וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על צמצמה ההפסד הנקי שלה ל-23.5 מיליון דולר

ואדים סבידרסקי

24.5.2012 / 9:21

יציבות בהכנסות וחיסכון בעלויות סייעו לחברת אל על לצמצם את הפסדיה. הכנסות החברה גדלו ב-1% ואילו הוצאותיה התפעוליות צומצמו בכ-4%

חברת התעופה אל על פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. החברה הציגה יציבות בהכנסותיה וחיסכון בעלויות אשר הובילו לצמצום הפסדים, הן בשורה התפעולית והן בשורה התחתונה. כמו כן, הכניסה החברה לקופתה יותר מזומנים מאשר בתקופה אשתקד.

ההכנסות הרבעוניות של אל על עלו ב-1% לעומת הרבעון אשתקד והסתכמו ב-429 מיליון דולר. במקביל, צימצמה החברה את ההוצאות ההפעלה בכ-4% באמצעות הקטנת מספר העובדים, ומכרה שני מנועי CFM שהניבו רווח של 8.7 מיליון שקל. כל אלו הובילו לצמצום ההפסד התפעולי מ-53.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-24 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012.

ההפסד הנקי אומנם הצטמצם כתוצאה מפעילות השוטפת אך בשיעור מתון יותר מהרווח התפעולי - בשל גידול בהוצאות מימון כתוצאה מעלייה בריבית הליבור והוצאות על עסקות גידול במט"ח. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של 23.5 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 43 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים החיובי שנבע מפעילות השוטפת של אל על גדל ל-65 מיליון דולר בהשוואה ל-56.5 מיליון ברבעון המקביל.

בחברה מדגישים כי במהלך הרבעון הראשון התמודדה אל על עם התחרות הגוברת והעלייה במחירי התשומות. החברה התאימה את היקף פעילותה לביקושים המסחריים וכך צימצמה את הפסדיה. באל על אמרו היום כי "לאור האתגרים העומדים בפני החברה, לרבות התחרות, בכוונתה לפעול למימוש התייעלות וגיבוש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח אשר הוצגה בפני דירקטוריון ונמצאת בהליכי גיבוש וכן להמשיך בביצוע פעולות פיננסיות. הנהלת החברה מעריכה כי תוכנית התייעלות זו תאפשר לחברה לעמוד בפני התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully