וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי יפצה לקוחות ששילמו יותר מדי על מניית פייסבוק

סוכנויות הידיעות

23.5.2012 / 23:08

תקלות בבורסות נאסד"ק גרמו לעיכוב בתחילת המסחר במניות החברה, ולקוחות שירות הברוקראז' של הבנק, וכן של ברוקרים אחרים, נותרו עם פקודות שלא בוצעו כהלכה

בנק מורגן סטנלי פתח בבדיקה של כל אחת מפקודות הקנייה של מניות פייסבוק שהועברו על ידי לקוחות שירות הברוקראז' שלו. הוא יבצע תיקונים רטרואקטיבים של המחירים ששילמו לקוחות במקרים בהם מחיר המניה היה גבוה מדי. כך לדברי גורמים המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס.

במכתב שנשלח היום לכ-17 אלף יועצים פיננסים של מיזם הברוקראז' מורגן סטנלי סמית ברני, כתב הבנק כי "על מנת להבטיח את הביצוע הטוב ביותר, אנו מעריכים כי יהיו מספר שינויים במחירים. השינויים הגדולים ביותר יבוצעו בימים הקרובים, והשאר יושלמו במהירות וביסודיות האפשרית".

פקודות המסחר בהן מדובר, הועברו ביום שישי עם פתיחת יום המסחר הראשון של מניית פייסבוק בוול סטריט. עם זאת, תקלות מסחר בבורסת נאסד"ק גרמו לעיכוב של 30 דקות בתחילת המסחר במניות החברה. לקוחות מורגן סטנלי וברוקרים אחרים נותרו עם פקודות שלא בוצעו כהלכה.

בורסת נאסד"ק העריכה כי תידרש להקצות לפחות 13 מיליון דולר כדי לפתור מחלוקות הנוגעות לפקודות מסחר שלא בוצעו כנדרש, וקשורות להנפקה הראשונה לציבור של פייסבוק, כך לפי גורמים המקורבים למצב לסוכנות הידיעות דאו ג'ונס.
בה בעת, מורגן סטנלי נאלץ להתמודד גם עם תביעות שהגישו משקיעים וכן בדיקה של רשות ני"ע בארה"ב של האירועים סביב הנפקת פייסבוק.

משקיעים בפייסבוק הגישו היום תביעה נגד חברת הרשתות החברתיות, ונגד בנקי השקעות ששימשו כחתמי הנפקת פייסבוק. זאת, בטענה כי פייסבוק והחתמים הסתירו מהמשקיעים הרעה בתחזיות הצמיחה של הרשת החברתית לקראת ההנפקה הראשונה לציבור (IPO), בהיקף של 16 מיליארד דולר בשבוע שעבר.

בתביעה, הכוללת גם את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ברשימת הנתבעים, נאמר כי פייסבוק ובנקי ההשקעות הסתירו במהלך הרוד שואו לקראת ההנפקה את העובדה שחלה הורדה חמורה ומשמעותית בתחזית צמיחת הכנסותיה, כתוצאה מהתרחבות השימוש בפייסבוק ובאפליקציה שלו באמצעות סמארטפונים.

התביעה הוגשה היום בבית משפט מחוזי במנהטן, ובאה יום אחד לאחר שתביעה דומה הוגשה על ידי משקיעים אחרים בבית משפט בקליפורניה. בתביעה שהוגשה בניו יורק, טוענים בעלי מניות כי אנליסטים של כמה מבנקי ההשקעות ששימשו כחתמי ההנפקה והורידו את תחזיותיהם לפייסבוק במהלך התהליך, אך רק משקיעים מועדפים - ולא כלל הציבור - עודכנו לגבי השינויים בתחזיות. "השווי של מניית פייסבוק רגילה נשחק עקב שינויים אלו, ובעלי מניות רגילות ספגו הפסדים מכך", נאמר בתביעה.

מניית פייסבוק נפלה ב-18.4% בשלושה ימי המסחר הראשונים בוול סטריט, תוך קיצוץ שווי המניות שהנפיקה בכמעט 3 מיליארד דולר.

רשות ני"ע בארה"ב (SEC), הודיעה אמש כי בכוונתה לבדוק את האירועים סביב הנפקת הרשת החברתית, בעקבות דיווחים כי חתמי ההנפקה, ובראשם מורגן סטנלי, התערבו במסחר ביום הראשון בו נסחרו מניות פייסבוק בוול סטריט, כדי למנוע ממחיר המניה לרדת מתחת למחיר ההנפקה כבר ביום המסחר הראשון.

"‬אני סבורה כי יש היבטים שעלינו לבחון בהקשר של ההנפקה", אמרה יו"ר רשות ני"ע, מארי שפירו, בתגובה לדיווחים השונים על ההתנהלות מאחורי הקלעים במהלך הנפקת החברה ביום שישי.

מקורבים להנפקה אמרו לסוכנות הידיעות בלומברג כי מורגן סטנלי היה זה שהחליט, בשיתוף עם פייסבוק, להעלות את תמחור המניה ימים ספורים לפני ההנפקה, ולהגדיל את היצע המניות. עם זאת, החברה והבנק התעלמו מעמדתם של חתמים אחרים, שהתנגדו למהלכים אלה.

בה בעת, אנליסטים של בית ההשקעות נידהם החלו היום לכסות את מניית פייסבוק עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 40 דולר - מחיר גבוה ב-29% ממחיר הסגירה של מניית פייסבוק אתמול בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully