וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית נגד תל אופן: "הלקוחות מרגישים מרומים"

יסמין גואטה

24.5.2012 / 8:27

בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי מערכת תל אופן אינה מתפקדת ומקרטעת. סכום התביעה עומד על 6.8 מיליון שקל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 6.8 מיליון שקל הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת FSM שירותי קרקע, המפעילה את פרויקט תל אופן בתל אביב. בבקשה נטען כי "עשרות אלפי המנויים חשים מתוסכלים ומרומים נוכח מערכת תל אופן, שאינה מתפקדת, לקויה או מקרטעת - דבר המביא לנזקים רבים בקרב המנויים".

תל אופן הוא שירות השכרת אופניים שאותו השיקה עיריית תל אביב בסוף אפריל 2011. השירות מספק אופניים להשכרה בכ-35 תחנות הפרושות ברחבי העיר. ניתן לרכוש מנוי יומי, שבועי או שנתי לשירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לוקח יותר משנה כדי להכיר את התנהגות התחנות ולהתגבר על תקלות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התובע הייצוגי, תושב תל אביב, הזמין מנוי לשבועיים לשירות תל אופן, בעלות של 120 שקל. לטענתו, "במהלך כל תקופת המנוי, עת חפץ לקבל את השירות, הגיע לתחנה קרובה כדי לשכור אופניים, אך בכל פעם מחדש נתקל בכשלים רבים שרק התעצמו עם חלוף הזמן".

באמצעות עו"ד חגית חופי טען התובע כי "פנה עשרות פעמים למוקד השירות כדי לקבל מענה לתלונותיו - אך רק לאחר זמן המתנה של כ-30 דקות קיבל מענה כמו 'אנו מודעים לכשלים, נשפר את המצב'; 'יש בכוונתנו לשדרג את המערכת'; ועוד".

לטענת התובע, הנזק שנגרם לו כתוצאה מהשירות הכושל הוא 120 שקל. כמו כן הוסיף התובע כי נגרם לו אף נזק לא ממוני, לאחר שגילה כי הולך שולל והוטעה - נזק שמסתכם לפי התביעה בכ-100 שקל. על פי התביעה, "קבוצת התובעים מונה לכל הפחות אלפי אנשים, בהערכה שמרנית וזהירה, שלפיה יש כ-20 אלף מנויים". עוד נטען כי הנזק הלא ממוני המצטבר לחברי הקבוצה הוא כ-2 מיליון שקל.

בנוסף, מצוין בתביעה כי עלות מנוי שנתי היא 240 שקל לתושבי תל אביב, ומעבר לכך קיימת תוספת של דמי שימוש נוספים. בהערכה זהירה, הנזק הממוני לחברי הקבוצה מסתכם בכ-4.8 מיליון שקל.

מעיריית תל אביב נמסר בשם FSM כי "כתב התביעה טרם התקבל במשרדי הזכיין המפעיל את פרויקט תל אופן. כשיתקבל, נגיב לגופו של כתב התביעה. מערך השכרת האופניים הוא פרויקט ראשון מסוגו בישראל, ובהסתמך על נתונים מפרויקטים דומים בערים אחרות בעולם - לוקח יותר משנה כדי להכיר את התנהגות התחנות ולהתגבר על תקלות ובעיות שינוע. ריבוי ההשכרות והמנויים, הגדל והולך מדי יום, מעיד בעינינו על כך שהפרויקט, למרות חבלי הלידה, ממשיך לספק מענה הולם לצרכים התחבורתיים של תושבי העיר ולמבקריה".

  • עוד באותו נושא:
  • תל אופן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully