וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק עשויה לעזוב את נאסד"ק

24.5.2012 / 8:39

על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית נשקלת האפשרות שמניית פייסבוק תיסחר בבורסת ניו יורק ולא בנאסד"ק. בבורסת ניו יורק מכחישים, בפייסבוק מסרבים להתייחס

אחרי הכותרות הרבות שעוררה הנפקת פייסבוק , דיווחים בארה"ב מעלים את האפשרות כי הרשת החברתית תיסחר בבורסת ניו יורק ולא בנאסד"ק - היכן שהיא נסחרת כיום. לפי הדיווחים, בין בורסת ניו יורק לבין בכירים בפייסבוק נערכו שיחות טלפון ותחלופת אימיילים בנוגע לאפשרות הזו.

בבורסת ניו יורק הכחישו את הדיווחים ואמרו כי "לא היו דיונים עם פייסבוק בנוגע להחלפת הרישום (המסחר) לאור אירועי השבוע האחרון. אנו סבורים כי זה לא יהיה ראוי". דובר מטעם פייסבוק סירב להגיב לדברים.

הנפקת פייסבוק בנאסד"ק מאי 2012. (צילום: רויטרס), רויטרס
"יש היבטים שעלינו לבחון בהקשר של הנפקת פייסבוק"/רויטרס, (צילום: רויטרס)

רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הודיעה השבוע כי בכוונתה לבצע בדיקה של האירועים סביב הנפקת הרשת החברתית פייסבוק, בעקבות דיווחים כי חתמי ההנפקה, ובראשם מורגן סטנלי, התערבו במסחר ביום הראשון בו נסחרו מניות פייסבוק בוול סטריט, כדי למנוע ממחיר המניה לרדת מתחת למחיר ההנפקה כבר ביום המסחר הראשון.

"‬אני סבורה כי יש היבטים שעלינו לבחון בהקשר של הנפקת פייסבוק", אמרה יו"ר רשות ני"ע, מארי שפירו, בתגובה לדיווחים השונים על ההתנהלות מאחורי הקלעים במהלך הנפקת החברה ביום שישי. מניית פייסבוק נסגרה אתמול (יום שלישי) במחיר של 31 דולר, והשלימה בכך נפילה של 18% ממחיר ההנפקה של 38 דולר.

מקורבים להנפקה אמרו לסוכנות הידיעות בלומברג כי מורגן סטנלי היה זה שהחליט, בשיתוף עם פייסבוק, להעלות את תמחור המניה ימים ספורים לפני ההנפקה, ולהגדיל את היצע המניות. אך החברה והבנק התעלמו מעמדתם של חתמים אחרים, שהתנגדו למהלכים אלה.

בה בעת, אנליסטים של בית ההשקעות נידהם החלו לכסות את מניית פייסבוק עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 40 דולר - הגבוה ב-29% ממחיר הסגירה של מניית פייסבוק אמש (יום שלישי) בוול סטריט.

משקיעים בפייסבוק הגישו אתמול תביעה נגד חברת הרשתות החברתיות ונגד בנקי השקעות ששימשו כחתמי הנפקת פייסבוק. הם טוענים כי פייסבוק והחתמים הסתירו מהמשקיעים הרעה בתחזיות הצמיחה של הרשת החברתית לקראת ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) בהיקף של 16 מיליארד דולר בשבוע שעבר.

בתביעה, הכוללת גם את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ברשימת הנתבעים, נאמר כי פייסבוק ובנקי ההשקעות הסתירו במהלך הרוד שואו לקראת ההנפקה את העובדה שחלה הורדה חמורה ומשמעותית בתחזית צמיחת הכנסותיה, כתוצאה מהתרחבות השימוש בפייסבוק ובאפליקציה שלו באמצעות סמארטפונים.

התביעה הוגשה אתמול בבית משפט מחוזי במנהטן, ובאה יום אחד לאחר שתביעה דומה הוגשה על ידי משקיעים אחרים בבית משפט בקליפורניה. בתביעה שהוגשה בניו יורק, טוענים בעלי מניות כי אנליסטים של כמה מבנקי ההשקעות ששימשו כחתמי ההנפקה והורידו את תחזיותיהם לפייסבוק במהלך התהליך, אך רק משקיעים מועדפים - ולא כלל הציבור - עודכנו לגבי השינויים בתחזיות. "השווי של מניית פייסבוק רגילה נשחק עקב שינויים אלו, ובעלי מניות רגילות ספגו הפסדים מכך", נאמר בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully