסתדרות אורכת זמן ממושך יותר", תהו אנשי מטה כבל. אחד ממקורביו אף טען כי קיים חשד שהעיכוב בספירה ובפרסום של התוצאות "נובע מניסיונות של גורמים כלשהם לגנוב את הבחירות". לדבריו, מטה כבל ישקול פנייה לבית המשפט בעניין זה. מקורב אחר העריך כי מחנה עיני העדיף שפרסום תוצאות הבחירות ייעשה רק אחרי גמר ספירת הקלפיות במקומות העבודה - שם שיעור ההצבעה לטובת עיני גדול יותר.

בתגובה אמר היועץ המשפטי של ההסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, החבר בוועדת הבחירות המרכזית, שחל עיכוב בספירת הקולות מסיבות טכניות. "קשה להעלות על הדעת שנעשו זיופים במערכת הבחירות להסתדרות, שהרי מל"מ והמחשב אינם בשליטת ועדת הבחירות או אחד המחנות המתמודדים בבחירות".

בהסתדרות אמרו היום כי כל אחוז שכבל יקבל מעבר ל-30% בבחירות אלה ייחשב כהישג מבחינתו, והוא יוכל להשפיע על התנהלות ההסתדרות גם אם עיני לא ירצה לצרפו לקואליציה בהסתדרות והוא יצטרך להסתפק בישיבה באופוזיציה. עם זאת בהסתדרות מעריכים כי כבל לא יהיה מעוניין להישאר זמן רב כאיש אופוזיציה בארגון ובמוקדם או במאוחר הוא יחליט לפרוש מפעילותו שם.

בהסתדרות גם מצביעים על כך שח"כ עמיר פרץ (העבודה), שבינו לבין עיני קיים קרע, הוא משתתף סמוי ברשימתו של איתן כבל. גיסו של פרץ, סמי שושן הוצב במקום השני ברשימתו של כבל בבחירות להסתדרות. עם שוך סערת הבחירות, עיני יבקש לקדם שלושה מהלכים: השלמת ההסכמים עם משרד האוצר ועם המעסיקים הפרטיים הנוגעים לעובדי הקבלן במשק; היערכות ההסתדרות נגד הגזירות הצפויות במסגרת גיבוש התקציב ל-2013 ומאבק למען הגדלת חלקן של האג"ח המיועדות (הממשלתיות) בהשקעות של קרנות הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully