וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד S&P 500 עלה יום שלישי ברציפות

נמרוד הלפרן, ואדים סבירובסקי

23.5.2012 / 23:22

מדד נאסד"ק הוסיף 0.4%. מדד המכירות של בתים חדשים בארה"ב גדלו באפריל בשיעור חד מהצפוי, ומחירי הבתים עלו בראשונה מאז 2007

בורסות וול סטריט, אשר רשמו ירידות חדות במהלך יום המסחר עקב חששות משבר החוב באירופה, נסגרו לבסוף במגמה מעורבת ומדד S&P 500 עלה יום שלישי ברציפות, על רקע נתוני חיוביים שפורסמו היום בשוק הדיור בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1% לאחר שבמהלך המסחר כבר נפל בכמעט 200 נקודות; מדד S&P 500 טיפס ב-0.2% - סגירה חיובית שלישית ברציפות; מדד נאסד"ק הוסיף 0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.07% לרמה של 1.72%.

חששות יוון וגוש היורו

ראש ממשלת יוון לשעבר, לוקאס פפדמוס, העריך אמש כי למרות הסבירות הנמוכה לכך שיוון תעזוב את גוש היורו, עדיין קיים סיכוי שהדבר יתרחש. "למרות שאין זה סביר שהתרחיש יתממש והוא אינו רצוי עבור יוון או יתר המדינות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש הכנות למקרה שיוון אכן תצא מהגוש", אמר פפדמוס בראיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" - ראיון ראשון שלו מאז עזב את תפקידו כראש הממשלה בשבוע שעבר.

מנהיגי 27 מדינות האיחוד האירופי צפויים להיוועד היום בבריסל כדי לדון בדרכים חדשות להפיח חיים בגוש היורו ולמנוע את עזיבתה של יוון. ההסלמה בחששות משבר החוב ביבשת גררה מתחילת החודש נפילות בשוקי המניות הגלובליים שמחקו כארבעה טריליון דולר משווי שוקי המניות בעולם.

אופטימיות בשוק הדיור בארה"ב

המכירות של בתים חדשים בארה"ב גדלו באפריל בשיעור חד מהצפוי, ומחירי הבתים עלו ברבעון הראשון בראשונה מאז שנת 2007, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב, ואשר חיזקו את ההערכות כי התאוששות שוק הדיור האמריקאי צוברת תנופה.

מחירי הבתים בארה"ב עלו ב-2.7% ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף חודש מרץ, לפי נתונים שפירסמה היום רשות הדיור הפדרלית (FHFA). המחירים טיפסו ברבעון הראשון של השנה ב-0.5% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2011 - עלייה הראשונה מאז שנת 2007.

"המחירים הגיעו לתחתית", אמר הכלכלן פטריק ניופורט מחברת HIS גלובל אינסייט, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אלו חדשות טובות מכיוון שמשמעות הדבר היא שנעצרה הנפילה בהון של צרכנים שנגזר מהבעלות על בית", הוסיף.

מכירות בתים חדשים בארה"ב גדלו באפריל ב-3.3% לעומת החודש הקודם, לקצב שנתי של 343 אלף בתים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לקצב מכירות נמוך יותר של 335 אלף בתים. נתוני חודש מרץ תוקנו כלפי מעלה לקצב מכירות שנתי של 332 אלף בתים, לעומת קצב מכירות של 328 אלף שעליו דווח במקור. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב עלה באפריל ב-4.9% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לרמה של 235,700 דולרים.

איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב מסר אתמול כי מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו באפריל ב-3.4% - עלייה ראשונה זה שלושה חודשים - לקצב שנתי של 4.62 מיליון. המחיר החציוני של בתים קיימים עלה באפריל לרמה של 177,400 דולרים לעומת 164,800 במרץ.

אזהרה מפני מיתון בארה"ב

משרד התקציב של הקונגרס האמריקאי (CBO) הזהיר אמש כי כלכלת ארה"ב צפויה כנראה לשוב ולשקוע במיתון בשנה הבאה, במידה שבתי המחוקקים בארה"ב לא יסכימו על הצעדים התקציביים הנדרשים. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צפוי להתכווץ בקצב שנתי של 1.3% במחצית השנה הראשונה של 2013 אם הקונגרס יאפשר את תפוגתן של הקלות המס שנכנסו לתוקף בתקופת הנשיא הקודם ג'ורג' וו. בוש, ואת כניסתם האוטומטית לתוקף של קיצוצים רוחביים בסך 1.2 טריליון דולר בתקציב הממשל האמריקאי החל מחודש ינואר.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב. משרד המסחר האמריקאי צפוי לפרסם היום בשעה 17:00 שעון ישראל את נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב לחודש אפריל. תחזית הכלכלנים היא כי קצב המכירות של בתים חדשים טיפס בחודש שעבר לקצב שנתי של 335 אלף לעומת קצב של 328 אלף במרץ.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מניות במוקד: דל, פייסבוק ומורגן סטנלי

רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הודיעה אמש כי בכוונתה לבצע בדיקה של האירועים סביב הנפקת הרשת החברתית פייסבוק, בעקבות דיווחים כי חתמי ההנפקה, ובראשם מורגן סטנלי, התערבו במסחר ביום הראשון בו נסחרו מניות פייסבוק בוול סטריט, כדי למנוע ממחיר המניה לרדת מתחת למחיר ההנפקה כבר ביום המסחר הראשון.

"‬אני סבורה כי יש היבטים שעלינו לבחון בהקשר של הנפקת פייסבוק", אמרה יו"ר רשות ני"ע, מארי שפירו, בתגובה לדיווחים השונים על ההתנהלות מאחורי הקלעים במהלך הנפקת החברה ביום שישי. מניית פייסבוק נסגרה אתמול (יום שלישי) במחיר של 31 דולר, והשלימה בכך נפילה של 18% ממחיר ההנפקה של 38 דולר.

מקורבים להנפקה אמרו לסוכנות הידיעות בלומברג כי מורגן סטנלי היה זה שהחליט, בשיתוף עם פייסבוק, להעלות את תמחור המניה ימים ספורים לפני ההנפקה, ולהגדיל את היצע המניות. אך החברה והבנק התעלמו מעמדתם של חתמים אחרים, שהתנגדו למהלכים אלה.

בה בעת, אנליסטים של בית ההשקעות נידהם החלו היו לכסות את מניית פייסבוק עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 40 דולר - מחיר גבוה ב-29% ממחיר הסגירה של מניית פייסבוק אמש בוול סטריט.

דל, יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם, דיווחה אמש כי רווחיה ברבעון הראשון של השנה צנחו בשליש, וסיפקה תחזית מכירות לרבעון הנוכחי שהייתה נמוכה מתחזיות האנליסטים. החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח של 635 מיליון דולר, או 36 סנט למניה - נפילה של 33% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. ברבעון הנוכחי, צופה החברה לרשום צמיחה של 2%-4% במכירות לטווח של 14.7-15 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 15.4 מיליארד דולר.

ישראליות בוול סטריט

הכנסותיה של גילת רשתות לוויין ברבעון הראשון של 2012 הסתכמו ב-76.6 מיליון דולר, ירידה של 4.25%, בהשוואה ל-80 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011. תחזית הכלכלנים היתה גבוהה בהרבה ועמדה על 83.4 מיליון דולר. ההפסד התפעולי על בסיס non-GAAP, הסתכם ב-282 אלף דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 3.9 מיליון דולר ברבעון אשתקד. ההפסד הנקי non-GAAP הסתכם ברבעון הראשון ב-763 אלף דולר או 2 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 2.6 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully